Pokud se vám líbí představa, že se chystáte na meziplanetární výpravu, i když si jen jedete nakoupit do vedlejšího obchodu, má pro vás digitální designér Fajar Ismail vizi, kterou si zamilujete. Pojmenoval ji Stellar Landcraft, protože se jedná o pozemní vozidlo inspirované vesmírnou lodí. Jednoduché geometrické tvary, karoserie z hliníkových panelů a čistý, jednoduchý design dodávají celku účelný, hravý a poutavý vzhled.
Design stroje vychází z elektroskútru Quest Atom Alpha. Jak designér Ismail, tak společnost Quest, zabývající se výrobou elektrických skútrů, jsou doma v Indonésii. Na základě informací z webových stránek dodal Quest ke konci ledna 2022 celkem 32 strojů Atom Alpha. Informace o dalších dodávkách, pokud nějaké byly, k dnešnímu dni firma nezveřejnila.
Každopádně, zatímco Quest Atom Alpha je malý elektrický skútr, určený na krátké vzdálenosti, Stellar přidává nový konstrukční prvek, který je vzhledem k místním podmínkám téměř geniální. Jak Ismail zdůrazňuje, jihovýchodní Asie má dostatek slunečního svitu. To je také důvod, proč je součástí jeho Stellaru malý solární panel, upevněný na jedné z horních ploch stroje. Nachází se těsně před sedlem, přibližně v místech palivové nádrže spalovacího motocyklu.
Čtěte také: Daň za nízkou cenu?! Extrémně levné elektroskútry mohou začít kdykoliv hořet
Jako řada ostatních motocyklů, ani Quest Atom Alpha nevyhoví každému uživateli. Jeho baterie je sice malá a snadno přenosná, aby se dala jednoduše nabít, poskytuje ale velmi omezený dojezd. Podle firemních informací činí dojezd modelu Atom Alpha s originální baterií pouhých 24 km na jedno nabití.
Dojezd navíc platí za ideálních podmínek, kdy jedete po rovné silnici průměrným a klidným tempem a vaše hmotnost nepřesahuje 70 kg. Pokud se chcete svézt svižněji, na trase je stoupání a hmotnost jezdce a nákladu je vyšší, připravte se na to, že už tak malý dojezd se ještě sníží.
Začleněním solárního panelu vytvořil Ismail chytré řešení, které baterii bude neustále dobíjet, pokud ho nenecháte stát zrovna ve stínu. Stellar sice nemá sloužit jako dopravní prostředek pro dlouhé vzdálenosti, ale se solárním panelem by se mohl potenciálně proměnit ve vozidlo, které je poměrně slušně použitelné i na delší trasy, než je dojezd na jedno nabití, pokud bude zrovna svítit.
Pokud se vám líbí představa, že se chystáte na meziplanetární výpravu, i když si jen jedete nakoupit do vedlejšího obchodu, má pro vás digitální designér Fajar Ismail vizi, kterou si zamilujete. Pojmenoval ji Stellar Landcraft, protože se jedná o pozemní vozidlo inspirované vesmírnou lodí. Jednoduché geometrické tvary, karoserie z hliníkových panelů a čistý, jednoduchý design dodávají celku účelný, hravý a poutavý vzhled.
Design stroje vychází z elektroskútru Quest Atom Alpha. Jak designér Ismail, tak společnost Quest, zabývající se výrobou elektrických skútrů, jsou doma v Indonésii. Na základě informací z webových stránek dodal Quest ke konci ledna 2022 celkem 32 strojů Atom Alpha. Informace o dalších dodávkách, pokud nějaké byly, k dnešnímu dni firma nezveřejnila.
Každopádně, zatímco Quest Atom Alpha je malý elektrický skútr, určený na krátké vzdálenosti, Stellar přidává nový konstrukční prvek, který je vzhledem k místním podmínkám téměř geniální. Jak Ismail zdůrazňuje, jihovýchodní Asie má dostatek slunečního svitu. To je také důvod, proč je součástí jeho Stellaru malý solární panel, upevněný na jedné z horních ploch stroje. Nachází se těsně před sedlem, přibližně v místech palivové nádrže spalovacího motocyklu.
Čtěte také: Daň za nízkou cenu?! Extrémně levné elektroskútry mohou začít kdykoliv hořet
Jako řada ostatních motocyklů, ani Quest Atom Alpha nevyhoví každému uživateli. Jeho baterie je sice malá a snadno přenosná, aby se dala jednoduše nabít, poskytuje ale velmi omezený dojezd. Podle firemních informací činí dojezd modelu Atom Alpha s originální baterií pouhých 24 km na jedno nabití.
Dojezd navíc platí za ideálních podmínek, kdy jedete po rovné silnici průměrným a klidným tempem a vaše hmotnost nepřesahuje 70 kg. Pokud se chcete svézt svižněji, na trase je stoupání a hmotnost jezdce a nákladu je vyšší, připravte se na to, že už tak malý dojezd se ještě sníží.
Začleněním solárního panelu vytvořil Ismail chytré řešení, které baterii bude neustále dobíjet, pokud ho nenecháte stát zrovna ve stínu. Stellar sice nemá sloužit jako dopravní prostředek pro dlouhé vzdálenosti, ale se solárním panelem by se mohl potenciálně proměnit ve vozidlo, které je poměrně slušně použitelné i na delší trasy, než je dojezd na jedno nabití, pokud bude zrovna svítit.