Srovnávače elektřiny vám pomohou ušetřit tisíce. Na co si ale dát pozor?

Michaela Kadlecová
Nejvýhodnější cenu elektřiny nenajdete v cenících dodavatelů
Nejvýhodnější cenu elektřiny nenajdete v cenících dodavatelů

„Srovnejte si ceny elektřiny, abyste ušetřili,“ lákají tzv. internetové srovnávače. Jde ale o skutečně nezávislé srovnání, kdy zjistíte tu absolutně nejvýhodnější cenu elektřiny pro vás? Máme vlastní zkušenosti, o které se v dnešním článku s vámi podělíme. Jak tedy hledat co nejlepší nabídku a na co si dát pozor?

Srovnání elektřiny není snadné

Cena, kterou dodavatelé nabízejí, je cena silové tržní elektřiny. Jeden dodavatel nabízí hned několik různých cen, jde o to, zda je fixovaná, nebo ne a jaká je délka fixace. K této ceně je třeba ještě připočítat poplatky za distribuci, které se liší podle lokality. To vše zohledňují ceníky dodavatelů, které jsou značně nepřehledné a vyznat se v nich není právě snadné.

Srovnávače nabízejí snadný formulář

Ještě těší je srovnávat ceníky různých dodavatelů, kterých je u nás několik stovek. Toho využívají tzv. srovnávače elektřiny, které nabízejí snadný formulář, do kterého se vyplní spotřeba, distribuční sazba, území a po kliknutí se zobrazí nabídka elektřiny od různých dodavatelů. Některé z těchto nabídek si může zákazník na srovnávači rovnou objednat, jsou to nepřekvapivě ty nejvýhodnější nabídky.

Neveřejné nabídky vám sdělí jen operátoři dodavatele
Neveřejné nabídky vám sdělí jen operátoři dodavatele

Ceníková cena a neveřejná nabídka

Ačkoliv má každý dodavatel ceník elektřiny, skoro každý poskytuje ještě tzv. neveřejné nabídky, které v cenících nejsou zahrnuté. Ty mohou nabízet pouze jeho operátoři a dále pak partneři dodavatele, typicky srovnávače.

Prodávají jen určitého dodavatele

Srovnávač není vlastně nic jiného než přeprodejce určitého dodavatele elektřiny, nebo dodavatelů. Proto je povinné u každého srovnávače zadat svůj e-mail, nebo telefon, aby se srovnání elektřiny zobrazilo. Díky údajům, které zákazník vepsal do formuláře, má tato data srovnávač spolu s kontaktem k dispozici a může tak zákazníka oslovit a snažit se mu po telefonu určitý produkt prodat.

Aktivně je oslovte

Ačkoliv jde o produkt, který je nejlevnější na daném srovnávači, rozhodně se nemusí jednat o celkově nejvýhodnější nabídku. Proto je třeba prověřit buď několik různých srovnávačů, anebo aktivně oslovit některé dodavatele s tím, jakou cenu vám mohou nabídnout.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Michaela Kadlecová - Redaktor

Psaní se věnuji už dlouhá léta, nejvíce mě zajímají nejnovější technologie. Začínala jsem jako IT redaktorka, postupně se přesunula i do oblasti elektromobility a energetiky, kde se právě teď děje mnoho zajímavého.


Komentáře


Nejnovější články