Google slaví s Androidem další důležitý milník. Tentokrát se nebudeme bavit o nejnovější verzi Androidu 15, ale o jeho automobilové platformě Android Automotive. Tento zcela nezávislý operační systém vyvinutý výhradně pro automobily si našel svojí cestu i do jednostopých vozidel. Na motocyklu může nabídnout rozšířenou funkcionalitu a zvýšit bezpečnost ovládání díky hlasovým pokynům. Jako první tento systém do svých strojů zakomponuje rakouský výrobce KTM.
Palubní přístroje na motocyklech již dávno nedisponují jen tachometrem, otáčkoměrem a sérií kontrolek. Většina strojů již přešla na velké displeje, které i při silném slunci dokáží zobrazit velké množství informací. Zatím ale jen hrstka z nich umí nad rámec standardních funkcí připojit telefon a zobrazit navigační pokyny. Doba ovšem pokročila a i jezdci v jedné stopě chtějí více využívat komfortních funkcí podobně jako v osobních vozech.
KTM se proto rozhodla, že svůj operační systém nahradí chytrým nástupcem od Google. Jednoduché ovládání navíc nebude řidiče přílišně rozptylovat od řízení. A můžeme si být jistí, že tím největším benefitem na dvou kolech bude přítomnost schopné navigace. Jak totiž známe z aut, Android Automotive nabízí vícero možností použití nejoblíbenějších navigačních aplikací. I motorkářům proto postupně odpadne nutnost upínání mobilních telefonů na řídítka.
Rakušané budou do nové řady prémiových motocyklů instalovat přepracovanou řídící komunikační jednotku. Ta nabídne 32 GB úložného prostoru s 3 GB operační paměti. Standardem bude připojení eSIM a konektivita Bluetooth, Wi-Fi a vestavěná GPS. Samotná jednotka nebude od nastartování Android Automotive obsahovat, umožní ale majiteli v případě potřeby tento systém doinstalovat. To může pro někoho představovat překážku. Výrobce motocyklů chce ale majitelům dát možnost svobodné volby. Na druhou stranu to znamená, že v systému nebudou předinstalovány žádné zbytečné aplikace, které by mohly řidiče rušit. Jen on sám si zvolí ty, které bude chtít používat.
Pokud se rozhodnete ponechat řídící jednotku ve stavu od výrobce, rozhodně nepřijdete o možnost navigace ani o možnost propojení mobilního telefonu. Ke spojení dojde automaticky při nastartování a zajistí i spojení s aktualizačními servery KTM. Komfort jezdců se těmito funkcemi opět příjemně navyšuje. Když můžete mít na motocyklu dnes již běžně tempomat a radary hlídající blízké okolí, proč byste si nemohli dopřát pohodlí díky známým a ověřeným pomocníkům jako v autě?
Google slaví s Androidem další důležitý milník. Tentokrát se nebudeme bavit o nejnovější verzi Androidu 15, ale o jeho automobilové platformě Android Automotive. Tento zcela nezávislý operační systém vyvinutý výhradně pro automobily si našel svojí cestu i do jednostopých vozidel. Na motocyklu může nabídnout rozšířenou funkcionalitu a zvýšit bezpečnost ovládání díky hlasovým pokynům. Jako první tento systém do svých strojů zakomponuje rakouský výrobce KTM.
Palubní přístroje na motocyklech již dávno nedisponují jen tachometrem, otáčkoměrem a sérií kontrolek. Většina strojů již přešla na velké displeje, které i při silném slunci dokáží zobrazit velké množství informací. Zatím ale jen hrstka z nich umí nad rámec standardních funkcí připojit telefon a zobrazit navigační pokyny. Doba ovšem pokročila a i jezdci v jedné stopě chtějí více využívat komfortních funkcí podobně jako v osobních vozech.
KTM se proto rozhodla, že svůj operační systém nahradí chytrým nástupcem od Google. Jednoduché ovládání navíc nebude řidiče přílišně rozptylovat od řízení. A můžeme si být jistí, že tím největším benefitem na dvou kolech bude přítomnost schopné navigace. Jak totiž známe z aut, Android Automotive nabízí vícero možností použití nejoblíbenějších navigačních aplikací. I motorkářům proto postupně odpadne nutnost upínání mobilních telefonů na řídítka.
Rakušané budou do nové řady prémiových motocyklů instalovat přepracovanou řídící komunikační jednotku. Ta nabídne 32 GB úložného prostoru s 3 GB operační paměti. Standardem bude připojení eSIM a konektivita Bluetooth, Wi-Fi a vestavěná GPS. Samotná jednotka nebude od nastartování Android Automotive obsahovat, umožní ale majiteli v případě potřeby tento systém doinstalovat. To může pro někoho představovat překážku. Výrobce motocyklů chce ale majitelům dát možnost svobodné volby. Na druhou stranu to znamená, že v systému nebudou předinstalovány žádné zbytečné aplikace, které by mohly řidiče rušit. Jen on sám si zvolí ty, které bude chtít používat.
Pokud se rozhodnete ponechat řídící jednotku ve stavu od výrobce, rozhodně nepřijdete o možnost navigace ani o možnost propojení mobilního telefonu. Ke spojení dojde automaticky při nastartování a zajistí i spojení s aktualizačními servery KTM. Komfort jezdců se těmito funkcemi opět příjemně navyšuje. Když můžete mít na motocyklu dnes již běžně tempomat a radary hlídající blízké okolí, proč byste si nemohli dopřát pohodlí díky známým a ověřeným pomocníkům jako v autě?