Švédský Koenigsegg vyvinul miniaturní elektromotor s famózním výkonem, podívejte se
- Nový elektromotor firmy Koenigsegg je jen lehce vyšší než plechovka s nápojem
- Motor má velmi kompaktní rozměry a hmotnost 30 kilogramů
- Využití najde především u hybridních pohonů, počítá se ale i s nasazením do čistého elektromobilu

Koenigsegg nepatří mezi nejznámější značky, obzvláště na hybridním nebo elektrickém trhu. Pokud jste ale milovníkem ultra rychlých a výkonných sportovních vozů, takzvaných hypercarů, určitě vám tato švédská značka není cizí. Výrobce si vždy do svých vozidel vyráběl vlastní motory. V tomto trendu pokračuje, nyní se ale zaměřil na elektrický pohon. A že se jim to povedlo.
Nejmenší elektromotor v tomto segmentu
Jejich výtvor se nazývá Quark a bude mít dvojí využití. Má výkon 250 kW, 600 Nm a váží necelých 30 kilogramů. V této podobě se bude používat jako pomoc spalovacímu motoru v plug-in hybridním spojení. Druhá varianta dostala název Terrier a jedná se o dva spojené Quarky spolu s invertorem. Toto spojení má produkovat 500 kW a neskutečných 1 100 Nm. To vše při hmotnosti pouhých 84 kilogramů.
Více informací a dat Koenigsegg veřejnosti zatím neposkytl. I tak nám to dává docela rozumný obrázek, jak s těmito motory automobilka naloží. Quark se bude nejspíš používat v modelech podobných současnému typu Gemera, kde bude i nadále fungovat v kombinaci s benzínovým motorem. Terrier pak bude cílit na čisté elektromobily. Žádný takový model Koenigsegg nepředstavil. Nový elektromotor ale takový model přinejmenším naznačuje.

Čtěte také: Bude Koenigsegg jezdit na sopečné palivo? Vulcanol může způsobit menší revoluci
Koenigsegg je na motor právem hrdý
Vedoucí designér motorů prohlásil, že elektromotor má u modelu Gemera pomoci především s nižšími rychlostmi, kde vůz potřebuje získat doslova brutální zrychlení. Spalovací ústrojí se pak soustředí především na výkon a vysoké rychlosti. Model Gemera umí plynule, bez ztráty točivého momentu, zrychlovat až do rychlosti 400 km/h.
Vedoucí vývoje elektrického pohonu pak dodal, že pro výrobu použili stejný typ oceli, který se používá v motorsportu a leteckém průmyslu. Přímé chlazení motorů je použité pro jeho vyšší efektivitu. Velká část rotoru je pak vyrobena z karbonových vláken.
Vývojáři nejenže dosáhli požadovaného cíle ve výkonu motoru, předčili ale očekávání na rozměry i hmotnost. Model Gemera tak bude s novým motorem téměř o 30 kilogramů lehčí.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.