Toyota bZ7 vypadá extra dobře. Elektromobil s dojezdem 616 km však nepůjde koupit

Koncept elektromobilu Toyota bZ7

Koncept elektromobilu Toyota bZ7 | foto: Toyota

Toyota se na aktuálně probíhajícím veletrhu Guangzhou Auto Show prezentuje s novým elektrickým přírůstkem. Koncept bZ7 je zatím vyvíjený pro čínský trh a rozšiřuje místní nabídku o čtvrtý model. Bojuje tak o své umístění. Pro zvýšení úspěšnosti si na pomoc přizvala experta z oboru. Skupina BYD dodá modelu jako pohonné jednotky, tak i bateriové ústrojí. Do prodeje bude sedan mířit v průběhu příštího roku.

Čtvrtý elektrický model? Kam se vypařily druhý a třetí?

Designem bude model Toyota bZ7 navazovat na současné modely, jen s drobnými odlišnostmi. V masce lze ale spatřit jak nejnovější hybridní Prius, tak i globálně nabízený elektromobil bZ4X. Z těchto detailů tak lze usuzovat, že produkční model již velkých změn nejspíše nedozná. Ve velké míře ale vychází z loňského konceptu Comfortable Space Concept. Ten automobilka představila před rokem také na místní Motor Show. O vývoj se zde stará místní entita tvořená kromě Toyoty i společností GAC.

Pod tímto partnerstvím zde Toyota nabízí veřejnosti důvěrně známé SUV bZ4X a jeho menší klon bZ3X. S druhým partnerem, FAW pak doplňují nabídku o sedan bZ3. Příští rok by měl být k dostání i model bZ3C, který jako by z oka vypadl globálnímu Priusu. Jen palivovou nádrž byste zde hledali zbytečně. O současný model bZ3 využívá techniku od BYD. Aktuálně vůz používá dvojici baterií BYD Blade o kapacitách 49,9 kWh, respektive 65,3 kWh. V místních metodikách jsou baterie schopné vůz pohánět na vzdálenosti 517, resp. 616 kilometrů.

Toyota bZ7

Koncept Toyota bZ7 poprvé vystavený na Guangzhou Auto Show | foto: Toyota

Místní spolupráce Japoncům prospívá. Dočká se i globální trh?

Takové hodnoty by na začátku mohly doprovázet i novou limuzínu Toyota bZ7. Je ovšem pravděpodobné, že do vozu vyšší třídy bude Toyota chtít použít baterie s lepším složením i větším dojezdem. Svým zaměřením chce japonská automobilka soupeřit s nejprodávanějšími vozy současnosti. Zákazníky chce přebrat jak od modelu BYD Han, tak i od Xiaomi SU7.

Nově ale bude konkurovat i novince od kolegy z rodné země. Nissan totiž pro čínský trh představil novinku v podobně sedanu N7. Jde o první elektromobil nové generace Nissanu. Větší elektromobil zde výrobci scházel. Jelikož se společnosti již dříve podařilo způsobit na elektrickém trhu velký boom pro masy, doufá, že jej dokáže s novinkou zopakovat. Jak Nissan, tak i Toyota by měly na místním trhu získat první zákazníky již v příštím roce.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Toyota bZ7 vypadá extra dobře. Elektromobil s dojezdem 616 km však nepůjde koupit

Koncept elektromobilu Toyota bZ7

Koncept elektromobilu Toyota bZ7 | foto: Toyota

Toyota se na aktuálně probíhajícím veletrhu Guangzhou Auto Show prezentuje s novým elektrickým přírůstkem. Koncept bZ7 je zatím vyvíjený pro čínský trh a rozšiřuje místní nabídku o čtvrtý model. Bojuje tak o své umístění. Pro zvýšení úspěšnosti si na pomoc přizvala experta z oboru. Skupina BYD dodá modelu jako pohonné jednotky, tak i bateriové ústrojí. Do prodeje bude sedan mířit v průběhu příštího roku.

Čtvrtý elektrický model? Kam se vypařily druhý a třetí?

Designem bude model Toyota bZ7 navazovat na současné modely, jen s drobnými odlišnostmi. V masce lze ale spatřit jak nejnovější hybridní Prius, tak i globálně nabízený elektromobil bZ4X. Z těchto detailů tak lze usuzovat, že produkční model již velkých změn nejspíše nedozná. Ve velké míře ale vychází z loňského konceptu Comfortable Space Concept. Ten automobilka představila před rokem také na místní Motor Show. O vývoj se zde stará místní entita tvořená kromě Toyoty i společností GAC.

Pod tímto partnerstvím zde Toyota nabízí veřejnosti důvěrně známé SUV bZ4X a jeho menší klon bZ3X. S druhým partnerem, FAW pak doplňují nabídku o sedan bZ3. Příští rok by měl být k dostání i model bZ3C, který jako by z oka vypadl globálnímu Priusu. Jen palivovou nádrž byste zde hledali zbytečně. O současný model bZ3 využívá techniku od BYD. Aktuálně vůz používá dvojici baterií BYD Blade o kapacitách 49,9 kWh, respektive 65,3 kWh. V místních metodikách jsou baterie schopné vůz pohánět na vzdálenosti 517, resp. 616 kilometrů.

Toyota bZ7

Koncept Toyota bZ7 poprvé vystavený na Guangzhou Auto Show | foto: Toyota

Místní spolupráce Japoncům prospívá. Dočká se i globální trh?

Takové hodnoty by na začátku mohly doprovázet i novou limuzínu Toyota bZ7. Je ovšem pravděpodobné, že do vozu vyšší třídy bude Toyota chtít použít baterie s lepším složením i větším dojezdem. Svým zaměřením chce japonská automobilka soupeřit s nejprodávanějšími vozy současnosti. Zákazníky chce přebrat jak od modelu BYD Han, tak i od Xiaomi SU7.

Nově ale bude konkurovat i novince od kolegy z rodné země. Nissan totiž pro čínský trh představil novinku v podobně sedanu N7. Jde o první elektromobil nové generace Nissanu. Větší elektromobil zde výrobci scházel. Jelikož se společnosti již dříve podařilo způsobit na elektrickém trhu velký boom pro masy, doufá, že jej dokáže s novinkou zopakovat. Jak Nissan, tak i Toyota by měly na místním trhu získat první zákazníky již v příštím roce.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."