Škoda Auto nadále ruší některé pracovní směny! Kdy nastane obrat k lepšímu?

  • Domácí automobilka Škoda Auto se stále potýká s problémy ve výrobě
  • Mezi největší strašáky patří nedostatek čipů a dalších dílů
  • O zaměstnance je prozatím velmi dobře postaráno
ŠKODA AUTO vyrobila již 100 000 vozů iV

Škoda Auto vyrobila již 100 000 vozů iV | foto: Škoda Auto

Pokud náš magazín pravidelně sledujete, tak jste nejspíš zaznamenali informaci o problémech domácí automobilky Škoda Auto. Známý výrobce už několikátý měsíc musí řešit složitou situaci ve výrobě, přičemž mezi hlavní strasti patří zejména nedostatek čipů a dalších dílů. Zpoždění výrobního termínu aut nabírá šílených obrátek a zaměstnanci musí akceptovat rušení směn. Jak to ovšem bude v blízké budoucnosti?

Škoda Auto pokračuje v rušení směn

„Bohužel již také víme, že tato situace bude pokračovat i v dalších týdnech, patrně nejméně do 39. kalendářního týdne,“ uvedl předseda Podnikové rady Odborů KOVO Jaroslav Povšík pro deník Škodovácký odborář.

Automobilku v současné chvíli trápí nejen pozastavená výroba, ale i platové ohodnocení, které musí svým zaměstnancům vyplácet. Zástupci zaměstnanců prý o celé situaci intenzivně jednali přímo s vedením firmy, která schvaluje co nejvýhodnější podmínky. Stále tedy pokračuje pravidlo, že za zrušené směny dostanou lidé náhradu ve výši 85 % průměrné mzdy.

Škoda Auto, výroba aut

Výroba aut ve firmě Škoda Auto


Čtěte také: Škoda Auto spouští doručování do kufrů aut! Službu už vyzkoušíte u Alzy


Složitá situace zatím nemá východisko

Škoda Auto musí situaci řešit ve všech třech tuzemských závodech, a sice v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí. Problém je tedy evidentně napříč celou výrobou s tím, že přednost v tuto chvíli dostávají vozy, na kterých má automobilka nejvyšší prodejní marži.

“Pozitivní zprávou je, že se nám podařilo odvrátit akutní hrozbu ve výrobě PHEV baterií, kde se uvažovalo o ukončení 20směnného systému a převedení na systém 15směnný, což by v konečném důsledku vyřadilo část zaměstnanců,” doplňuje Povšík.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Škoda Auto nadále ruší některé pracovní směny! Kdy nastane obrat k lepšímu?

  • Domácí automobilka Škoda Auto se stále potýká s problémy ve výrobě
  • Mezi největší strašáky patří nedostatek čipů a dalších dílů
  • O zaměstnance je prozatím velmi dobře postaráno
ŠKODA AUTO vyrobila již 100 000 vozů iV

Škoda Auto vyrobila již 100 000 vozů iV | foto: Škoda Auto

Pokud náš magazín pravidelně sledujete, tak jste nejspíš zaznamenali informaci o problémech domácí automobilky Škoda Auto. Známý výrobce už několikátý měsíc musí řešit složitou situaci ve výrobě, přičemž mezi hlavní strasti patří zejména nedostatek čipů a dalších dílů. Zpoždění výrobního termínu aut nabírá šílených obrátek a zaměstnanci musí akceptovat rušení směn. Jak to ovšem bude v blízké budoucnosti?

Škoda Auto pokračuje v rušení směn

„Bohužel již také víme, že tato situace bude pokračovat i v dalších týdnech, patrně nejméně do 39. kalendářního týdne,“ uvedl předseda Podnikové rady Odborů KOVO Jaroslav Povšík pro deník Škodovácký odborář.

Automobilku v současné chvíli trápí nejen pozastavená výroba, ale i platové ohodnocení, které musí svým zaměstnancům vyplácet. Zástupci zaměstnanců prý o celé situaci intenzivně jednali přímo s vedením firmy, která schvaluje co nejvýhodnější podmínky. Stále tedy pokračuje pravidlo, že za zrušené směny dostanou lidé náhradu ve výši 85 % průměrné mzdy.

Škoda Auto, výroba aut

Výroba aut ve firmě Škoda Auto


Čtěte také: Škoda Auto spouští doručování do kufrů aut! Službu už vyzkoušíte u Alzy


Složitá situace zatím nemá východisko

Škoda Auto musí situaci řešit ve všech třech tuzemských závodech, a sice v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí. Problém je tedy evidentně napříč celou výrobou s tím, že přednost v tuto chvíli dostávají vozy, na kterých má automobilka nejvyšší prodejní marži.

“Pozitivní zprávou je, že se nám podařilo odvrátit akutní hrozbu ve výrobě PHEV baterií, kde se uvažovalo o ukončení 20směnného systému a převedení na systém 15směnný, což by v konečném důsledku vyřadilo část zaměstnanců,” doplňuje Povšík.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."