Pokud máte pocit, že je Česko s elektromobilitou docela na štíru; ať už kvůli nulovým dotacím pro fyzické osoby nebo zvláště v periferiích žalostné infrastruktuře, tak vězte, že jinde na tom jsou ještě o poznání hůř. Své o tom ví například náš nejbližší soused, tedy Slovensko.
Nejen kvůli zvýšenému tlaku Evropské unie začalo Slovensko spřádat plány, jak posílit nejen obecné povědomí, ale hlavně rozvoj elektromobility v praxi. A vypadá to, že na to jde „pěkně od podlahy“.
Slovenské Ministerstvo hospodářství připravilo „Akční plán rozvoje elektromobility“, který momentálně čeká na posouzení a připomínky odborníků. Novinka například počítá hned s několika zvýhodněními elektrických aut.
Čtěte také: Solární panely jsou díky Čechům efektivnější. Brzy se má rozjet pilotní výroba
Majitelé elektromobilů by mohli parkovat buď za sníženou taxu nebo (a to je pravděpodobnější) zcela zdarma, stát na místech pro rezidenty, využívat vyhrazené jízdní pruhy, nebo platit výrazně nižší dálniční poplatky. V plánu jsou také tzv. environmentální značky s písmeny EL nebo EV, jež budou fungovat jako další odlišovací prvek „zeleného vozidla“.
Již teď se však ozývají hlasy, že tento balíček je ve výsledku spíše kontraproduktivní. Vlnu nevole totiž vyvolaly restrikce směrem ke spalovákům včetně plug-in hybridů (u nich od roku 2024). A nejde jen o zavedení poplatků za vstup do tzv. nízkoemisních zón, ale i omezení rychlosti na dálnicích.
Ve hře jsou rychlostní omezení ze současných 130 km/h i 110 nebo dokonce jen 100 km/h, což by de facto do puntíku kopírovalo situaci, jež panuje v sousedním Rakousku. Reakce mnohých řidičů spalovacích aut na sebe nenechala dlouho čekat a aktuálně houfně sepisují petice.
Pokud máte pocit, že je Česko s elektromobilitou docela na štíru; ať už kvůli nulovým dotacím pro fyzické osoby nebo zvláště v periferiích žalostné infrastruktuře, tak vězte, že jinde na tom jsou ještě o poznání hůř. Své o tom ví například náš nejbližší soused, tedy Slovensko.
Nejen kvůli zvýšenému tlaku Evropské unie začalo Slovensko spřádat plány, jak posílit nejen obecné povědomí, ale hlavně rozvoj elektromobility v praxi. A vypadá to, že na to jde „pěkně od podlahy“.
Slovenské Ministerstvo hospodářství připravilo „Akční plán rozvoje elektromobility“, který momentálně čeká na posouzení a připomínky odborníků. Novinka například počítá hned s několika zvýhodněními elektrických aut.
Čtěte také: Solární panely jsou díky Čechům efektivnější. Brzy se má rozjet pilotní výroba
Majitelé elektromobilů by mohli parkovat buď za sníženou taxu nebo (a to je pravděpodobnější) zcela zdarma, stát na místech pro rezidenty, využívat vyhrazené jízdní pruhy, nebo platit výrazně nižší dálniční poplatky. V plánu jsou také tzv. environmentální značky s písmeny EL nebo EV, jež budou fungovat jako další odlišovací prvek „zeleného vozidla“.
Již teď se však ozývají hlasy, že tento balíček je ve výsledku spíše kontraproduktivní. Vlnu nevole totiž vyvolaly restrikce směrem ke spalovákům včetně plug-in hybridů (u nich od roku 2024). A nejde jen o zavedení poplatků za vstup do tzv. nízkoemisních zón, ale i omezení rychlosti na dálnicích.
Ve hře jsou rychlostní omezení ze současných 130 km/h i 110 nebo dokonce jen 100 km/h, což by de facto do puntíku kopírovalo situaci, jež panuje v sousedním Rakousku. Reakce mnohých řidičů spalovacích aut na sebe nenechala dlouho čekat a aktuálně houfně sepisují petice.