V roce 2020 společnost GTX invention s.r.o. (nyní IQX s.r.o.) realizovala projekt Elektromobilita v rámci programu Nízkouhlíkové technologie, který spadá pod Operační program podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (2013 – 2020).
Implementace inovativní technologie čisté mobility do podniku GTX invention s.r.o. (nyní IQX s.r.o.) proběhla skrze pořízení 1 ks elektromobilu (BEV) v kategorii M1.
Využívání elektromobilu ve společnosti GTX invention s.r.o. (nyní IQX s.r.o.) je hodnoceno jednatelem společnosti pozitivně:
„Po úvahách o pořízení elektromobilu jsem měl obavy z dobíjení, ceny provozu a vyřízení dotace. Ale pořízení elektromobilu do firmy mne hodně zajímalo a i použité technologie. Nakonec jsem se rozhodl pro vůz Tesla Model 3 a využití dotace.
Zpětně bych zhodnotil, že dobíjení pro člověka, který dobíjí na sídle firmy nebo přes noc, není žádný problém. Na cestách delších než 300 km jsem používal rychlonabíječky. Provoz elektromobilu v mém případě je mnohem příjemnější než provoz spalovacího vozu.
Cena provozu mne opět mile překvapila. Nabíjím z firemní zásuvky a provoz vyjde asi na 0,6 Kč / km. Mnohem příjemnější je ale absence servisních nákladů se zdržováním se v servise. Toto hodnotím s ohledem na další vůz ve firmě, který je benzinový.
Dnes mi skutečně přijde obtěžující výměna oleje, brzd a dalších provozních kapalin, které elektromobil nemá. V době nákupu však byl velmi malý výběr smysluplných elektromobilů na trhu. Koupě Tesl a Model 3 nelituji, ale pro moje účely by se víc hodilo kombi. Nicméně jsem v průběhu vlastnictví nadchnul několik lidí k pořízení elektromobilu. Několik z těchto lidí provozují elektromobil napájený výhradně z fotovoltaické elektrárny a jejich provoz je tak skutečně bezemisní.
Co se týče vyřízení dotace, obrátil jsem se na dobrého partnera, který mne provedl celým procesem. S vyřízením dotace bych se na vybraného partnera obrátil znova.
S odstupem 4 let od pořízení elektromobilu jsem pořídil s dotací též fotovoltaickou elektrárnu.
Daří se mi nyní provozovat elektromobil cca z 80 až 90% právě na elektřinu z fotovoltaiky. A to nejčastěji při 3fázovém nabíjení 5 ampéry. Nyní jezdím s dobrým pocitem, že jezdím skutečně ekologicky a padají teorie, kdy se na různých internetových stránkách píše, že elektromobil má výfuk v tepelné elektrárně. Návratnost ceny fotovoltaiky je v mém případě do 4 let.
Nyní mohu zhodnotit současné použití elektromobilu (rok 2024): Pokud mám vlastní zásuvku, jedná se pro mne o komfortní provoz. Dokonce komfortnější než jezdit se spalovacím motorem. Líbí se mi absence nucených servisních prohlídek a výměn oleje, které elektromobil nemá.
Velmi bych ocenil pomalé jednofázové nabíječky rozeseté po celé republice, kam bych mohl dát auto třeba na noc a dobít třeba jen 100 km jízdy. Na delší cesty se mi vždy podařilo nabíjení z 230V zásuvky vykomunikovat (například s majitelem ubytování).
Naopak v současné době bych váhal, jestli elektromobil pořídit bez vlastní zásuvky (alespoň 230V).
Nyní vidím, že drtivá většina elektromobilů se nabíjí doma u svých majitelů nebo na firmách a nabíjení na cestách je spíše výjimečné.
Přijde mi tak zbytečná panika, že někam nedojedu, protože nabíječky, které potkávám, jsou zpravidla prázdné a navíc přibývá jejich počet.“
Název programu, ze kterého byl projekt podpořen – Operační program podnikání a inovace pro konkurenceschopnost, program podpory Nízkouhlíkové technologie, Výzva V. programu podpory Nízkouhlíkové technologie – Elektromobilita.
Název projektu v rámci programu – Elektromobilita – GTX invention s.r.o.
Jméno žadatele – GTX invention s.r.o. (nyní IQX s.r.o.)
Termín realizace – 14. 1. 2020 – 2. 7. 2020
Způsobilé výdaje – Pořízení 1 ks vozidla – elektromobilu v kategorii M1 – celkem 1 223 553,72,- Kč. Způsobilé výdaje se rovnají pořizovací ceně vozu bez nákladů na přepravu.
Popis projektu – Projekt žadatele GTX invention s.r.o. (nyní IQX s.r.o.) v rámci V. Výzvy programu podpory NUT zavedl do činnosti podniku inovativní technologie (TRL 9) čisté mobility. V rámci způsobilých výdajů byl pořízen 1x Elektromobil pro vlastní potřebu. Projekt je realizován ve Středočeském kraji.
V roce 2020 společnost GTX invention s.r.o. (nyní IQX s.r.o.) realizovala projekt Elektromobilita v rámci programu Nízkouhlíkové technologie, který spadá pod Operační program podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (2013 – 2020).
Implementace inovativní technologie čisté mobility do podniku GTX invention s.r.o. (nyní IQX s.r.o.) proběhla skrze pořízení 1 ks elektromobilu (BEV) v kategorii M1.
Využívání elektromobilu ve společnosti GTX invention s.r.o. (nyní IQX s.r.o.) je hodnoceno jednatelem společnosti pozitivně:
„Po úvahách o pořízení elektromobilu jsem měl obavy z dobíjení, ceny provozu a vyřízení dotace. Ale pořízení elektromobilu do firmy mne hodně zajímalo a i použité technologie. Nakonec jsem se rozhodl pro vůz Tesla Model 3 a využití dotace.
Zpětně bych zhodnotil, že dobíjení pro člověka, který dobíjí na sídle firmy nebo přes noc, není žádný problém. Na cestách delších než 300 km jsem používal rychlonabíječky. Provoz elektromobilu v mém případě je mnohem příjemnější než provoz spalovacího vozu.
Cena provozu mne opět mile překvapila. Nabíjím z firemní zásuvky a provoz vyjde asi na 0,6 Kč / km. Mnohem příjemnější je ale absence servisních nákladů se zdržováním se v servise. Toto hodnotím s ohledem na další vůz ve firmě, který je benzinový.
Dnes mi skutečně přijde obtěžující výměna oleje, brzd a dalších provozních kapalin, které elektromobil nemá. V době nákupu však byl velmi malý výběr smysluplných elektromobilů na trhu. Koupě Tesl a Model 3 nelituji, ale pro moje účely by se víc hodilo kombi. Nicméně jsem v průběhu vlastnictví nadchnul několik lidí k pořízení elektromobilu. Několik z těchto lidí provozují elektromobil napájený výhradně z fotovoltaické elektrárny a jejich provoz je tak skutečně bezemisní.
Co se týče vyřízení dotace, obrátil jsem se na dobrého partnera, který mne provedl celým procesem. S vyřízením dotace bych se na vybraného partnera obrátil znova.
S odstupem 4 let od pořízení elektromobilu jsem pořídil s dotací též fotovoltaickou elektrárnu.
Daří se mi nyní provozovat elektromobil cca z 80 až 90% právě na elektřinu z fotovoltaiky. A to nejčastěji při 3fázovém nabíjení 5 ampéry. Nyní jezdím s dobrým pocitem, že jezdím skutečně ekologicky a padají teorie, kdy se na různých internetových stránkách píše, že elektromobil má výfuk v tepelné elektrárně. Návratnost ceny fotovoltaiky je v mém případě do 4 let.
Nyní mohu zhodnotit současné použití elektromobilu (rok 2024): Pokud mám vlastní zásuvku, jedná se pro mne o komfortní provoz. Dokonce komfortnější než jezdit se spalovacím motorem. Líbí se mi absence nucených servisních prohlídek a výměn oleje, které elektromobil nemá.
Velmi bych ocenil pomalé jednofázové nabíječky rozeseté po celé republice, kam bych mohl dát auto třeba na noc a dobít třeba jen 100 km jízdy. Na delší cesty se mi vždy podařilo nabíjení z 230V zásuvky vykomunikovat (například s majitelem ubytování).
Naopak v současné době bych váhal, jestli elektromobil pořídit bez vlastní zásuvky (alespoň 230V).
Nyní vidím, že drtivá většina elektromobilů se nabíjí doma u svých majitelů nebo na firmách a nabíjení na cestách je spíše výjimečné.
Přijde mi tak zbytečná panika, že někam nedojedu, protože nabíječky, které potkávám, jsou zpravidla prázdné a navíc přibývá jejich počet.“
Název programu, ze kterého byl projekt podpořen – Operační program podnikání a inovace pro konkurenceschopnost, program podpory Nízkouhlíkové technologie, Výzva V. programu podpory Nízkouhlíkové technologie – Elektromobilita.
Název projektu v rámci programu – Elektromobilita – GTX invention s.r.o.
Jméno žadatele – GTX invention s.r.o. (nyní IQX s.r.o.)
Termín realizace – 14. 1. 2020 – 2. 7. 2020
Způsobilé výdaje – Pořízení 1 ks vozidla – elektromobilu v kategorii M1 – celkem 1 223 553,72,- Kč. Způsobilé výdaje se rovnají pořizovací ceně vozu bez nákladů na přepravu.
Popis projektu – Projekt žadatele GTX invention s.r.o. (nyní IQX s.r.o.) v rámci V. Výzvy programu podpory NUT zavedl do činnosti podniku inovativní technologie (TRL 9) čisté mobility. V rámci způsobilých výdajů byl pořízen 1x Elektromobil pro vlastní potřebu. Projekt je realizován ve Středočeském kraji.