Toyota, v posledních letech populární zejména díky svým hybridům, se odhodlala k poměrně zásadnímu kroku. Je však otázkou, jestli v kontextu velmi rapidního tempa a nastolených trendů plus tlaku výrobců zvláště čínské provenience není tak trochu pozdě.
Ještě, než se ale pustíme do svižné charakteristiky toho, co se aktuálně v japonské automobilce děje, udělejme si krátký výlet do nedávné minulosti. V té totiž vrcholný management značky přechod na elektromobilitu takřka odmítal.
Důvody, které za tím stály, se zdály být na první pohled legitimní; ať už šlo o fakt, že automobilový svět nemá od elektrických vozů realistická očekávání, dále je zde hledisko zaujatosti společnosti nebo nedostatečná infrastruktura…
Problém je v tom, že je potřeba blízkou budoucnost vnímat v určitém kontextu, a tady se ukazuje, že Toyota své nejbližší plány musela přehodnotit. Jestliže se nejužší vedení nutnosti přechodu na elektromobilitu ještě vloni bránilo, nyní připouští, že těžiště výroby bude muset chtě nechtě přesunout právě tímto směrem.
Čtěte také: Přes 700 lidí získalo řidičák neoprávněně! Soudní kauza nemá obdoby
A nezůstává jen u čmáranců na papíře. Server Teslarati informuje, že si značka stanovila velmi ambiciózní cíl. Do roku 2026 chce Toyota celosvětově prodat více než 1,5 milionů vozidle výlučně na elektrický pohon.
Pokud nebere v úvahu model bZ4X, jeden či dva Lexusy a jeden elektromobil určený pro Čínu, tak zvednout prodeje o 650 % (ano, čtete správně) může být velmi obtížné. Nehledě na to, že Toyota plánuje postavit až tři nové platformy. Nezbývá než doufat a držet palce.
Myslíte si, že Toyotě ujel pomyslný vlak a že měla zareagovat mnohem dříve? Napište nám do komentářů!
Toyota, v posledních letech populární zejména díky svým hybridům, se odhodlala k poměrně zásadnímu kroku. Je však otázkou, jestli v kontextu velmi rapidního tempa a nastolených trendů plus tlaku výrobců zvláště čínské provenience není tak trochu pozdě.
Ještě, než se ale pustíme do svižné charakteristiky toho, co se aktuálně v japonské automobilce děje, udělejme si krátký výlet do nedávné minulosti. V té totiž vrcholný management značky přechod na elektromobilitu takřka odmítal.
Důvody, které za tím stály, se zdály být na první pohled legitimní; ať už šlo o fakt, že automobilový svět nemá od elektrických vozů realistická očekávání, dále je zde hledisko zaujatosti společnosti nebo nedostatečná infrastruktura…
Problém je v tom, že je potřeba blízkou budoucnost vnímat v určitém kontextu, a tady se ukazuje, že Toyota své nejbližší plány musela přehodnotit. Jestliže se nejužší vedení nutnosti přechodu na elektromobilitu ještě vloni bránilo, nyní připouští, že těžiště výroby bude muset chtě nechtě přesunout právě tímto směrem.
Čtěte také: Přes 700 lidí získalo řidičák neoprávněně! Soudní kauza nemá obdoby
A nezůstává jen u čmáranců na papíře. Server Teslarati informuje, že si značka stanovila velmi ambiciózní cíl. Do roku 2026 chce Toyota celosvětově prodat více než 1,5 milionů vozidle výlučně na elektrický pohon.
Pokud nebere v úvahu model bZ4X, jeden či dva Lexusy a jeden elektromobil určený pro Čínu, tak zvednout prodeje o 650 % (ano, čtete správně) může být velmi obtížné. Nehledě na to, že Toyota plánuje postavit až tři nové platformy. Nezbývá než doufat a držet palce.
Myslíte si, že Toyotě ujel pomyslný vlak a že měla zareagovat mnohem dříve? Napište nám do komentářů!