Tohle je elektromobil, který chce každý. Až dorazí, bude z něj naprostý hit

Matouš Vrchota
Koncept Zenith EV | foto: Confused
Koncept Zenith EV | foto: Confused

Zenith je ideální elektromobil podle globálních hledání – spojil nejžádanější prvky z 600 modelů, ale zatím existuje jen jako digitální koncept.

Elektromobil, který bude prodejním hitem

Podle průzkumu, který uspořádali Britové, se zjistilo, jak má vypadat takový dokonalý elektromobil, který by si pořídil snad každý zákazník. Reálně bohužel zatím neexistuje, model Zenith zatím žije jen jako výtvor umělé inteligence, která dala dohromady nejvíce vytoužené funkce z jiných vozidel do jednoho celku.

Předlohou pro vznik vozu byly pro pojišťovnu Confused termíny vyhledávání za uplynulé čtyři roky. Jelikož jedním z nejvyhledávanějších termínů je i název nejprodávanějšího elektromobilu, Tesly Modelu Y, je zřejmé, od koho si Zenith vypůjčil karoserii. Ta má tvar středně velkého crossoveru. S černým lakováním a úzkými LED lištami vypadá velmi podobně jako omlazená verze Modelu Y.

Jde o pětimístné vozidlo se čtveřicí standardních dveří a průměrně velkým zavazadlovým prostorem. Na délku Zenith měří 469 centimetrů, se 187 cm šířky a 159 cm výšky. Rozvor mezi nápravami má 288 cm. Společnost uvedla, že velký vliv na velikost i vlastnosti měly vyhledávací výsledky vozidel Range Roveru, Hondy Civic, Toyoty Camry, Fordu Mustang a BMW X1. Celkem se na dlouhý seznam dostalo až 600 odlišných modelů.

Nová Tesla Model Y Juniper zepředu | foto: Tesla
Nová Tesla Model Y Juniper zepředu | foto: Tesla

Výsledky hledání převedené do grafické podoby

Společnost se zaměřila především na vnější rozměry a vzhled. O interiéru toho moc nevíme. Jediná hodnota, která je z výsledku čitelná, je objem zavazadlového prostoru. Ten by měl mít kapacitu kolem 441 litrů. Lidé si dokonce nevědomky určili i maximální rychlost. Tu systém zprůměroval a vyšla hodnota 207 km/h.

Černá barva karoserie získala díky 24 tisícům hledání měsíčně suverénní první pozici. Druhá bílá zůstala výrazně v pozadí s deseti tisíci. Třetím do party je možná trochu překvapivě červená s 3 310 měsíčními výsledky hledání. I když je výsledek britského původu, výsledky hledání jsou celosvětové. Jde tedy o univerzální globální výsledek vozu, tak jak si jej představují lidé napříč nejrůznějšími zeměmi.

I když je výtvor skutečně jen digitální představou, nelze se ubránit myšlence, že se téměř neodlišuje od současných vozidel na silnici. Kdyby se do výsledků zapojilo trochu více fantazie, pravděpodobně by mohl vůz vypadat více futuristicky a nebo naopak vyzdvihnout skvělé vlastnosti vozidel z minulých desetiletí.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články