Švédský Koenigsegg vyvinul miniaturní elektromotor s famózním výkonem, podívejte se

  • Nový elektromotor firmy Koenigsegg je jen lehce vyšší než plechovka s nápojem
  • Motor má velmi kompaktní rozměry a hmotnost 30 kilogramů
  • Využití najde především u hybridních pohonů, počítá se ale i s nasazením do čistého elektromobilu
Elektrický motor quark švédské společnosti Koenigsegg

Nový elektrický motor švédské společnosti Koenigsegg

Koenigsegg nepatří mezi nejznámější značky, obzvláště na hybridním nebo elektrickém trhu. Pokud jste ale milovníkem ultra rychlých a výkonných sportovních vozů, takzvaných hypercarů, určitě vám tato švédská značka není cizí. Výrobce si vždy do svých vozidel vyráběl vlastní motory. V tomto trendu pokračuje, nyní se ale zaměřil na elektrický pohon. A že se jim to povedlo.

Nejmenší elektromotor v tomto segmentu

Jejich výtvor se nazývá Quark a bude mít dvojí využití. Má výkon 250 kW, 600 Nm a váží necelých 30 kilogramů. V této podobě se bude používat jako pomoc spalovacímu motoru v plug-in hybridním spojení. Druhá varianta dostala název Terrier a jedná se o dva spojené Quarky spolu s invertorem. Toto spojení má produkovat 500 kW a neskutečných 1 100 Nm. To vše při hmotnosti pouhých 84 kilogramů.

Více informací a dat Koenigsegg veřejnosti zatím neposkytl. I tak nám to dává docela rozumný obrázek, jak s těmito motory automobilka naloží. Quark se bude nejspíš používat v modelech podobných současnému typu Gemera, kde bude i nadále fungovat v kombinaci s benzínovým motorem. Terrier pak bude cílit na čisté elektromobily. Žádný takový model Koenigsegg nepředstavil. Nový elektromotor ale takový model přinejmenším naznačuje.

Koenigsegg Gemera

Koenigsegg Gemera


Čtěte také: Bude Koenigsegg jezdit na sopečné palivo? Vulcanol může způsobit menší revoluci


Koenigsegg je na motor právem hrdý

Vedoucí designér motorů prohlásil, že elektromotor má u modelu Gemera pomoci především s nižšími rychlostmi, kde vůz potřebuje získat doslova brutální zrychlení. Spalovací ústrojí se pak soustředí především na výkon a vysoké rychlosti. Model Gemera umí plynule, bez ztráty točivého momentu, zrychlovat až do rychlosti 400 km/h.

Vedoucí vývoje elektrického pohonu pak dodal, že pro výrobu použili stejný typ oceli, který se používá v motorsportu a leteckém průmyslu. Přímé chlazení motorů je použité pro jeho vyšší efektivitu. Velká část rotoru je pak vyrobena z karbonových vláken.

Vývojáři nejenže dosáhli požadovaného cíle ve výkonu motoru, předčili ale očekávání na rozměry i hmotnost. Model Gemera tak bude s novým motorem téměř o 30 kilogramů lehčí.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Švédský Koenigsegg vyvinul miniaturní elektromotor s famózním výkonem, podívejte se

  • Nový elektromotor firmy Koenigsegg je jen lehce vyšší než plechovka s nápojem
  • Motor má velmi kompaktní rozměry a hmotnost 30 kilogramů
  • Využití najde především u hybridních pohonů, počítá se ale i s nasazením do čistého elektromobilu
Elektrický motor quark švédské společnosti Koenigsegg

Nový elektrický motor švédské společnosti Koenigsegg

Koenigsegg nepatří mezi nejznámější značky, obzvláště na hybridním nebo elektrickém trhu. Pokud jste ale milovníkem ultra rychlých a výkonných sportovních vozů, takzvaných hypercarů, určitě vám tato švédská značka není cizí. Výrobce si vždy do svých vozidel vyráběl vlastní motory. V tomto trendu pokračuje, nyní se ale zaměřil na elektrický pohon. A že se jim to povedlo.

Nejmenší elektromotor v tomto segmentu

Jejich výtvor se nazývá Quark a bude mít dvojí využití. Má výkon 250 kW, 600 Nm a váží necelých 30 kilogramů. V této podobě se bude používat jako pomoc spalovacímu motoru v plug-in hybridním spojení. Druhá varianta dostala název Terrier a jedná se o dva spojené Quarky spolu s invertorem. Toto spojení má produkovat 500 kW a neskutečných 1 100 Nm. To vše při hmotnosti pouhých 84 kilogramů.

Více informací a dat Koenigsegg veřejnosti zatím neposkytl. I tak nám to dává docela rozumný obrázek, jak s těmito motory automobilka naloží. Quark se bude nejspíš používat v modelech podobných současnému typu Gemera, kde bude i nadále fungovat v kombinaci s benzínovým motorem. Terrier pak bude cílit na čisté elektromobily. Žádný takový model Koenigsegg nepředstavil. Nový elektromotor ale takový model přinejmenším naznačuje.

Koenigsegg Gemera

Koenigsegg Gemera


Čtěte také: Bude Koenigsegg jezdit na sopečné palivo? Vulcanol může způsobit menší revoluci


Koenigsegg je na motor právem hrdý

Vedoucí designér motorů prohlásil, že elektromotor má u modelu Gemera pomoci především s nižšími rychlostmi, kde vůz potřebuje získat doslova brutální zrychlení. Spalovací ústrojí se pak soustředí především na výkon a vysoké rychlosti. Model Gemera umí plynule, bez ztráty točivého momentu, zrychlovat až do rychlosti 400 km/h.

Vedoucí vývoje elektrického pohonu pak dodal, že pro výrobu použili stejný typ oceli, který se používá v motorsportu a leteckém průmyslu. Přímé chlazení motorů je použité pro jeho vyšší efektivitu. Velká část rotoru je pak vyrobena z karbonových vláken.

Vývojáři nejenže dosáhli požadovaného cíle ve výkonu motoru, předčili ale očekávání na rozměry i hmotnost. Model Gemera tak bude s novým motorem téměř o 30 kilogramů lehčí.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."