Tesla chce licencovat autopilota. Prý už jedná s první velkou automobilkou

Matouš Vrchota
  • Musk potvrdil debaty o licencování vlastní technologie
  • První zájemci už prý automobilku oslovili
  • Může Tesla dominovat i v této disciplíně a získat další zdroj příjmů?
Tesla Model 3, Full Self Driving Beta
Tesla Model 3, Full Self Driving Beta

Během dnešní noci se ve Spojených státech konala tradiční čtvrtletní schůze investorů Tesly s jejím vedením. Kromě sdílení výsledků za uplynulý kvartál ale Elon Musk využívá této příležitosti k prezentaci novinek a plánů společnosti. Všichni netrpělivě očekávají posun v autonomním systému řízení, ovšem takovou novinku nejspíše nikdo příliš nečekal.

Tesla FSD ještě nefunguje a už jej Musk nabízí „cizím“

V závěru své úvodní řeči Musk zdůraznil, že Tesla je otevřena debatám, pokud by snad jiný výrobce projevil zájem o jejich vlastní systém autonomního řízení. I když není systém zatím plně funkční, je jisté, že ředitel nechce ztrácet čas a stále ve své inženýry vkládá veškeré své naděje. Pár zmínek o takovém „projektu“ jsme již mohli z několika zdrojů zaslechnout, poprvé jde ale o oficiální zmínku i před investory.

Proč se toto téma dostalo na seznam zrovna tentokrát? Podle Muskových slov zahájila Tesla debaty o licencování s významným výrobcem vozidel. Více informací samozřejmě nemohlo být sdíleno. Je otázkou, zda je skutečně ta pravá doba rozšiřovat takové diskuze, zvláště, když vývoj není jednoduchý ani pro vlastní flotilu vozidel. Integrace autonomního systému Tesla FSD (Full Self-Driving) do vozidel cizích značek pak zní jako téměř nemožná záležitost.

Tesla Model 3, Full Self Driving Beta
Tesla Model 3, Full Self Driving Beta


Čtěte také: Tesla FSD konečně přesunete ze starého do nového vozu. Ale má to háček


Kamery vs. Lidar. Jak bude probíhat integrace?

Zatímco Tesla se spoléhá na velké množství kamerových prvků, mnoho automobilek používá i jiné technologie, jakou je například Lidar. Dalšími rozdíly mohou být i přístupy k autonomii jako takové. Zatímco General Motors jde velmi opatrně a zákazníkům nabízí pouze druhý a třetí stupeň autonomních asistentů, Tesla se nikdy nebála jít přímo nejvyšší cestou.

Systém FSD by se měl na pátý stupeň autonomie časem dostat díky softwarovým aktualizacím. Jestliže by měla některá jiná automobilka skutečně nasadit licencovaný systém Tesly, nejspíše by se jednalo o úplně nový model, který dokáže veškerý technologický balíček integrovat do vozu již z výroby a nepůjde o dodělávaný koncept. Pro Teslu tak vzniká nová oblast, ve které může konkurovat velmi schopným vývojářům. Jen ty výsledky z testování by mohly být ještě trochu lepší.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články