Tesla nasazuje kabinový radar. Autopilota už neoblafnete

Pavel Škopek
  • Kabinový radar v Teslách nahradí senzory sedadel
  • Jeho úkolem bude hlídat, kdo sedí za volantem
  • Cílem je zvýšit bezpečnost při používání funkce FSD
Nová Tesla Model 3 (2024) alias Highland test
Nová Tesla Model 3 (2024) alias Highland test

Automobilka Tesla ve svých elektromobilech vždycky ve velkém sázela na kamery. Ty sledují nejen okolí vozu ze všech stran, ale i jeho interiér. Právě interiéru se týká jedna velká novinka, která přijde s novou aktualizací softwaru 2024.14.3. Tesla plánuje využít svůj kabinový radar jako náhradu za senzory sedadel, píše server Teslarati.

Tesla využije kabinový radar

Až dosud používala Tesla senzor obsazenosti ve svých sedadlech, aby zjistila, na kterých někdo sedí. Důležité to bylo zejména u sedadla řidiče, na kterém by při používání Autopilota a funkce autonomního řízení FSD vždy měl někdo sedět a být připraven zasáhnout. Nyní plánuje od jejich používání zcela upustit. Všiml si toho Tesla hacker s přezdívkou greentheonly při dekompilaci dat souvisejících s aktualizací softwaru.

Někteří si kladli otázku, zda Tesla využije pro detekci sedadla řidiče kameru směřující do kabina. Ukázalo se však, že místo toho bude používat kabinový radar. Už v roce 2021 získala Tesla povolení od americké Federální komunikační komise (FCC) k instalaci senzoru milimetrových vln pracujícího na frekvencích 57-64 GHz do motorových vozidel.

Dokumenty předložené FCC ukazují, že Tesla plánovala použít frekvenční pásma pro „detekci dětí, vniknutí do kabiny a detekci exteriéru“. Podle greentheonly bude nyní kabinový radar hlídat, že na sedadle řidiče skutečně sedí člověk, než se auto dá do pohybu.

Volant Tesly Model 3
Volant Tesly Model 3

Čtěte také: Tesla si dá v Berlíně přestávku. Tentokrát plánovanou, upraví výrobní linky


Tesla spoléhá na kamery

Není to poprvé, kdy se Tesla rozhodla jít proti proudu a nahradit dnes široce rozšířené senzory v automobilech něčím novým. Příkladem může být například dešťový senzor, který automaticky spouští stěrače a reguluje rychlost stírání. Místo něj Tesla používá přední kameru, což je, jak jsme nedávno psali, spíše pro zlost, protože kamera ne vždy dokáže déšť spolehlivě detekovat.


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články