Tesla vyhrála případ u soudu. Zákazník zaplatí pokutu za šíření pomluv a lží

Tomáš Richter
  • Tesla vyhrála soudní spor v Číně
  • Klient značku poškodil, když vědomě lhal
  • Výše pokuty je však spíše symbolická
Prodejna společnosti Tesla
Prodejna společnosti Tesla

Americká Tesla je momentálně v hledáčku médií díky soudnímu sporu, který s ní vede jeden z akcionářů. Ten poukazuje na nesmyslnost výše miliardové odměny, kterou v roce 2018 populární automobilka přiznala svému šéfovi Elonu Muskovi.

Tesla v zajetí soudních sporů

Jádrem pomyslného pudla bylo stanovení cílů výkonnosti. Žalující strana se domnívá, že byly nastaveny velmi nešťastně už s ohledem na skutečnost, že jejich dosažení je prakticky velice snadné. Proto trvá na jednoznačné anulaci odměny. Jak se celá kauza vyvine, se s největší pravděpodobností dozvíme v následujících dnech či týdnech.

Ale u soudních sporů ještě zůstaneme. Tesmanian nově informuje, že americká společnost Tesla v Číně obdržela omluvu a kompenzaci za poškození dobrého jména značky. O co šlo v tomto soudním sporu?

Tesla Model Y a nová barva Midnight Cherry Red
Tesla Model Y a nová barva Midnight Cherry Red

Čtěte také: Skončí Elon Musk v čele Tesly? Už byl údajně vybrán potenciální nástupce


Čínský zákazník vědomě lhal

Majitel vozu Tesla Model X musel zaplatit pokutu za to, že úmyslně klamal veřejnost svými prohlášeními, upřesňuje server, citujeme: „Jistý pan Wen v poměrně krátkém čase odvyprávěl několik protichůdných příběhů, které se ukázaly jako smyšlené.“ 

Údajně poškozený v médiích nejprve uvedl, že jeho elektromobil začal samovolně zpomalovat (ze 100 km/h na 60 km/h – pozn. redakce). V dalším rozhovoru obrátil a řekl, že Tesle selhaly brzdy, díky nimž se jízda změnila v noční můru.

Také tvrdil, že kontaktoval místní pobočku, ale nikdo s ním nehodlal ztrácet čas, což nebyla pravda. Tesla totiž potvrdila, že se s klientem marně pokoušela spojit již v den nahlášení události.

Tesla Model X
Tesla Model X

Nakonec vyšlo najevo, že příběh pana Wena byl plný nesrovnalostí. Z důkazů poskytnutých samotnou Teslou vyplynulo, že pracovník společnosti kontaktoval zákazníka v den neprošetření vozidla a nevyžádal si prohlídku vozidla. Následně ho firma kvůli tomu několikrát kontaktovala a klient pokaždé odmítl.

V rámci soudního líčení věci nabraly poměrně rychlý spád. Ukázalo se, že jde o výmysl, jehož cílem bylo image automobilky záměrně poškodit. Wen se tak musel Tesle veřejně omluvit a zaplatit pokutu ve výši 10 000 jüanů, tedy přibližně 33 tisíc korun.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články