ElektrickéVozy.cz

Tesla sní o strojích, které by na počkání měnily baterie

  |  8 komentářů  |  autor: Pavel Kreuziger

Tesla si nechala patentovat stroj, který by technikům umožňoval výměnu battery packů v elektromobilech za pouhých 15 minut.

Původní zařízení, které si automobilka představovala v roce 2013 (a které by baterie vyměnilo za pouhých 90 vteřin), se sice nerealizovalo, nicméně firma své plány na rychlou výměnu baterek u vozů svých zákazníků zjevně nevzdala.

Nový design je trochu kompaktnější než ten předchozí a dokonce může být mobilní, nejspíše proto, aby mohl být jednoduše umístěn na strategických místech, na nichž nejsou k dispozici Superchargery.

Jak můžete vidět na přiloženém obrázku, jde víceméně o zvedák, který automechanikům umožňuje získat rychlý přístup k celému autu a následně stroji pomoci. Výměna baterie za původně slíbenou minutu a půl je sice v tomto případě sci-fi, ale čtvrthodinové čekání stále není nic v porovnání se situací, kdy vám dochází šťáva a žádný Supercharger není v dohledu. Patentovaný stroj je určen pro servis Modelu S a X, ale lze si představit, že by podobným způsobem mohly být obsluhovány i jiné modely Tesly, třeba Semi či Roadster, případně i vozy konkurence.

Zdroj: Engadget

ČLÁNKY:, , , ,

Diskuze

Komentujte

avatar
  Subscribe  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
david simacek
david simacek

pěkna kravina, je třeba aby se vyrobci domluvili a sjednotili tvar a kapacitu akumulátoru, a rozdílná kapacita by se mohla měnit počtem použitých akumulátorů, z logiky věci vyplývá , že by měly mít podlouhlý tvar a zasouvat by se měly zezadu do slotů které by tvořily hlavní nosnou část konstrukce vozu (možná by se mohly vyrábět i v několika délkách) a výměna jednoho modulu by opravdu mohla zabrat jen pár vteřin

Tonny
Tonny

Tohle neni zadna novinka. V japonsku to uz delaji nekolik let.

Marshall
Marshall

Moc to nechápu. Proč měnit akumulátory? Třikrát měsíčně čtu zprávy o tom, jak se podařil nový úžasný objev v konstrukci, bezpečnosti, rychlonabíjení a hlavně kapacitě akumulátorů. Vždyť to už musí být pozítří, nebo přinejhorším příští rok.. Nebo je to jinak..?

Petr
Petr
Ano, je to jinak. Fisker se pochlubil vozem, který bude mít údajně větší dojezd, než Tesla S 100 D, a nabije ho za 1 minutu. Hned se začalo počítat. Odhadovaná kapacita baterie byla vypočítána min. na 130 kW. Pokud by se baterie dokázala nabít za 1 min., tak by aktuální příkon ze sítě byl 7800 kW. To je přibližně 7,8 % výkonu uhelné elektrárny. To znamená, že ze sítě to nepůjde. Pokud by nabíjecí stanice disponovala powerbankou, tak by to teoreticky šlo, jen si nedovedu představit ten dobíjecí kabel. Připojovat by ho asi musel taky jeřábem. Dosáhnout patnácti minut by… Číst vice »
Pavel
Pavel

Takže když si koupím vůz za několik mega a nebudu mít šťávu (tedy žádný supernabíječ kolem) tak mi jako někde vymění moje nové baterie za NĚJAKÉ (rozuměj použité, opotřebené) baterie? S podobnou koncepcí přišel už Renault před několika lety. Přijedete na podobnou stolici, zespodu vám vymění baterii, vloží novou a vy spokojeně frčíte – auto se nezvedalo. Takže Tesla objevila Ameriku?

david simacek
david simacek

no ono to jde, jen by se ty baterie nekupovaly ale pronajímaly (platilo by se za nabití, a ze zisku by firma hradila cenu baterií) snížila by se tím cena elektromobilu ale naopak zdražil provoz. Kdo by chtěl mohl by si baterie koupit a nabíjet starým způsobem, případně si u nějaké výměnné stanice své baterie uložit a využít pronájmu nabitých.

Marshall
Marshall

No dobrý. A ty baterie mi doveze auto taky na baterky? A kdo vymění baterky jemu? Ty dojezdy jsou zoufalý.

Ota
Ota

pri vlhkych snech o sdilenych autech, je tech 15 minut opravdu zanedbatelne

Test: Lexus CT 200h snoubí funkčnost a nadčasovou eleganci

Test: Lexus CT 200h snoubí funkčnost a nadčasovou eleganci

1. 4. 2018  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

Modernizovaný Lexus CT 200h (2017) staví na osvědčených základech japonské automobilky, přesto dokáže být značně originální. Na začátku všeho byl nelehký…

Je čištění vody klíčem k ekologičtějším elektromobilům?

Je čištění vody klíčem k ekologičtějším elektromobilům?

11. 3. 2018  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (1)

Elektromobily nejsou zase tak ekologické, jak by se na první pohled mohlo zdát. A nulové emise jsou mýtus. Ano, samozřejmě,…

Opel: v roce 2020 uvedeme plně elektrickou Corsu

Opel: v roce 2020 uvedeme plně elektrickou Corsu

16. 2. 2018  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (0)

Šéf automobilky Opel Michael Lohscheller oznámil, že příští generace Opelu (Vauxhallu) Corsa bude od roku 2019 vyráběn výhradně ve španělské…

Mobilní zobrazení