Zdá se, že pro automobilku Tesla není úhlavním nepřítelem její konkurence, nýbrž vládní agentura NHTSA (Národní úřad pro bezpečnost provozu ve Spojených státech). Americký výrobce elektromobilů musí opět „stáhnout“ statisíce vozů, kvůli podezření, že systém FSD (Full Self-Driving) může v určitých situacích reagovat chybně a způsobit tak dopravní nehodu. Řešení tkví v bezplatné aktualizaci softwaru.
Americký úřad NHTSA vydal oznámení ohledně problémů se systémem FSD Beta, kvůli údajnému riziku způsobení havárie. Automobilce tak nezbývalo než souhlasit se stažením všech vozů, které touto výbavou disponují, což činí přesně 362 758 kusů.
Odůvodnění úřadu je následující: „Systém FSD Beta může způsobit nebezpečné chování v okolí křižovatek, jmenovitě jízdu rovně přes křižovatku z pruhu, který slouží k odbočení, vyjíždění do křižovatky během žlutého signálu na semaforu bez náležité opatrnosti. Kromě toho může systém nedostatečně reagovat na změny stanovených rychlostních limitů.“
Čtěte také: Americká Tesla je „za tou čínskou“ pozadu. Je to až směšné, tvrdí Charlie Munger
Nutno říct, že toto není poprvé, kdy je Tesla na podobné problémy upozorněna, ale ani přes četné aktualizace nedokázala tyto neduhy zcela odstranit. Další pokus bude mít v rámci OTA (over-the-air) updatu, který je vynucen mohutnou svolávací akcí.
Ačkoliv výrobce aut s analýzou NHTSA nejprve nesouhlasil, nakonec se z opatrnosti rozhodl s návrhem řešení souhlasit. Dle dostupných informací by měla být aktualizace k dispozici během následujících týdnů.
Zdá se, že pro automobilku Tesla není úhlavním nepřítelem její konkurence, nýbrž vládní agentura NHTSA (Národní úřad pro bezpečnost provozu ve Spojených státech). Americký výrobce elektromobilů musí opět „stáhnout“ statisíce vozů, kvůli podezření, že systém FSD (Full Self-Driving) může v určitých situacích reagovat chybně a způsobit tak dopravní nehodu. Řešení tkví v bezplatné aktualizaci softwaru.
Americký úřad NHTSA vydal oznámení ohledně problémů se systémem FSD Beta, kvůli údajnému riziku způsobení havárie. Automobilce tak nezbývalo než souhlasit se stažením všech vozů, které touto výbavou disponují, což činí přesně 362 758 kusů.
Odůvodnění úřadu je následující: „Systém FSD Beta může způsobit nebezpečné chování v okolí křižovatek, jmenovitě jízdu rovně přes křižovatku z pruhu, který slouží k odbočení, vyjíždění do křižovatky během žlutého signálu na semaforu bez náležité opatrnosti. Kromě toho může systém nedostatečně reagovat na změny stanovených rychlostních limitů.“
Čtěte také: Americká Tesla je „za tou čínskou“ pozadu. Je to až směšné, tvrdí Charlie Munger
Nutno říct, že toto není poprvé, kdy je Tesla na podobné problémy upozorněna, ale ani přes četné aktualizace nedokázala tyto neduhy zcela odstranit. Další pokus bude mít v rámci OTA (over-the-air) updatu, který je vynucen mohutnou svolávací akcí.
Ačkoliv výrobce aut s analýzou NHTSA nejprve nesouhlasil, nakonec se z opatrnosti rozhodl s návrhem řešení souhlasit. Dle dostupných informací by měla být aktualizace k dispozici během následujících týdnů.