Specialized posouvá laťku! Co umí nejnovější elektrokolo za více než 300 tisíc?

  • Specialized se překonal. Tohle je vrcholný gravel s elektromotorem
  • Motor pochází z vlastní dílny a překonává veškeré konvence
  • Cenovka je nejspíše adekvátní, přesto vražedná
E-gravel Specialized Creo 2

Nové elektrokolo e-gravel Specialized Creo 2 | foto: Specialized

Ač je elektrický motor u jízdních kol téměř výsadou horských a městských kol, občas se objeví stroj z řad silniční a gravelové cyklistiky, který touto moderní technologií oplývá. A jelikož je pro takové stroje typická nízká hmotnost, chce to kus umu, aby vše hrálo přesně tak, jak se patří. Specialized vytáhl všechny své trumfy a představil lehký e-gravel Creo 2.

Lepší elektrokolo budete hledat dlouho

Špičkový výkon a osazení kvalitními komponent je pro značku Specialized vždy přední. A to platí i o kolech s manuálním pohonem. Na tomto standardu výrobce nic měnit nehodlá. Nový model, Creo 2, je skvěle vyvážené co se týče hmotnosti (tedy spíše lehkosti), výkonu i přirozeného pocitu při záběru do pedálů. Motor si pro kolo vyvinula značka svůj. Nese označení SL1.2, je umístěný ve středu kola, je velmi kompaktní a chce bojovat o prvenství v celém segmentu.

Specialized tvrdí, že jde o jeden z nejefektivnějších motorů na trhu. Jeho výkon dosahuje hodnoty 320 W a 50 Nm točivého momentu. Motor má být neuvěřitelně tichý a o to více má plnit funkci nenápadného pomocníka. Kolo má co nejvíce působit přirozeným pocitem, jako by žádným elektromotorem nebylo osazené. S pomocí budete schopní dosáhnout rychlosti až 45 km/h. V obchodu si navíc dovezete kolo s výkonem omezeným na 80 %. O úplné odemčení potenciálu můžete při převzetí požádat nebo si jej později „otevřít“ doma skrze mobilní aplikaci.


Čtěte také: Ultimátní e-bike z Decathlonu zlevňuje o 30 tisíc korun. Cena je stále šílená


Stačí vám základ nebo půjdete all-in?

U takového stroje není radno podcenit ani kvalitu úložiště energie. Musí být dostatečně efektivní, ale i lehké. Proto zde nenajdete žádného otesánka. 320 Wh kapacity má vystačit zhruba na 130 kilometrů jízdy. Jestliže by vás výlety ale měly zavést ještě dále, dá se ke kolu připojit extender (160 Wh). S tím ujedete téměř další dvoustovku na jeden zátah. Silniční kola běžně nedisponují odpruženou vidlicí. Specialized nicméně vyvinul speciální tlumič do sloupku vidlice, která se stará o přidaný komfort jezdce.

Tlumič Future Shock 3 pobírá nejhorší nerovnosti, nabízí zdvih 20 mm a pobírá až 53 % všech nárazů. To vše při zachování skvělé stability řídítek. Je to ovšem položka, která přirozeně spolu s ostatními posouvá hodnotu kola do vyšších pozic. Základní karbonová verze je oceněna na 6 500 dolarů (150 000 korun). Vyšší řada Expert Carbon přidává dalších 2 500 dolarů k ceně (207 000 korun). Pokud ale toužíte mít skutečně něco unikátního, Specialized má pro takové případy připravený exkluzivní model S-Works Creo 2. Ovšem cenovka 14 000 dolarů (322 000 korun) je poněkud vražedná.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Specialized posouvá laťku! Co umí nejnovější elektrokolo za více než 300 tisíc?

  • Specialized se překonal. Tohle je vrcholný gravel s elektromotorem
  • Motor pochází z vlastní dílny a překonává veškeré konvence
  • Cenovka je nejspíše adekvátní, přesto vražedná
E-gravel Specialized Creo 2

Nové elektrokolo e-gravel Specialized Creo 2 | foto: Specialized

Ač je elektrický motor u jízdních kol téměř výsadou horských a městských kol, občas se objeví stroj z řad silniční a gravelové cyklistiky, který touto moderní technologií oplývá. A jelikož je pro takové stroje typická nízká hmotnost, chce to kus umu, aby vše hrálo přesně tak, jak se patří. Specialized vytáhl všechny své trumfy a představil lehký e-gravel Creo 2.

Lepší elektrokolo budete hledat dlouho

Špičkový výkon a osazení kvalitními komponent je pro značku Specialized vždy přední. A to platí i o kolech s manuálním pohonem. Na tomto standardu výrobce nic měnit nehodlá. Nový model, Creo 2, je skvěle vyvážené co se týče hmotnosti (tedy spíše lehkosti), výkonu i přirozeného pocitu při záběru do pedálů. Motor si pro kolo vyvinula značka svůj. Nese označení SL1.2, je umístěný ve středu kola, je velmi kompaktní a chce bojovat o prvenství v celém segmentu.

Specialized tvrdí, že jde o jeden z nejefektivnějších motorů na trhu. Jeho výkon dosahuje hodnoty 320 W a 50 Nm točivého momentu. Motor má být neuvěřitelně tichý a o to více má plnit funkci nenápadného pomocníka. Kolo má co nejvíce působit přirozeným pocitem, jako by žádným elektromotorem nebylo osazené. S pomocí budete schopní dosáhnout rychlosti až 45 km/h. V obchodu si navíc dovezete kolo s výkonem omezeným na 80 %. O úplné odemčení potenciálu můžete při převzetí požádat nebo si jej později „otevřít“ doma skrze mobilní aplikaci.


Čtěte také: Ultimátní e-bike z Decathlonu zlevňuje o 30 tisíc korun. Cena je stále šílená


Stačí vám základ nebo půjdete all-in?

U takového stroje není radno podcenit ani kvalitu úložiště energie. Musí být dostatečně efektivní, ale i lehké. Proto zde nenajdete žádného otesánka. 320 Wh kapacity má vystačit zhruba na 130 kilometrů jízdy. Jestliže by vás výlety ale měly zavést ještě dále, dá se ke kolu připojit extender (160 Wh). S tím ujedete téměř další dvoustovku na jeden zátah. Silniční kola běžně nedisponují odpruženou vidlicí. Specialized nicméně vyvinul speciální tlumič do sloupku vidlice, která se stará o přidaný komfort jezdce.

Tlumič Future Shock 3 pobírá nejhorší nerovnosti, nabízí zdvih 20 mm a pobírá až 53 % všech nárazů. To vše při zachování skvělé stability řídítek. Je to ovšem položka, která přirozeně spolu s ostatními posouvá hodnotu kola do vyšších pozic. Základní karbonová verze je oceněna na 6 500 dolarů (150 000 korun). Vyšší řada Expert Carbon přidává dalších 2 500 dolarů k ceně (207 000 korun). Pokud ale toužíte mít skutečně něco unikátního, Specialized má pro takové případy připravený exkluzivní model S-Works Creo 2. Ovšem cenovka 14 000 dolarů (322 000 korun) je poněkud vražedná.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."