Japonská automobilka Subaru uvedla, že na své nové platformě nepočítá u modelu WRX s verzí STI. Firma ale zvažuje rozšíření své divize STI, která se primárně zaměřuje na výkon.
Subaru WRX STI (2021) by se mohlo zapsat do historie jako poslední model STI, který poháněl spalovací motor. Japonská automobilka minulý týden oznámila, že benzinové WRX STI je mrtvé, ale současně naznačila, že příští generace ikonického modelu značky by se mohla objevit jako elektromobil. Společnost ale neupřesnila, kdy by k takovému přerodu mělo dojít.
Od doby, kdy byl běžný sedan WRX plně modifikován pro použití nové platformy, jsme netrpělivě čekali na představení jeho výkonného protějšku, modelu STI. Předpokládali jsme, že se dočkáme auta, které bude mít výkon blížící se hodnotě 400 koní. Subaru však nyní říká, že výroba spalovací verze WRX STI nové generace není aktuální.
Čtěte také: Subaru chystá svůj první elektrický závoďák. Bude to japonská střela!
Subaru v oficiálním prohlášení vysvětluje, že plány vývoje elektrických verzí výkonných modelů byly ovlivněny celkovým přechodem automobilového průmyslu k elektrifikaci. Zmíněny byly také cíle snížení emisí a dodržování vládních předpisů pro úsporu paliva.
V současnosti je jediným elektrifikovaným modelem Subaru plug-in-hybridní Crosstrek. Automobilka plánuje na letošní rok uvedení svého prvního plně elektrického vozu. Bude jím SUV Subaru Solterra, které bylo vyvinuto ve spolupráci s Toyotou bZ4X.
Subaru také pootevřelo dveře potenciálnímu rozšíření své na výkon zaměřené divize STI. Nejsme si jisti, zda to znamená, že označení STI bude od nynějška mít každý spalovací model, nebo zda bude každé příští STI plně elektrické. Společnost předvedla koncept Solterra STI na autosalonu v Tokiu, ale technické detaily jsou stále skryty pod rouškou tajemství.
Japonská automobilka Subaru uvedla, že na své nové platformě nepočítá u modelu WRX s verzí STI. Firma ale zvažuje rozšíření své divize STI, která se primárně zaměřuje na výkon.
Subaru WRX STI (2021) by se mohlo zapsat do historie jako poslední model STI, který poháněl spalovací motor. Japonská automobilka minulý týden oznámila, že benzinové WRX STI je mrtvé, ale současně naznačila, že příští generace ikonického modelu značky by se mohla objevit jako elektromobil. Společnost ale neupřesnila, kdy by k takovému přerodu mělo dojít.
Od doby, kdy byl běžný sedan WRX plně modifikován pro použití nové platformy, jsme netrpělivě čekali na představení jeho výkonného protějšku, modelu STI. Předpokládali jsme, že se dočkáme auta, které bude mít výkon blížící se hodnotě 400 koní. Subaru však nyní říká, že výroba spalovací verze WRX STI nové generace není aktuální.
Čtěte také: Subaru chystá svůj první elektrický závoďák. Bude to japonská střela!
Subaru v oficiálním prohlášení vysvětluje, že plány vývoje elektrických verzí výkonných modelů byly ovlivněny celkovým přechodem automobilového průmyslu k elektrifikaci. Zmíněny byly také cíle snížení emisí a dodržování vládních předpisů pro úsporu paliva.
V současnosti je jediným elektrifikovaným modelem Subaru plug-in-hybridní Crosstrek. Automobilka plánuje na letošní rok uvedení svého prvního plně elektrického vozu. Bude jím SUV Subaru Solterra, které bylo vyvinuto ve spolupráci s Toyotou bZ4X.
Subaru také pootevřelo dveře potenciálnímu rozšíření své na výkon zaměřené divize STI. Nejsme si jisti, zda to znamená, že označení STI bude od nynějška mít každý spalovací model, nebo zda bude každé příští STI plně elektrické. Společnost předvedla koncept Solterra STI na autosalonu v Tokiu, ale technické detaily jsou stále skryty pod rouškou tajemství.