Test Kaabo Mantis 10 – Elektrokoloběžka s výjimečným dojezdem a šílenou rychlostí
- Otestovali jsme vynikající elektrickou koloběžku Kaabo Mantis 10
- Vyniká ve svém důkladném zpracování, výkonu a agilitě
- Hodí se jak do městského provozu, tak do lehkého terénu

Ještě před pár lety bylo spojení elektrického pohonu a koloběžky naprosto nesmyslnou záležitostí, kterou chápali jen kutilové, kteří si v garážích upravovali své stroje k obrazu svému. Posuneme se jen o pár let dále a najednou je před námi celá plejáda nových elektrokoloběžek, ze kterých přechází zrak. Doby „černých dovozů“ z čínských obchodů jsou dávno pryč a my si můžeme v Česku vybrat z hned několika značek. Která je ovšem ta nejlepší a jaký model si vybrat? Na obě otázky dokonale odpovídá Kaabo Mantis 10.
V rámci exkluzivního uvedení na trh jsme neodolali a vyzkoušeli model, jenž se honosí naprosto dechberoucími parametry. Jakožto zastánci elektrifikace a udržitelné dopravy nám koloběžka s elektrickým pohonem dává naprostý smysl třeba ve chvíli, kdy potřebujeme uměle prodloužit dojezd elektromobilu tím, že zaparkujeme na okraji většího města a s hustou dopravou se popereme ve velkém stylu. V Kaabo stylu!
Kaabo Mantis 10: specifikace
Konstrukce | elektrická koloběžka, rozměry složené koloběžky: 1267 × 1230 × 140 mm, hmotnost: 25 kg, nosnost: 120 kg |
---|---|
Pohon | elektromotor, pohon zadního kola |
Výkon | výkon elektromotoru 800 W, maximální rychlost 50 km/h |
Baterie a dojezd | 48V Li-Ion, 18,2 Ah, dojezd až 70 km |
Nabíjení | standardní skrze příslušenství výrobce, doba nabití cca 5-6 hodin |
Výbava | Čitelný displej s tlačítkem, 10palcová odpružená kola, LED světlomety, tempomat |
Cena | od 32 990 Kč |
Ideální pomocník do města i terénu
Historie moderních elektrických koloběžek se začala psát koncem roku 2012. Společnost Kaabo Electric Scooter byla založena v roce 2013 a hned od začátku se pustila do výroby koloběžek pro denní dojíždění a zároveň offroad modelů. Po letech vývoje začala vyvážet své produkty do více než 30 zemí v Evropě, Americe a Africe. Jejich produkty však můžeme v Česku vidět teprve chvíli.
Jak již bylo řečeno, my si vybrali na náš podrobný test model Mantis 10, což je řekněme takový „zlatý střed“ pro zákazníka, který netouží po přemrštěném výkonu nebo extrémně dlouhém dojezdu. Novinka je i přes to postavena na třech pilířích, a sice výkon, robustnost a perfektní odpružení. Jde o naprosto ideální kombinaci všeho, co může řidič elektrického ďábla potřebovat. Celá koloběžka je zároveň do detailu promyšlena a působí naprosto sebejistým dojmem i ve chvílích, kdy si myslíte, že tenhle terén už nemůže zvládnout.

Kvalita zpracování na výbornou
Při prvním seznámení s produktem vždy testujeme, zda je konstrukce bytelná a jestli někde něco nevrže. Děláme to zároveň pro náš klid v duši, jelikož ve chvílích ostřejší jízdy propůjčujete elektrokoloběžce svůj život. Model Mantis 10 nicméně prošel na výbornou, protože nikde nic nevrže, nekvílí a už vůbec se nekýve. Takové zpracování bychom rádi viděli u všech výrobců, avšak ruku na srdce – existují i takoví, kteří si s bezpečností hlavu nedělají.
Jednou z největších slabin všech elektrických koloběžek je skládací mechanismus řídítek, což naštěstí u Kaabo Mantis 10 taktéž neplatí. Vše je perfektně navrženo a použité materiály dodávají nejen na stabilitě, ale i na síle celé konstrukce. Jde tak o další příjemný bonus navíc, který musíme čínskému výrobku přidat do hodnocení.
Když už jsme zabrousili na téma skládacího mechanismu, tak se u něj na chvíli i zastavme. Velkým neduhem větších a silnějších koloběžek je právě složitost při složení, díky čemuž poté mnoho zákazníků e-koloběžku raději neskládají vůbec a při transportu se mučí její nepraktičností. S radostí musíme konstatovat, že i tady se inženýři dostatečně vyřádili a přišli s elegantním řešením, které zabere jen pár sekund. Díky tomu se snadno vejde i do menšího kufru auta, pokud patřičně složíte zadní sedadla.

Čtěte také: 5 hlavních důvodů, proč si pořídit městskou elektrokoloběžku
Není lehká, ale skvěle se přenáší
Dalším benefitem Kaabo Mantis 10 je váha, která činí 24 kilogramů. Jasně, není to na kdovíjaké přenášení, ale pokud se podíváme na velikost stroje, tak jde o velmi dobrý výsledek. Elektrokoloběžku však nemůžeme s klidným svědomím doporučit ženám, protože se nejedná o vyloženě lehkou záležitost. Pokud si tedy tento stroj pořídí zástupce něžného pohlaví, tak raději i se silnějším partnerem, který ochotně pomůže! Maximální zatížení pak je solidních 120 kilogramů, což je více, než umožňuje městská konkurence.
Pro hračičky máme další výbornou zprávu. Mantis 10 totiž disponuje velmi intuitivním displejem, který lze polohovat přímo na řídítkách. Jeho dominantní částí je ukazatel rychlosti, který doplňuje sada kontrolních bodů. Na čitelném displeji se dozvíte například aktuální kilometrový nájezd, jízdní režim nebo úroveň nabití. Vše se ovládá vesměs skrze jediné tlačítko, což ocení hlavně ti, kteří nechtějí na koloběžce hledat kdejaké složitosti.

Mezi poslední designové vychytávky pak zcela určitě patří sada světel. Ta jsou vstipně ukryta přímo v těle elektrického ďábla, a tak nemusíte dokupovat jakékoliv příslušenství. Samozřejmostí jsou silná přední světla, která krásně osvětlí tmavou vozovku a vývojáři nezapomněli ani na ta brzdová, která při zmáčknutí brzy i blikají. Chybí snad už jen blinkr.
První kilometry s Kaabo Mantis 10
Dámy a pánové, nastává část testu, na kterou jsme se v redakci těšili nejvíce. Pojďme si popsat, jak vlastně elektrická koloběžka Kaabo Mantis 10 jezdí a v čem nás doslova očarovala. Svou serióznost dává na odiv hned od první chvíle, protože abyste vůbec krasavce „nastartovali“, tak musíte mít po ruce speciální klíček. Ten zasunete do zámku na levé straně řídítek, otočíte a v tu chvíli se ďábel probudí. Jde ve své podstatě o naprosto stejný pocit jako když startujete motorku, akorát bez zbytečného hluku navíc. Zároveň to dodává jakýsi cool faktor. Pak už jen stačí naskočit, odrazit se a zmáčknout páčku na pohon vpřed. Jedeme!

První kilometry byly jako ve snu. Nadšení z jízdy střídal neuvěřitelný respekt, který tato elektrokoloběžka s jízdou přináší. Díky velmi dobře odtlumené jízdě se nádherně ovládá, a to i do zatraceně ostrých zatáček. V případě, že si hodně věříte, tak můžete do zatáčky vletět opravdu rychle a pomoct si tím, že zmáčknete brzdu, přehodíte váhu těla a nohou dopomůžete k lehkému sklouznutí. Ale bacha, vždy s helmou! Vyberete pak takové úhly, nad kterými zůstává rozum stát.
Výkonu má na rozdávání
Elektrokoloběžku Kaabo Mantis 10 pohání pořádně silný elektromotor o výkonu 800 W, který je uložen v zadním kole. Díky takové palbě ďáblík zrychluje rychlostí blesku, avšak pouze s patřičným módem. Existuje totiž i tzv. Eco mód, který omezí maximální rychlost na 25 km/h a slouží hlavně v situacích, kde se nacházíte na veřejné vozovce. Musíte totiž stále dbát na to, že česká legislativa vyšší rychlost neumožňuje. Jakmile se dostanete mimo civilizaci, můžete zvolit i ten nejsilnější režim, protože Kaabo nabízí vypnutí omezovače. Ten ovšem doporučujeme pouze ve chvíli, kdy jste zkušenější řidič.

Čtěte také: Povinné ručení u elektrokoloběžek?! Bezemisní jízda se nám brzy prodraží
Při testování jsme se taktéž zaměřili na komfort jízdy, protože Mantis 10 dostal do vínku 10palcová kola. Ta fungují ve městě bombasticky, což není překvapení. To nejdůležitější nás čekalo až ve chvíli, kdy jsme prohnali elektrokoloběžku řádným terénem. Díky šířce pneumatik 2,25 palců byla jízda celou dobu hezky stabilní a předvídatelná. Kamení a štěrk? Žádný povrch nebyl problém. Dokonce se s tímto modelem nemusíte zaleknout lehkých skokánků, které pokryje pohodlné a dobře nastavené odpružení.
Jelikož máte takto silný elektromotor s možností maximální rychlosti až 50 km/h, tak potřebujete i pořádně silné brzdy. O ty se inženýři postarali opět na výbornou, protože nabízí celkem dvě kotoučovky, které při ostřejším nastavení dokážou hezky kopnout. Jedná se však o nastavení do nehostinného prostředí, protože nejčastěji budete využívat přítomnou rekuperaci. Ta zajistí ve výsledku i vyšší dojezd.
Jak je to s dojezdem?
Zájemce o Kaabo Mantis 10 bude zcela jistě zajímat dojezd, který je v případě námi testované verze opravdu vyladěný. Výrobce uvádí, že v režimu Eco urazíte až 70 kilometrů, čemuž bychom i dokázali uvěřit. Z naši zkušenosti se ovšem dostáváme na hranici 50 kilometrů, ale nutno dodat, že my jsme elektrokoloběžku rozhodně nešetřili. Bez nadsázky říkáme, že s námi si prožila krásné týdenní peklo plné terénu, rychlé jízdy a sklouzávání do ostrých zatáček.

Uvnitř najdeme 48V Li-Ion baterii s kapacitou 18,2 Ah, která naprosto postačí i pro náročnější zákazníky. S váhou řidiče atakující 100 kilogramů nebyl nikdy problém s nedostatečným dojezdem a už vůbec ne v případě, že jsme elektrokoloběžku nabíjeli. V případě vybité baterky se celá dobije za nějakých 5 až 6 hodin, což je rychlost, která stačí na většinu případů. Večer přijedete domů, píchnete do zásuvky a ráno máte nabito. Jde tak o stejný přístup jako v případě mobilních telefonů. Do budoucna bychom si představovali i o kapánek rychlejší nabíjení v případě, že řidič vyrazí na delší výlet.
Verdikt
Všechno dobré jednou končí, a to samé platí i pro náš psaný test elektrokoloběžky Kaabo Mantis 10. Za nás můžeme s klidným svědomím říct, že se jedná o opravdu skvělou ukázku toho, jak by v moderní době měla koloběžka vypadat a fungovat. Díky své ceně sice rozhodně není pro každého, na druhou stranu oplývá tím nejlepším, co v dané relaci můžete dostat. Pokud nad tímto strojem uvažujete, tak se můžete obrátit na českého prodejce Mobil Pohotovost, který má na výběr z hned několika modelů.
V rámci exkluzivních předobjednávek do 13. srpna je elektrická koloběžka Kaabo Mantis 10 dokonce o pět tisíc levnější! Nadupaný stroj si tedy místo originálních 32 990 Kč pořídíte jen za pouhých 27 990 Kč.
![]() | ![]() |
![]() | |
![]() | |
![]() | |
![]() |
Autor článku

Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.
Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.