Skutečný konkurent Tesly, akorát levnější. Navíc skvěle vypadá a nadchne výbavou

  • Čínský Xpeng představil první model své nové podznačky MONA
  • Cena MONA M03 začíná na 381 tisících korun
  • Levné elektromobily tvoří třetinu celkových prodejů automobilů v Číně
Mona M03 | foto: Xpeng

Mona M03 | foto: Xpeng

Čínský trh s elektromobily je vysoce konkurenční. Zvlášť to platí v kategorii s cenou v rozmezí 100 000–150 000 jüanů (318 000 –477 000 korun bez DPH), na kterou připadá třetina trhu. S nejnovějším přírůstkem sem zamířila automobilka Xpeng, která představila elektrický liftback Mona M03, který patří pod novou levnou podznačku Mona. Informoval o tom server CNEVPOST.

Zabiják Tesly Model 3

Jméno modelu M03 má podle He Siao-pchenga, předsedy představenstva a generálního ředitel automobilky Xpeng, uctít Model 3 od Tesly. Proti ní má také novinka přímo cílit. Mona M03 měří 4 780 mm na délku, 1 896 mm na šířku a 1 445 mm na výšku, s rozvorem 2 815 mm. Pro srovnání rozměry Tesly jsou celkově menší. Na délku má 4 720 mm, na šířku 1 848 mm a na výšku 1 442 mm. Pouze její rozvor 2 875 mm je o něco menší.

Tím, čím chce M03 bojovat především, je však cena. Xpeng nabízí M03 ve třech variantách – 515, 620 a 580 Max – s počátečními cenami 119 800 jüanů (381 000 korun bez DPH), 129 800 jüanů (413 000 korun bez DPH) a 155 800 jüanů (495 tisíc korun bez DPH). Číslovka v označení modelu znamená dojezd v kilometrech. Max u vrcholového modelu označuje schopnost inteligentního řízení. Proti Modelu 3 od Tesly jsou ceny přibližně poloviční.

Mona M03 | foto: Xpeng

Mona M03 | foto: Xpeng


Čtěte také: Nové technologie v autech: jsou jimi prošpikovaná, aniž byste o všem věděli


Něco za něco

Mona M03 je nicméně vybavena pouze jedním motorem a nabízí zrychlení z 0 na 100 kilometrů za hodinu za 7,8 sekundy u základní verze a 7,4 sekundy u ostatních dvou variant. Nižší cena je přitom vykoupena menší baterií. U základní varianty má kapacitu 51,8 kWh a u ostatních dvou 62,2 kWh.

Aby z nich dostal Xpeng co nejdelší dojezd, optimalizoval design Mony M03, aby dosáhl koeficientu odporu vzduchu 0,194 Cd, který je podle společnosti nejnižší na světě mezi sériově vyráběnými plně elektrickými liftbacky.

Xpeng míří do světa

Zda se samotná Mona M03 objeví mimo Čínu, se teprve uvidí. Jak upozornil server InsideEVs, Xpeng a jeho hlavní rival na domácím trhu automobilka BYD tento týden oznámily, že chtějí dosáhnout, aby polovina jejich prodejů pocházela z mimočínských trhů.

Zastavit by je neměla ani zvláštní cla na čínské elektromobily, které zavádí stále více zemí. Například BYD otevřeně hovoří o svých plánech na výstavbu továren v Turecku a Maďarsku, která by mu měla pomoci obejít nová cla EU.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Skutečný konkurent Tesly, akorát levnější. Navíc skvěle vypadá a nadchne výbavou

  • Čínský Xpeng představil první model své nové podznačky MONA
  • Cena MONA M03 začíná na 381 tisících korun
  • Levné elektromobily tvoří třetinu celkových prodejů automobilů v Číně
Mona M03 | foto: Xpeng

Mona M03 | foto: Xpeng

Čínský trh s elektromobily je vysoce konkurenční. Zvlášť to platí v kategorii s cenou v rozmezí 100 000–150 000 jüanů (318 000 –477 000 korun bez DPH), na kterou připadá třetina trhu. S nejnovějším přírůstkem sem zamířila automobilka Xpeng, která představila elektrický liftback Mona M03, který patří pod novou levnou podznačku Mona. Informoval o tom server CNEVPOST.

Zabiják Tesly Model 3

Jméno modelu M03 má podle He Siao-pchenga, předsedy představenstva a generálního ředitel automobilky Xpeng, uctít Model 3 od Tesly. Proti ní má také novinka přímo cílit. Mona M03 měří 4 780 mm na délku, 1 896 mm na šířku a 1 445 mm na výšku, s rozvorem 2 815 mm. Pro srovnání rozměry Tesly jsou celkově menší. Na délku má 4 720 mm, na šířku 1 848 mm a na výšku 1 442 mm. Pouze její rozvor 2 875 mm je o něco menší.

Tím, čím chce M03 bojovat především, je však cena. Xpeng nabízí M03 ve třech variantách – 515, 620 a 580 Max – s počátečními cenami 119 800 jüanů (381 000 korun bez DPH), 129 800 jüanů (413 000 korun bez DPH) a 155 800 jüanů (495 tisíc korun bez DPH). Číslovka v označení modelu znamená dojezd v kilometrech. Max u vrcholového modelu označuje schopnost inteligentního řízení. Proti Modelu 3 od Tesly jsou ceny přibližně poloviční.

Mona M03 | foto: Xpeng

Mona M03 | foto: Xpeng


Čtěte také: Nové technologie v autech: jsou jimi prošpikovaná, aniž byste o všem věděli


Něco za něco

Mona M03 je nicméně vybavena pouze jedním motorem a nabízí zrychlení z 0 na 100 kilometrů za hodinu za 7,8 sekundy u základní verze a 7,4 sekundy u ostatních dvou variant. Nižší cena je přitom vykoupena menší baterií. U základní varianty má kapacitu 51,8 kWh a u ostatních dvou 62,2 kWh.

Aby z nich dostal Xpeng co nejdelší dojezd, optimalizoval design Mony M03, aby dosáhl koeficientu odporu vzduchu 0,194 Cd, který je podle společnosti nejnižší na světě mezi sériově vyráběnými plně elektrickými liftbacky.

Xpeng míří do světa

Zda se samotná Mona M03 objeví mimo Čínu, se teprve uvidí. Jak upozornil server InsideEVs, Xpeng a jeho hlavní rival na domácím trhu automobilka BYD tento týden oznámily, že chtějí dosáhnout, aby polovina jejich prodejů pocházela z mimočínských trhů.

Zastavit by je neměla ani zvláštní cla na čínské elektromobily, které zavádí stále více zemí. Například BYD otevřeně hovoří o svých plánech na výstavbu továren v Turecku a Maďarsku, která by mu měla pomoci obejít nová cla EU.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."