Elektrickevozy.cz

Trendy: hledáme redaktory | ankety Elektrickevozy.cz | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Scania dodá 75 elektrických nákladních vozidel společnosti ASKO

  |  Martin Skořepa  |  4 komentáře

Scania a přední norský velkoobchod potravin ASKO dlouhodobě spolupracují v oblasti dodávek nákladních vozidel.

Elektrický nákladní vůz pro ASKO od firmy Scania | foto: Scania

TIP: V Norsku začínají jezdit první plně elektrické nákladní vozy Scania

Až 75 plně elektrických nákladních vozů

Začátkem tohoto roku nasadila společnost ASKO do provozu čtyři nákladní vozidla Scania s pohonem na vodíkové palivové články a v únoru rozšířila společnost ASKO svůj vozový park o další dvě elektrická akumulátorová nákladní vozidla pro rozvoz zboží. Společnost ASKO nyní na základě své tříleté rámcové smlouvy se společností Scania zveřejnila svůj záměr objednat až 75 elektrických nákladních vozidel.

„Naším cílem je mít do roku 2026 flotilu nákladních vozidel, které neprodukují žádné emise. Elektrická akumulátorová nákladní vozidla Scania jsou pro společnost ASKO důležitým krokem na cestě k dopravě bez fosilních paliv,“ říká Torbjørn Johannson, předseda představenstva společnosti ASKO NORGE AS.

„Je velmi potěšující, že pokrokové společnosti nyní podnikají konkrétní kroky ve snaze odklonit se od těžkých nákladních vozidel vyznačujících se vysokými emisemi uhlíku,“ uvádí Henrik Henriksson, prezident a generální ředitel společnosti Scania. „Společnost ASKO tímto činí přesně ten druh závazku, který je potřebný k dosažení cíle stanoveného v Pařížské dohodě, jímž je omezení globálního oteplování nejlépe na úroveň nepřekračující 1,5 °C.“

Scania vidí budoucnost v elektrifikaci

Scania nedávno představila své schválené cíle založené na současném výzkumu (Science Based Targets), které zahrnují nejen výrazné snížení vlastních emisí uhlíku, ale také jasný kvantifikovaný záměr zajistit snížení emisí i u svých zákazníků. „Dohoda se společností ASKO je hmatatelným příkladem toho, jak spolupracujeme se zákazníky na přechodu směrem k řešením udržitelné dopravy,“ říká Henriksson.

Oficiální plány společnosti Scania týkající se uvedení elektrických akumulátorových nákladních vozidel na trh budou představeny ve druhé polovině roku 2020.

V příštích několika letech se očekává, že technologie akumulátorů budou dále vylepšovány a výsledkem bude delší dojezd bez nutnosti zvýšení hmotnosti. Výroba elektrických akumulátorových nákladních vozidel doplňuje výrobu elektrických akumulátorových autobusů a rozšiřuje portfolio hybridních elektrických nákladních vozidel a autobusů, které se již vyrábějí. Společnost Scania je tak plně připravena uspokojit rostoucí poptávku po těžkých vozidlech s pohonem na elektřinu a obnovitelná paliva.

zdroj: Scania

ŠTÍTKY:, , , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
2 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
VencamrazikJoseph Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Joseph
Joseph

Scania jede. Jen ten projekt s trolejtrucky nemá ten správný švih a dle mého názoru ani smysl pro MKD… Jsem zvědav na porovnání, až tu mezi námi bude Tesla Semi.

mrazik
mrazik

Aby mohl konkurovat MKD, pak by misto nakladu vezl jen baterie a ridic by se nesmel moc najist, aby neprekrocil celkovou povolenou hmotnost. Tesla Semi je neco jako roadster – nedockame se.

mrazik
mrazik

Vyhozene penize. Dojezd teoretickych 120 Km, kvuli vaze baterii toho uveze mene. Absolutne postrada smysl.

Venca
Venca

Když bude mít 400 kWh baterii, tak to je zátěž cca 2 tuny. Když odečtete spalovací motor, převodovku a cca 300 kg paliva, tak ten nárůst hmotnosti bude do 1 tuny. To u auta s prázdnou hmotností cca 6-7 tun není tolik.
Dojezd bude s takovými parametry samozřejmě 500+ km což v kombinaci s maximální povolenou rychlostí 80-90 km/h znamená jízdní dobu tak akorát, aby si řidič zastavil na povinnou přestávku, během které se mu to v pohodě dobije.

Mobilní zobrazení