Pokud náš magazín pravidelně sledujete, tak jste nejspíš zaznamenali informaci o problémech domácí automobilky Škoda Auto. Známý výrobce už několikátý měsíc musí řešit složitou situaci ve výrobě, přičemž mezi hlavní strasti patří zejména nedostatek čipů a dalších dílů. Zpoždění výrobního termínu aut nabírá šílených obrátek a zaměstnanci musí akceptovat rušení směn. Jak to ovšem bude v blízké budoucnosti?
„Bohužel již také víme, že tato situace bude pokračovat i v dalších týdnech, patrně nejméně do 39. kalendářního týdne,“ uvedl předseda Podnikové rady Odborů KOVO Jaroslav Povšík pro deník Škodovácký odborář.
Automobilku v současné chvíli trápí nejen pozastavená výroba, ale i platové ohodnocení, které musí svým zaměstnancům vyplácet. Zástupci zaměstnanců prý o celé situaci intenzivně jednali přímo s vedením firmy, která schvaluje co nejvýhodnější podmínky. Stále tedy pokračuje pravidlo, že za zrušené směny dostanou lidé náhradu ve výši 85 % průměrné mzdy.
Čtěte také: Škoda Auto spouští doručování do kufrů aut! Službu už vyzkoušíte u Alzy
Škoda Auto musí situaci řešit ve všech třech tuzemských závodech, a sice v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí. Problém je tedy evidentně napříč celou výrobou s tím, že přednost v tuto chvíli dostávají vozy, na kterých má automobilka nejvyšší prodejní marži.
“Pozitivní zprávou je, že se nám podařilo odvrátit akutní hrozbu ve výrobě PHEV baterií, kde se uvažovalo o ukončení 20směnného systému a převedení na systém 15směnný, což by v konečném důsledku vyřadilo část zaměstnanců,” doplňuje Povšík.
Pokud náš magazín pravidelně sledujete, tak jste nejspíš zaznamenali informaci o problémech domácí automobilky Škoda Auto. Známý výrobce už několikátý měsíc musí řešit složitou situaci ve výrobě, přičemž mezi hlavní strasti patří zejména nedostatek čipů a dalších dílů. Zpoždění výrobního termínu aut nabírá šílených obrátek a zaměstnanci musí akceptovat rušení směn. Jak to ovšem bude v blízké budoucnosti?
„Bohužel již také víme, že tato situace bude pokračovat i v dalších týdnech, patrně nejméně do 39. kalendářního týdne,“ uvedl předseda Podnikové rady Odborů KOVO Jaroslav Povšík pro deník Škodovácký odborář.
Automobilku v současné chvíli trápí nejen pozastavená výroba, ale i platové ohodnocení, které musí svým zaměstnancům vyplácet. Zástupci zaměstnanců prý o celé situaci intenzivně jednali přímo s vedením firmy, která schvaluje co nejvýhodnější podmínky. Stále tedy pokračuje pravidlo, že za zrušené směny dostanou lidé náhradu ve výši 85 % průměrné mzdy.
Čtěte také: Škoda Auto spouští doručování do kufrů aut! Službu už vyzkoušíte u Alzy
Škoda Auto musí situaci řešit ve všech třech tuzemských závodech, a sice v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí. Problém je tedy evidentně napříč celou výrobou s tím, že přednost v tuto chvíli dostávají vozy, na kterých má automobilka nejvyšší prodejní marži.
“Pozitivní zprávou je, že se nám podařilo odvrátit akutní hrozbu ve výrobě PHEV baterií, kde se uvažovalo o ukončení 20směnného systému a převedení na systém 15směnný, což by v konečném důsledku vyřadilo část zaměstnanců,” doplňuje Povšík.