Je tomu již pár let, kdy Renault začal lákat na svůj moderní, leč retro elektrický model. Model 5 má odkazovat na historii jednoho z nejúspěšnějších modelů značky. Vůz si zamilovali dokonce i Američané, prodával se zde pod názvem Le Car. Odkazem má být i jednoduchá hranatá karoserie a zdá se, že si tímto Renault naklonil mnoho fanoušků.
I když je spatřený prototyp Renaultu 5 velmi kvalitně a rozsáhle zahalen do kamufláže, vnější tvary vcelku věrně kopírují představený koncept. I schované kliky zadních dveří v zadním sloupku jsou umístěny stejně. Světlomety i zadní skupinové svítilny korespondují a navíc následují tehdejší dobové trendy malých hatchbacků. Vůz nabídne solidní rozvor a minimálními převisy karoserie.
Oproti konceptu má vůz více konvenční přední masku, z dosavadních snímků působila více monoliticky a uzavřeně. Kvůli důsledné kamufláži není možné spatřit, zda se pod sklem víka kufru nachází průběžná linka brzdového světla. I hranaté podběhy působí více střídmě. Na bočních panelech jsou viditelné výstupky a tvarování dveří. Buď jde o skvělou iluzi zahalení, nebo bude mít Renault 5 pod „slupkou“ výrazné prvky.
Čtěte také: Nový Renault Rafale nadchne výkonem 300 koní a dojezdem až 1 100 kilometrů
Zatím to vypadá, že Renault nebude chtít navázat na své úspěchy i za oceánem. V současné době se totiž značka na americkém trhu nijak neprezentuje. Moderní Le Car se tak Američanům do rukou nejspíš nedostane. Drobnou naději na podobný projekt představují značky Nissan a Mitsubishi, jež jsou součástí stejné skupiny výrobců. Jejich elektrická platforma CMF-BEV by měla být sdílena mezi všemi partnery, a tak je možné, že s americkou verzí Renaultu přijde jeden z nich.
Za hranice Evropy se chystá i sportovní a prémiová dceřiná společnost Alpine. Ta již oznámila, že bude pracovat na své vylepšení verzi „pětky“ pod označením A290_Beta. Možná tedy opět nepřímo, ale zato s vylepšenými parametry se drobné městské elektro autíčko za oceán podívá. Evropané nemusí čekat na takové možnosti s takovou skepsí, zde je naprostá jistota, že vůz se na trh dostane.
Je tomu již pár let, kdy Renault začal lákat na svůj moderní, leč retro elektrický model. Model 5 má odkazovat na historii jednoho z nejúspěšnějších modelů značky. Vůz si zamilovali dokonce i Američané, prodával se zde pod názvem Le Car. Odkazem má být i jednoduchá hranatá karoserie a zdá se, že si tímto Renault naklonil mnoho fanoušků.
I když je spatřený prototyp Renaultu 5 velmi kvalitně a rozsáhle zahalen do kamufláže, vnější tvary vcelku věrně kopírují představený koncept. I schované kliky zadních dveří v zadním sloupku jsou umístěny stejně. Světlomety i zadní skupinové svítilny korespondují a navíc následují tehdejší dobové trendy malých hatchbacků. Vůz nabídne solidní rozvor a minimálními převisy karoserie.
Oproti konceptu má vůz více konvenční přední masku, z dosavadních snímků působila více monoliticky a uzavřeně. Kvůli důsledné kamufláži není možné spatřit, zda se pod sklem víka kufru nachází průběžná linka brzdového světla. I hranaté podběhy působí více střídmě. Na bočních panelech jsou viditelné výstupky a tvarování dveří. Buď jde o skvělou iluzi zahalení, nebo bude mít Renault 5 pod „slupkou“ výrazné prvky.
Čtěte také: Nový Renault Rafale nadchne výkonem 300 koní a dojezdem až 1 100 kilometrů
Zatím to vypadá, že Renault nebude chtít navázat na své úspěchy i za oceánem. V současné době se totiž značka na americkém trhu nijak neprezentuje. Moderní Le Car se tak Američanům do rukou nejspíš nedostane. Drobnou naději na podobný projekt představují značky Nissan a Mitsubishi, jež jsou součástí stejné skupiny výrobců. Jejich elektrická platforma CMF-BEV by měla být sdílena mezi všemi partnery, a tak je možné, že s americkou verzí Renaultu přijde jeden z nich.
Za hranice Evropy se chystá i sportovní a prémiová dceřiná společnost Alpine. Ta již oznámila, že bude pracovat na své vylepšení verzi „pětky“ pod označením A290_Beta. Možná tedy opět nepřímo, ale zato s vylepšenými parametry se drobné městské elektro autíčko za oceán podívá. Evropané nemusí čekat na takové možnosti s takovou skepsí, zde je naprostá jistota, že vůz se na trh dostane.