Tesla ojetiny ztrácejí na hodnotě méně, než konkurence

Pokud vyčkáváte, až se budou ojeté elektromobily Tesla prodávat za hubičku, pak se toho dost možná ani nedočkáte.

Autolist, který má rozsáhlou databázi ojetých aut, přišel se zajímavým srovnáním z pohledu poklesu ceny u ojetých elektromobilů Tesla. Na rozdíl od konkurence si totiž svou cenu drží lépe, takže se jejich pořízení může i z ekonomického pohledu vyplatit o něco více.

Konkrétně v případě sedanové Tesly Model S padá cena po ujetí 50 tisíc mil, cca 80 tisíc kilometrů průměrně u všech těchto ojetin o 27 procent. U konkurenčních vozů v tomto segmentu jde o propad v průměru o 36 procent. Rozdíl může dosahovat v přepočtu stovek tisíc korun, nebo i více, a není tedy zrovna zanedbatelný.

Dalším sledovaným kouskem je Tesla Model X, který po ujetí 50 tisíc mil, tedy 80 tisíc kilometrů ztratí na své ceně asi 23 procent z původní pořizovací částky. A je na tom tedy ještě lépe, než sesterský Model S. Například konkurenční Lincoln Navigator po ujetí stejné vzdálenosti padá s cenou o 34 procent, nebo BMW X5 dokonce o 37 procent.

Pokud jde o nejnovější a cenově nejdostupnější Model 3 od Tesly, zde zatím není dostatek dat, aby měla analýza dostatečně vypovídající hodnotu. Nicméně Autolist předpovídá, že i tento model bude ztrácet na své hodnotě nejméně ze všech aut ve svém segmentu.

Automobilka Tesla má tedy podobně jako například Apple ve světě mobilních telefonů jeden ze silných argumentů, proč si pořídit právě její produkty. A i zde předpokládáme, že cena nepadá tak rychle oproti konkurenci zejména díky tomu, že Tesla poskytuje delší uživatelskou podporu, například aktualizace, které časem vozy od Tesly vlastně nejen v případě potřeby opravují, ale také je dále zdokonalují. Příkladem může být autopilot, nebo možnosti mobilní aplikace.

zdroj: Electrek

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesla ojetiny ztrácejí na hodnotě méně, než konkurence

Pokud vyčkáváte, až se budou ojeté elektromobily Tesla prodávat za hubičku, pak se toho dost možná ani nedočkáte.

Autolist, který má rozsáhlou databázi ojetých aut, přišel se zajímavým srovnáním z pohledu poklesu ceny u ojetých elektromobilů Tesla. Na rozdíl od konkurence si totiž svou cenu drží lépe, takže se jejich pořízení může i z ekonomického pohledu vyplatit o něco více.

Konkrétně v případě sedanové Tesly Model S padá cena po ujetí 50 tisíc mil, cca 80 tisíc kilometrů průměrně u všech těchto ojetin o 27 procent. U konkurenčních vozů v tomto segmentu jde o propad v průměru o 36 procent. Rozdíl může dosahovat v přepočtu stovek tisíc korun, nebo i více, a není tedy zrovna zanedbatelný.

Dalším sledovaným kouskem je Tesla Model X, který po ujetí 50 tisíc mil, tedy 80 tisíc kilometrů ztratí na své ceně asi 23 procent z původní pořizovací částky. A je na tom tedy ještě lépe, než sesterský Model S. Například konkurenční Lincoln Navigator po ujetí stejné vzdálenosti padá s cenou o 34 procent, nebo BMW X5 dokonce o 37 procent.

Pokud jde o nejnovější a cenově nejdostupnější Model 3 od Tesly, zde zatím není dostatek dat, aby měla analýza dostatečně vypovídající hodnotu. Nicméně Autolist předpovídá, že i tento model bude ztrácet na své hodnotě nejméně ze všech aut ve svém segmentu.

Automobilka Tesla má tedy podobně jako například Apple ve světě mobilních telefonů jeden ze silných argumentů, proč si pořídit právě její produkty. A i zde předpokládáme, že cena nepadá tak rychle oproti konkurenci zejména díky tomu, že Tesla poskytuje delší uživatelskou podporu, například aktualizace, které časem vozy od Tesly vlastně nejen v případě potřeby opravují, ale také je dále zdokonalují. Příkladem může být autopilot, nebo možnosti mobilní aplikace.

zdroj: Electrek

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."