Včera večer se konala další výroční konference investorů Tesly. Již dlouho jsme Elona Muska neviděli takhle zapáleného. Jestli vás zajímá, kde ředitel vzal opět tolik energie, zcela jistě za to může odsouhlasený bonusový balíček ve výši 44,9 miliard dolarů. Stejně tak ale může za nový dech i příslib rozšíření modelové nabídky vozů Tesla. Těšit se prý můžeme rovnou na tři novinky.
Tato informace přichází ve zaručeně nejlepší chvíli. Prodeje mírně stagnují, portfolio zamrzlo a Tesla se potřebuje z tohoto bodu mrazu opět odpoutat. Proto Musk rovnou zmínil, že se na nových vozech již intenzivně pracuje. Na plátně se proto kromě známé šestice modelů (Musk zde samozřejmě zahrnul i nákladní tahač Semi) tři neznámé zahalené modely. Bližší informace zatím ale zmíněny nebyly.
Pokud bychom mohli usuzovat alespoň zaměření vozidel pod plachtami, tak jedno svým vysokým a hranatým tvarem velmi připomíná lehkou nákladní dodávku. Zbylé dva modely působí více stylem osobního vozu s nižší stavbou karoserie. Jeden ze záhadných vozů by mohlo být připravované Robotaxi, které se má veřejnosti představit 8. srpna. V rámci dubnových novinek Musk slíbil i dřívější příchod dalších modelů, především těch dostupnějších. O jaký model půjde, bychom mohli snad vědět na přelomu příštího roku.
Čtěte také: Video odhalilo tajemství. Je toto interiér chystaného robotaxi od Tesly?
Nejde o první snímek podobně zahalených modelů. Musk podobně prezentoval budoucnost automobilové divize Tesly loni v dubnu při představení další, v pořadí již třetí fáze svého Masterplánu. Příslib příchodu nových modelů ač bez jakýchkoliv upřesnění je dobrým tahem pro obnovení nadšení svých fanoušků a především investorů. Současná modelová nabídka se omlazuje velmi pomalu a nejprodávanější Model Y si svojí druhou premiéru navíc ještě oddálil, když ředitel oznámil, že se letos faceliftu Juniper nedočkáme. I to je nejspíš jedním z důvodů, proč prodeje v prvním kvartálu společnosti klesly o 8,5 procentního bodu.
Jak by na tom firma dnes byla, kdyby se místo Cybertrucku dříve zaměřila na vývoj levného modelu? Takové spekulace jsou dnes již hodně divoké. Musk věří, že nepříznivé období se chýlí ke konci a opět nastartují lepší etapu. I na něm bylo poznat, že dočasně ztratil o vývoj automobilů zájem a upřednostnil vývoj AI i lidského robota. Tyto divize spolu musí samozřejmě koexistovat a navzájem se doplňovat. Než ale společnost skutečně změní zaměření plně do robotiky, stále na ní bude nahlíženo jako na výrobce elektrických vozidel a tak musí tohoto cíle nejdříve dosáhnout.
Včera večer se konala další výroční konference investorů Tesly. Již dlouho jsme Elona Muska neviděli takhle zapáleného. Jestli vás zajímá, kde ředitel vzal opět tolik energie, zcela jistě za to může odsouhlasený bonusový balíček ve výši 44,9 miliard dolarů. Stejně tak ale může za nový dech i příslib rozšíření modelové nabídky vozů Tesla. Těšit se prý můžeme rovnou na tři novinky.
Tato informace přichází ve zaručeně nejlepší chvíli. Prodeje mírně stagnují, portfolio zamrzlo a Tesla se potřebuje z tohoto bodu mrazu opět odpoutat. Proto Musk rovnou zmínil, že se na nových vozech již intenzivně pracuje. Na plátně se proto kromě známé šestice modelů (Musk zde samozřejmě zahrnul i nákladní tahač Semi) tři neznámé zahalené modely. Bližší informace zatím ale zmíněny nebyly.
Pokud bychom mohli usuzovat alespoň zaměření vozidel pod plachtami, tak jedno svým vysokým a hranatým tvarem velmi připomíná lehkou nákladní dodávku. Zbylé dva modely působí více stylem osobního vozu s nižší stavbou karoserie. Jeden ze záhadných vozů by mohlo být připravované Robotaxi, které se má veřejnosti představit 8. srpna. V rámci dubnových novinek Musk slíbil i dřívější příchod dalších modelů, především těch dostupnějších. O jaký model půjde, bychom mohli snad vědět na přelomu příštího roku.
Čtěte také: Video odhalilo tajemství. Je toto interiér chystaného robotaxi od Tesly?
Nejde o první snímek podobně zahalených modelů. Musk podobně prezentoval budoucnost automobilové divize Tesly loni v dubnu při představení další, v pořadí již třetí fáze svého Masterplánu. Příslib příchodu nových modelů ač bez jakýchkoliv upřesnění je dobrým tahem pro obnovení nadšení svých fanoušků a především investorů. Současná modelová nabídka se omlazuje velmi pomalu a nejprodávanější Model Y si svojí druhou premiéru navíc ještě oddálil, když ředitel oznámil, že se letos faceliftu Juniper nedočkáme. I to je nejspíš jedním z důvodů, proč prodeje v prvním kvartálu společnosti klesly o 8,5 procentního bodu.
Jak by na tom firma dnes byla, kdyby se místo Cybertrucku dříve zaměřila na vývoj levného modelu? Takové spekulace jsou dnes již hodně divoké. Musk věří, že nepříznivé období se chýlí ke konci a opět nastartují lepší etapu. I na něm bylo poznat, že dočasně ztratil o vývoj automobilů zájem a upřednostnil vývoj AI i lidského robota. Tyto divize spolu musí samozřejmě koexistovat a navzájem se doplňovat. Než ale společnost skutečně změní zaměření plně do robotiky, stále na ní bude nahlíženo jako na výrobce elektrických vozidel a tak musí tohoto cíle nejdříve dosáhnout.