Šéf firmy Waymo: Tesla nikdy nebude mít auta, která zvládnou řídit sama

  • Tesla to dělá špatně a my dobře, myslí si šéf konkurenční firmy Waymo
  • Ta se také snaží o vývoj plně autonomního řízení, ale jde na to jinak
  • Až příští roky ukážou, kdo měl pravdu
Tesla, autopilot

Aktivace autopilota Tesly

Přestřelka mezi šéfy dvou velkých společností, které se snaží vyvinout technologii pro zcela autonomní řízení, pokračuje. John Krafcik, šéf firmy Waymo, se teď opřel do Muska aspol. a v rozhovoru pro německý magazín Manager Magazin uvedl, že americká automobilka Tesla při současném způsobu vývoje nikdy nedosáhne na zcela autonomní řízení.

Když jsme to nedokázali my, tak ani Tesla

Své tvrzení odůvodňuje tím, že se Waymo již v roce 2010 zkoušelo stejný přístup jako Tesla, ovšem zavrhlo jej, protože prý technicky nemůže nikdy fungovat na 100 %. A místo toho se firma vrhla na vývoj nových technologií autonomního řízení s využitím například Lidaru, či dalších senzorů a komponent.

Tesla využívá hardwarově jednodušší systém složený z radaru, senzorů a kamer, které ovšem s připojením k umělé inteligenci dokáže situace vyhodnocovat velmi rychle. Jde o princip postupného zlepšování autopilota a jeho trénování, podobně jako v případě lidských řidičů, kteří se také postupně zdokonalují.

Waymo je podle šéfa Tesly odsouzené k zániku?

Podle šéfa Tesly, Elona Muska, je naopak přístup firmy Waymo, která spadá pod matku Alphabet stejně jako společnost Google, tou špatnou cestou. V roce 2019 na akci Tesla Autonomy Day řekl, že: „Každý, kdo se spoléhá na Lidar, je odsouzen k zániku.“

Uvidíme tedy, kdo z šéfů dvou konkurenčních firem bude mít nakonec pravdu. Každopádně je určitě dobře, že firmy volí odlišné způsoby řešení stejného problému, protože pak je vyšší šance, že alespoň někdo bude úspěšný.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Šéf firmy Waymo: Tesla nikdy nebude mít auta, která zvládnou řídit sama

  • Tesla to dělá špatně a my dobře, myslí si šéf konkurenční firmy Waymo
  • Ta se také snaží o vývoj plně autonomního řízení, ale jde na to jinak
  • Až příští roky ukážou, kdo měl pravdu
Tesla, autopilot

Aktivace autopilota Tesly

Přestřelka mezi šéfy dvou velkých společností, které se snaží vyvinout technologii pro zcela autonomní řízení, pokračuje. John Krafcik, šéf firmy Waymo, se teď opřel do Muska aspol. a v rozhovoru pro německý magazín Manager Magazin uvedl, že americká automobilka Tesla při současném způsobu vývoje nikdy nedosáhne na zcela autonomní řízení.

Když jsme to nedokázali my, tak ani Tesla

Své tvrzení odůvodňuje tím, že se Waymo již v roce 2010 zkoušelo stejný přístup jako Tesla, ovšem zavrhlo jej, protože prý technicky nemůže nikdy fungovat na 100 %. A místo toho se firma vrhla na vývoj nových technologií autonomního řízení s využitím například Lidaru, či dalších senzorů a komponent.

Tesla využívá hardwarově jednodušší systém složený z radaru, senzorů a kamer, které ovšem s připojením k umělé inteligenci dokáže situace vyhodnocovat velmi rychle. Jde o princip postupného zlepšování autopilota a jeho trénování, podobně jako v případě lidských řidičů, kteří se také postupně zdokonalují.

Waymo je podle šéfa Tesly odsouzené k zániku?

Podle šéfa Tesly, Elona Muska, je naopak přístup firmy Waymo, která spadá pod matku Alphabet stejně jako společnost Google, tou špatnou cestou. V roce 2019 na akci Tesla Autonomy Day řekl, že: „Každý, kdo se spoléhá na Lidar, je odsouzen k zániku.“

Uvidíme tedy, kdo z šéfů dvou konkurenčních firem bude mít nakonec pravdu. Každopádně je určitě dobře, že firmy volí odlišné způsoby řešení stejného problému, protože pak je vyšší šance, že alespoň někdo bude úspěšný.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."