V rámci své reklamní kampaně na Model Y začala automobilka Tesla používat Cybertruck jako takový mobilní billboard. Za svůj elektrický pickup jednoduše zapřáhla přívěs, na který umístila jakési akvárko s vystaveným SUV elektromobilem, který se stal nejprodávanějším vozem.
Čas od času se setkáváme s názorem, že vývoj Cybertrucku byl pro automobilku Tesla chybným krokem. Model totiž čelí nařčení, že je původcem vytvoření předělu mezi obdobím překotného růstu prodejů a etapou prodejní stagnace. Tuto souvislost možná pociťuje i samotná automobilka, která se snaží z velkého elektrického pickupu získat naprosté maximum a často jej mění v marketingový nástroj.
Faktem je, že dosavadní programy americké automobilky byly velmi úspěšné. A stále je příliš brzy na hodnocení, zda bude Cybertruck stejně úspěšný jako jeho starší sourozenci nebo naopak. Samotný model se těší značnému počtu rezervací a určitě bude zajímavé sledovat, zda se poptávka udrží i po rozběhnutí výroby.
Čtěte také: Expert vysekl nečekanou poklonu novému Modelu 3 od Tesly. Co řekl?
Přesto se množí informace o tom, že Cybertruck vytvořil zlom mezi dvěma vlnami růstu. První vlnou byl náběh modelů 3/Y a další vlnou by měl být náběh výroby vozidel nové generace od konce roku 2025. Tesla v minulosti rostla závratným tempem (přibližně 50 % ročně), což je číslo u velké automobilky naprosto neuvěřitelné. Tato hodnota se v současnosti výrazně zpomalila (přibližně na 20 % v minulém čtvrtletí) a sama Tesla potvrzuje, že by měla klesat po celý letošní rok.
Právě to je důvodem tvrzení některých pozorovatelů, kteří tvrdí, že by bylo lépe, kdyby Tesla v minulosti zaměřila svou pozornost na vozidla nové generace, tedy na Teslu za 25 000 dolarů a na robotaxi, aby se propast mezi dvěma fázemi růstu zkrátila. Pokud by se tak stalo a k uvedení zmíněných vozidel na trh by došlo namísto Cybertrucku, přerušení růstu by pravděpodobně bylo o rok kratší.
Vrátíme-li se k tématu využívání Cybertrucku jako marketingového nástroje, je třeba dodat, že vůz úspěšně přispívá k udržení prodejů dosavadních modelů značky. Již samotné představení velkého elektrického pickupu pomohlo ostatním prodejům Tesly tím, že přivedlo do obchodů řadu lidí, kteří o Tesle slyšeli poprvé nebo se o ní zajímali jen okrajově.
I zavádění Cybertrucku bylo zdařilé. Ještě před zahájením dodávek začala Tesla ukazovat vozidlo v amerických showroomech. To opět do obchodů přivedlo řadu zájemců. Se stejnou filozofií pokračuje Tesla v Kanadě a také na turné po Číně a Japonsku, kde není vůbec jasné, kdy a zda vůbec bude Cybertruck k dispozici. Poslední dobou používá Tesla Cybertruck jako marketingový nástroj ještě jasněji. Automobilka představila nový mobilní billboard s Modelem Y, o jehož přesun z místa na místo se stará právě mohutný elektrický pickup.
V rámci své reklamní kampaně na Model Y začala automobilka Tesla používat Cybertruck jako takový mobilní billboard. Za svůj elektrický pickup jednoduše zapřáhla přívěs, na který umístila jakési akvárko s vystaveným SUV elektromobilem, který se stal nejprodávanějším vozem.
Čas od času se setkáváme s názorem, že vývoj Cybertrucku byl pro automobilku Tesla chybným krokem. Model totiž čelí nařčení, že je původcem vytvoření předělu mezi obdobím překotného růstu prodejů a etapou prodejní stagnace. Tuto souvislost možná pociťuje i samotná automobilka, která se snaží z velkého elektrického pickupu získat naprosté maximum a často jej mění v marketingový nástroj.
Faktem je, že dosavadní programy americké automobilky byly velmi úspěšné. A stále je příliš brzy na hodnocení, zda bude Cybertruck stejně úspěšný jako jeho starší sourozenci nebo naopak. Samotný model se těší značnému počtu rezervací a určitě bude zajímavé sledovat, zda se poptávka udrží i po rozběhnutí výroby.
Čtěte také: Expert vysekl nečekanou poklonu novému Modelu 3 od Tesly. Co řekl?
Přesto se množí informace o tom, že Cybertruck vytvořil zlom mezi dvěma vlnami růstu. První vlnou byl náběh modelů 3/Y a další vlnou by měl být náběh výroby vozidel nové generace od konce roku 2025. Tesla v minulosti rostla závratným tempem (přibližně 50 % ročně), což je číslo u velké automobilky naprosto neuvěřitelné. Tato hodnota se v současnosti výrazně zpomalila (přibližně na 20 % v minulém čtvrtletí) a sama Tesla potvrzuje, že by měla klesat po celý letošní rok.
Právě to je důvodem tvrzení některých pozorovatelů, kteří tvrdí, že by bylo lépe, kdyby Tesla v minulosti zaměřila svou pozornost na vozidla nové generace, tedy na Teslu za 25 000 dolarů a na robotaxi, aby se propast mezi dvěma fázemi růstu zkrátila. Pokud by se tak stalo a k uvedení zmíněných vozidel na trh by došlo namísto Cybertrucku, přerušení růstu by pravděpodobně bylo o rok kratší.
Vrátíme-li se k tématu využívání Cybertrucku jako marketingového nástroje, je třeba dodat, že vůz úspěšně přispívá k udržení prodejů dosavadních modelů značky. Již samotné představení velkého elektrického pickupu pomohlo ostatním prodejům Tesly tím, že přivedlo do obchodů řadu lidí, kteří o Tesle slyšeli poprvé nebo se o ní zajímali jen okrajově.
I zavádění Cybertrucku bylo zdařilé. Ještě před zahájením dodávek začala Tesla ukazovat vozidlo v amerických showroomech. To opět do obchodů přivedlo řadu zájemců. Se stejnou filozofií pokračuje Tesla v Kanadě a také na turné po Číně a Japonsku, kde není vůbec jasné, kdy a zda vůbec bude Cybertruck k dispozici. Poslední dobou používá Tesla Cybertruck jako marketingový nástroj ještě jasněji. Automobilka představila nový mobilní billboard s Modelem Y, o jehož přesun z místa na místo se stará právě mohutný elektrický pickup.