Škoda Roadiaq je „neprodejný“ elektromobil pro digitální nomády

  • Roadiaq je první žákovský vůz, který vychází z Enyaqu
  • Pracovalo na něm 29 žáků Středního odborného učiliště Škoda Auto
  • Výsledek vznikl za více než 2 000 hodin, práce trvala 9 měsíců
Škoda Roadiaq

Koncept žákovského elektromobilu Škoda Roadiaq | foto: Škoda Auto

Škoda Auto dnes představila nový model Roadiaq, který je výtvorem 29 žáků Středního odborného učiliště Škoda Auto. Ti velice zajímavým a neotřelým způsobem změnili čistě elektrický model Škoda Enyaq iV na obytný vůz s mobilní kanceláří. Digitální nomádi by si jistě přišli na své!

Jak koncept elektromobilu Škoda Roadiaq vznikal?

Během devíti měsíců žáci strávili více než 2 000 hodin vytvářením multifunkčního obytného vozu s mobilní kanceláří, který mohou digitální nomádi využívat k práci, cestování nebo jen k odpočinku. Tento vůz, který nabízí opravdovou nezávislost, dokonale doplňuje dobrodružného ducha současných průzkumníků.

Aby se Enyaq proměnil v obytný vůz, žáci výrazně upravili jeho karoserii. Kromě nové střešní konstrukce vyvinuli rovněž nové páté dveře, které umožňují připevnění stanu. Roadiaq je vybaven 21palcovými koly z lehké slitiny Supernova z řady Enyaq a má dvoubarevný lak zelená Emerald a bílá Moon.

Látky použité v interiéru na potahy sedadel, výplně dveří a přístrojovou desku jsou vyrobeny ze 100% recyklovaných materiálů. Nábytek pro kempování, spaní a práci na dálku v zadní části vozu byl vyroben na zakázku po konzultaci s odborníky podle návrhu designu od studentů.


Čtěte také: Nová Škoda Kodiaq bude poprvé v elektřině a zaparkujete ji přes aplikaci


Vynikající specifikace

Škoda Roadiaq je vybavena pohonem všech kol, který umožňuje prozkoumávat místa i mimo zpevněné cesty. Pohonné ústrojí se dvěma elektromotory je společné s modelem Enyaq 80x Sportline. Zadní kola pohání 150kW/310 Nm elektromotor, přední kola pak 80kW/162 Nm elektromotor. Li-Ion baterie má kapacitu 82 kWh, resp. 77 kWh využitelných, a umožňuje dojezd až 495 km v režimu WLTP.

Přepracovaná konstrukce

Délka základního modelu 4 649 mm a šířka 1 879 mm zůstaly nezměněny. Rozvor se nepatrně zvětšil na 2 770 mm a světlá výška narostla na 190 mm. S výškou 2 050 mm je však Roadiaq o více než 35 cm vyšší než standardní Enyaq, což je dáno především nově navrženým střešním dílem.

Škoda Roadiaq

Interiér vozu | foto: Škoda Auto

Část původní střechy musela být odstraněna, aby bylo možné zajistit výrazně větší prostor nad hlavou. Digitální nomádi si tak mohou užívat ještě více prostoru pro práci a odpočinek. Stanová nástavba poskytuje přístřeší za nepříznivého počasí a umožňuje pohodlnější využívání kuchyně instalované v zadní části vozu.

Přepracované levé zadní dveře s odstraněnou klikou nabízejí více soukromí v prostoru pro spaní díky oknu s originální Simply Clever sluneční clonou. Fotovoltaické panely navíc pomáhají vyrábět energii pro obytný prostor, a tím udržovat dojezd vozidla, když je mimo elektrickou síť. Roadiaq lze také připojit k externímu zdroji elektřiny v kempech nebo na parkovištích pro karavany.

Multifunkční prostor

Rozsáhlými úpravami celého interiéru za předními sedadly vznikl prostor, který lze využít k práci a který je možné několika jednoduchými kroky přeměnit na ložnici pro jednu osobu. Interiér odráží barvy karoserie vozu Roadiaq a používá látky vyrobené ze 100% recyklovaných materiálů.

Inovativní technologie

Žáci vybavili model Škoda Roadiaq také některými inovativními technologickými prvky. V úzké spolupráci s IT oddělením Škoda Auto zajistili, aby měl vše, co potřebuje k fungování mobilní kanceláře pro dnešní digitální nomády.

Kromě stálého připojení k internetu k tomu patří vestavěný 27palcový monitor s integrovanou dokovací stanicí a kamerou a také bezdrátová klávesnice, myš a reproduktor v obytném a kancelářském prostoru vozu. Za tímto účelem učňové také upravili celou elektrickou síť vozu a vytvořili další světelné zdroje a zásuvky.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Škoda Roadiaq je „neprodejný“ elektromobil pro digitální nomády

  • Roadiaq je první žákovský vůz, který vychází z Enyaqu
  • Pracovalo na něm 29 žáků Středního odborného učiliště Škoda Auto
  • Výsledek vznikl za více než 2 000 hodin, práce trvala 9 měsíců
Škoda Roadiaq

Koncept žákovského elektromobilu Škoda Roadiaq | foto: Škoda Auto

Škoda Auto dnes představila nový model Roadiaq, který je výtvorem 29 žáků Středního odborného učiliště Škoda Auto. Ti velice zajímavým a neotřelým způsobem změnili čistě elektrický model Škoda Enyaq iV na obytný vůz s mobilní kanceláří. Digitální nomádi by si jistě přišli na své!

Jak koncept elektromobilu Škoda Roadiaq vznikal?

Během devíti měsíců žáci strávili více než 2 000 hodin vytvářením multifunkčního obytného vozu s mobilní kanceláří, který mohou digitální nomádi využívat k práci, cestování nebo jen k odpočinku. Tento vůz, který nabízí opravdovou nezávislost, dokonale doplňuje dobrodružného ducha současných průzkumníků.

Aby se Enyaq proměnil v obytný vůz, žáci výrazně upravili jeho karoserii. Kromě nové střešní konstrukce vyvinuli rovněž nové páté dveře, které umožňují připevnění stanu. Roadiaq je vybaven 21palcovými koly z lehké slitiny Supernova z řady Enyaq a má dvoubarevný lak zelená Emerald a bílá Moon.

Látky použité v interiéru na potahy sedadel, výplně dveří a přístrojovou desku jsou vyrobeny ze 100% recyklovaných materiálů. Nábytek pro kempování, spaní a práci na dálku v zadní části vozu byl vyroben na zakázku po konzultaci s odborníky podle návrhu designu od studentů.


Čtěte také: Nová Škoda Kodiaq bude poprvé v elektřině a zaparkujete ji přes aplikaci


Vynikající specifikace

Škoda Roadiaq je vybavena pohonem všech kol, který umožňuje prozkoumávat místa i mimo zpevněné cesty. Pohonné ústrojí se dvěma elektromotory je společné s modelem Enyaq 80x Sportline. Zadní kola pohání 150kW/310 Nm elektromotor, přední kola pak 80kW/162 Nm elektromotor. Li-Ion baterie má kapacitu 82 kWh, resp. 77 kWh využitelných, a umožňuje dojezd až 495 km v režimu WLTP.

Přepracovaná konstrukce

Délka základního modelu 4 649 mm a šířka 1 879 mm zůstaly nezměněny. Rozvor se nepatrně zvětšil na 2 770 mm a světlá výška narostla na 190 mm. S výškou 2 050 mm je však Roadiaq o více než 35 cm vyšší než standardní Enyaq, což je dáno především nově navrženým střešním dílem.

Škoda Roadiaq

Interiér vozu | foto: Škoda Auto

Část původní střechy musela být odstraněna, aby bylo možné zajistit výrazně větší prostor nad hlavou. Digitální nomádi si tak mohou užívat ještě více prostoru pro práci a odpočinek. Stanová nástavba poskytuje přístřeší za nepříznivého počasí a umožňuje pohodlnější využívání kuchyně instalované v zadní části vozu.

Přepracované levé zadní dveře s odstraněnou klikou nabízejí více soukromí v prostoru pro spaní díky oknu s originální Simply Clever sluneční clonou. Fotovoltaické panely navíc pomáhají vyrábět energii pro obytný prostor, a tím udržovat dojezd vozidla, když je mimo elektrickou síť. Roadiaq lze také připojit k externímu zdroji elektřiny v kempech nebo na parkovištích pro karavany.

Multifunkční prostor

Rozsáhlými úpravami celého interiéru za předními sedadly vznikl prostor, který lze využít k práci a který je možné několika jednoduchými kroky přeměnit na ložnici pro jednu osobu. Interiér odráží barvy karoserie vozu Roadiaq a používá látky vyrobené ze 100% recyklovaných materiálů.

Inovativní technologie

Žáci vybavili model Škoda Roadiaq také některými inovativními technologickými prvky. V úzké spolupráci s IT oddělením Škoda Auto zajistili, aby měl vše, co potřebuje k fungování mobilní kanceláře pro dnešní digitální nomády.

Kromě stálého připojení k internetu k tomu patří vestavěný 27palcový monitor s integrovanou dokovací stanicí a kamerou a také bezdrátová klávesnice, myš a reproduktor v obytném a kancelářském prostoru vozu. Za tímto účelem učňové také upravili celou elektrickou síť vozu a vytvořili další světelné zdroje a zásuvky.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."