Tajemství dlouhého dojezdu elektromobilů Tesla v zimě. Znáte ho?

Jakub Ondráček
  • Tesla prozradila, jak prodlužuje dojezd svých vozů v zimě
  • Technologii poprvé uvedla u Modelu Y
  • O co tedy jde?
Tesla Model Y a nová barva Quicksilver
Tesla Model Y a nová barva Quicksilver

Dojezd elektrických vozidel v zimě je opravdu často diskutovaným tématem. Kalifornská automobilka se nyní rozhodla prozradit, jak s ním bojuje ona. Jak její technologie funguje a které vozy jsou jí vůbec vybaveny?

Tesla má speciální tepelné čerpadlo

Elektromobily mají už odedávna špatnou pověst, pokud jde o jejich výkon a dojezd v chladném počasí. Zimní měsíce z pochopitelných důvodů zkrátka elektrickým vozidlům moc nesedí. A takovým potížím se samozřejmě nevyhnula ani Tesla. Ta však nyní ukazuje, jak tento problém vyřešila.

Tajemstvím kalifornské automobilky má být tepelné čerpadlo, nicméně to přináší i ostatní automobilky u svých elektromobilů. Tesla má vlastní konstrukční řešení, které má být mnohem vyspělejší. To se poprvé objevilo u populárního Modelu Y, když ho společnost v roce 2020 uvedla na trh.

Od té chvíle ho začala automobilka zabudovávat do všech svých elektromobilů včetně jen nedávno konečně odhaleného pickupu Cybertruck. Důležité je říct, že Tesla výrazně snížila počet komponent potřebných k vytvoření tepelného čerpadla. Namísto 15-20 různých komponentů Tesla vytvořila jedinou sestavu. Jde o podobné zjednodušení jako u motoru Starship Raptor V2 od společnosti SpaceX.

Tesla Heat Pump
Tesla Heat Pump

Čtěte také: Nová generace Tesla Model Y (2024) může dorazit dříve, než se čekalo


Jak to tedy funguje?

Tepelné čerpadlo přerozděluje teplo generované baterií a pohonnou jednotkou během jízdy, aby byl elektromobil při nízkých teplotách efektivnější. Díky tomu tak vozy Tesly šetří energii a zároveň mají delší dojezd a rychlejší nabíjení. Podle viceprezidenta pro konstrukci vozidel automobilky má být nejjednodušší způsob, jak si tepelné čerpadlo představit, klimatizace v opačném směru.

Tepelné čerpadlo společnosti Tesla totiž nezahřívá pouze akumulátory vozidla, aby se maximalizovala účinnost dojezdu, ale dokáže také výrazně přispět při vyhřívání kabiny. Podle společnosti pak dokáže snížit spotřebu energie vozidla v chladném počasí o 15 až 20 %. Takové číslo už přispěje opravdu mnoho kilometrů na cestách bez zastavení.

Video

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články