Toyota je známá svou nechutí k bateriovým elektromobilům. Pokud v posledních letech nějaký představila, tak výhradně pro čínský trh, a ve zbytku světa nabízela pouze jediný a ještě nepříliš oblíbený model bZ4X. Nyní k němu přibylo malé elektrické SUV Toyota Urban Cruiser, které je neoficiálním nástupcem modelu se spalovacím motorem, jehož výroba byla ukončena v roce 2014.
Dalo by se říct, že malá Toyota Urban Cruiser je takovým Yarisem Cross s elektrickým pohonem. Jeho podobnost s nedávno představeným Suzuki eVitara přitom není náhodná. Je výsledkem prohlubující se spolupráce mezi oběma japonskými výrobci. Ačkoli si od ní mnohé vypůjčuje, přestože Urban Cruiser odlišuje vlastním designem předních i zadních světel, což mu dodává unikátní vzhled.
Odlišný je také interiér vozu, který nabízí řadu typických prvků Toyoty, i když základní uspořádání a výbava zůstávají podobné. K dispozici je 10,25palcový digitální přístrojový štít a 10,1palcový dotykový displej infotainmentu. Díky rozvoru 2 700 mm se kabina zdá prostorná, dokonce srovnatelná s některými středně velkými SUV. Zadní sedadla navíc umožňují posouvání a polohování, což zvyšuje komfort pro cestující.
Elektromobil Toyota Urban Cruiser nabídne varianty s pohonem předních kol (FWD) i všech kol (AWD) a tři výkonové verze. FWD poskytuje výkon 142 nebo 172 koní (106 nebo 128 kW), zatímco AWD využívá dvoumotorový systém s výkonem 182 koní (135 kW). Baterie se nabízejí ve dvou variantách – 49 kWh (pouze FWD) a 61 kWh (pro obě konfigurace).
Součástí výbavy jsou také prvky optimalizující spotřebu energie, jako je tepelné čerpadlo pro klimatizaci nebo funkce předehřevu baterie, což je ideální pro chladnější podmínky. Oficiální údaje o dojezdu dle WLTP však zatím nebyly zveřejněny, ale soudě podle nabízených kapacit baterií bychom tipovali přes 200 km u základní, resp. přes 300 km u vyšší varianty.
Toyota Urban Cruiser se poprvé představí světu v lednu na autosalonu v Bruselu, kde budou odhaleny další detaily, včetně cen a dostupnosti. Již nyní je však zřejmé, že tento model bude nejmenším a nejdostupnějším z připravované řady bateriových elektromobilů značky.
Automobilka plánuje do roku 2026 rozšířit svou nabídku o 15 vozidel s nulovými emisemi. Z toho šest z nich budou bateriové elektromobily, které vzniknou na specializovaných platformách, což podtrhuje závazek Toyoty k elektrifikované budoucnosti. Nicméně po stránce prodejů je to věc druhá, mnohem náročnější.
Toyota je známá svou nechutí k bateriovým elektromobilům. Pokud v posledních letech nějaký představila, tak výhradně pro čínský trh, a ve zbytku světa nabízela pouze jediný a ještě nepříliš oblíbený model bZ4X. Nyní k němu přibylo malé elektrické SUV Toyota Urban Cruiser, které je neoficiálním nástupcem modelu se spalovacím motorem, jehož výroba byla ukončena v roce 2014.
Dalo by se říct, že malá Toyota Urban Cruiser je takovým Yarisem Cross s elektrickým pohonem. Jeho podobnost s nedávno představeným Suzuki eVitara přitom není náhodná. Je výsledkem prohlubující se spolupráce mezi oběma japonskými výrobci. Ačkoli si od ní mnohé vypůjčuje, přestože Urban Cruiser odlišuje vlastním designem předních i zadních světel, což mu dodává unikátní vzhled.
Odlišný je také interiér vozu, který nabízí řadu typických prvků Toyoty, i když základní uspořádání a výbava zůstávají podobné. K dispozici je 10,25palcový digitální přístrojový štít a 10,1palcový dotykový displej infotainmentu. Díky rozvoru 2 700 mm se kabina zdá prostorná, dokonce srovnatelná s některými středně velkými SUV. Zadní sedadla navíc umožňují posouvání a polohování, což zvyšuje komfort pro cestující.
Elektromobil Toyota Urban Cruiser nabídne varianty s pohonem předních kol (FWD) i všech kol (AWD) a tři výkonové verze. FWD poskytuje výkon 142 nebo 172 koní (106 nebo 128 kW), zatímco AWD využívá dvoumotorový systém s výkonem 182 koní (135 kW). Baterie se nabízejí ve dvou variantách – 49 kWh (pouze FWD) a 61 kWh (pro obě konfigurace).
Součástí výbavy jsou také prvky optimalizující spotřebu energie, jako je tepelné čerpadlo pro klimatizaci nebo funkce předehřevu baterie, což je ideální pro chladnější podmínky. Oficiální údaje o dojezdu dle WLTP však zatím nebyly zveřejněny, ale soudě podle nabízených kapacit baterií bychom tipovali přes 200 km u základní, resp. přes 300 km u vyšší varianty.
Toyota Urban Cruiser se poprvé představí světu v lednu na autosalonu v Bruselu, kde budou odhaleny další detaily, včetně cen a dostupnosti. Již nyní je však zřejmé, že tento model bude nejmenším a nejdostupnějším z připravované řady bateriových elektromobilů značky.
Automobilka plánuje do roku 2026 rozšířit svou nabídku o 15 vozidel s nulovými emisemi. Z toho šest z nich budou bateriové elektromobily, které vzniknou na specializovaných platformách, což podtrhuje závazek Toyoty k elektrifikované budoucnosti. Nicméně po stránce prodejů je to věc druhá, mnohem náročnější.