Generální ředitel automobilky Tesla opakovaně slibuje, že výroba očekávaného pickupu Cybertruck započne ještě letos a k prvním zákazníkům se dostane začátkem roku následujícího. Renomovaný analytik v nedávném rozhovoru pro magazín StreetInsider však vyjádřil obavy ohledně množství produkovaných kusů a pohovořil o možné roli futuristického elektromobilu v modelové řadě amerického výrobce.
Tesla Cybetruck je navržen tak, aby se nepodobal ničemu jinému na trhu. Kdykoliv ho kolemjdoucí uvidí na ulici, není šance se splést, a to i přes to, že novinka s největší pravděpodobností nebude mít na karoserii logo značky. To je poměrně troufalé, nemyslíte? Jedná se pouze o Muskovu prezentaci své dominance, nebo je za tím přeci jen něco víc?
„Jedním z nejzajímavějších rysů vozu je, že na jeho exteriéru nikde není emblém Tesly. Samotný model je symbolem společnosti a rizika, které je ochotna podstoupit, aby posunula hranice a znovu připomenula, co opravdu znamená být výrobcem automobilů. Cybertruck má větší hodnotu ve smyslu kulturním než přímo v ekonomickém,“ uvedl pro StreetInsider Morgan Stanley.
V zápětí však dodal: „Zamyslete se, kolik Cybertrucků může přijet na rodičovskou schůzku nebo fotbalový zápas mládeže najednou, než se z pohledu na vůz vytratí něco z toho nepopsatelného… unikátního?“
Čtěte také: Volkswagen svolává novináře. Dočkáme se levného ID.2, nebo ještě něčeho jiného?
Analytik totiž podotýká, že Tesla je dnes v jiné situaci, než byla v době představení futuristického pickupu. Bavíme se o době, kdy společnost teprve začala být výdělečná a každý nový model uváděla především s vidinou dalších zisků. Nyní ovšem není Cybertruck potřeba k tomu, aby jeho velké prodeje zajistily základní chod automobilky, nyní si bude výrobce Cybertruckem vytvářet image. Musí být zkrátka jedinečný.
Někteří usuzují, že právě z tohoto důvodu může být produkce novinky výrazně omezena. Stane se jakousi výkladní skříní Tesly, kterou nemůže mít každý. Tento krok by také mohl Muska zbavit tlaku na „masovou výrobu“, což by mohlo uvolnit kapacitu na jiný, méně extravagantní a levnější pickup, který může být podobným fenoménem, jako Model 3 a Model Y.
Generální ředitel automobilky Tesla opakovaně slibuje, že výroba očekávaného pickupu Cybertruck započne ještě letos a k prvním zákazníkům se dostane začátkem roku následujícího. Renomovaný analytik v nedávném rozhovoru pro magazín StreetInsider však vyjádřil obavy ohledně množství produkovaných kusů a pohovořil o možné roli futuristického elektromobilu v modelové řadě amerického výrobce.
Tesla Cybetruck je navržen tak, aby se nepodobal ničemu jinému na trhu. Kdykoliv ho kolemjdoucí uvidí na ulici, není šance se splést, a to i přes to, že novinka s největší pravděpodobností nebude mít na karoserii logo značky. To je poměrně troufalé, nemyslíte? Jedná se pouze o Muskovu prezentaci své dominance, nebo je za tím přeci jen něco víc?
„Jedním z nejzajímavějších rysů vozu je, že na jeho exteriéru nikde není emblém Tesly. Samotný model je symbolem společnosti a rizika, které je ochotna podstoupit, aby posunula hranice a znovu připomenula, co opravdu znamená být výrobcem automobilů. Cybertruck má větší hodnotu ve smyslu kulturním než přímo v ekonomickém,“ uvedl pro StreetInsider Morgan Stanley.
V zápětí však dodal: „Zamyslete se, kolik Cybertrucků může přijet na rodičovskou schůzku nebo fotbalový zápas mládeže najednou, než se z pohledu na vůz vytratí něco z toho nepopsatelného… unikátního?“
Čtěte také: Volkswagen svolává novináře. Dočkáme se levného ID.2, nebo ještě něčeho jiného?
Analytik totiž podotýká, že Tesla je dnes v jiné situaci, než byla v době představení futuristického pickupu. Bavíme se o době, kdy společnost teprve začala být výdělečná a každý nový model uváděla především s vidinou dalších zisků. Nyní ovšem není Cybertruck potřeba k tomu, aby jeho velké prodeje zajistily základní chod automobilky, nyní si bude výrobce Cybertruckem vytvářet image. Musí být zkrátka jedinečný.
Někteří usuzují, že právě z tohoto důvodu může být produkce novinky výrazně omezena. Stane se jakousi výkladní skříní Tesly, kterou nemůže mít každý. Tento krok by také mohl Muska zbavit tlaku na „masovou výrobu“, což by mohlo uvolnit kapacitu na jiný, méně extravagantní a levnější pickup, který může být podobným fenoménem, jako Model 3 a Model Y.