Bude Koenigsegg jezdit na sopečné palivo? Vulcanol může způsobit menší revoluci

Roman Macháč
  • Švédská automobilka pracuje na novém typu biopaliva, které se získává ze sopek
  • V budoucnu by mohlo být palivo naprosto CO2 neutrální
  • Je tohle možná budoucnost udržitelné dopravy?
Koenigsegg Gemera, čtyřmístný hypersport
Koenigsegg Gemera, čtyřmístný hypersport

Poslední roky každý výrobce automobilů mluví o elektrifikaci, udržitelné dopravě a co nejnižší uhlíkové stopě. Jen pár vyvolených ovšem zkoumá i jiné oblasti, které by se mohly časem prosadit a tím ještě maličko zvrátit přibližující se zákaz spalovacích aut.

Tak například Porsche se nechalo nedávno slyšet, že jejich syntetické palivo dokáže být ve správných podmínkách stejně ekologické jako samotný elektromobil. Na stopě něčemu podobnému je i výrobce hypersportů Koenigsegg, který chce svým zákazníkům nabídnout co nejširší portfolio.

Koenigsegg vyvíjí „Vulcanol“

Byť švédská automobilka pracuje na rozsáhlé elektrifikaci, tak nezapomíná ani na své stále zákazníky. Kvůli nim chce Christian von Koenigsegg docílit co možná nejdelší životnosti vozu, což nutně znamená, že musí jezdit na alternativní palivo. A ptáte se jaké? Zní to stejně šíleně jako výkony jeho hypersportů na trati.

Koenigsegg Gemera
Koenigsegg Gemera

Technologie pochází z Islandu

„Jde o technologii z Islandu, kterou tady i vyvinuli, přičemž během procesu se zachytávají emise CO2 z částečně aktivních sopek a mění se na metanol,“ říká v nedávném rozhovoru pro Bloomberg samotný ředitel automobilky.

Taková technologie je sama o sobě skvělá, ale Christian von Koenigsegg chce jít ještě dál. Technologie z Islandu totiž bude napájena z obnovitelných zdrojů a pokud by se vyřešila i následná doprava po světě, tak půjde o naprosto CO2 neutrální palivo.

Myslíte si, že něco takového má vůbec naději na úspěch? Právě následná doprava bude nejspíš největším kamenem úrazu. Podělte se o názor v diskuzi!

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Roman Macháč - Redaktor

Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.


Komentáře


Nejnovější články