Rychlejší než tankování. Elektromobily z Číny mají nové eso v rukávu

  • Elektromobily není potřeba nabíjet
  • Stačí jen vyměnit vybitou baterii za plně nabitou
  • Nio uvádí nový swapovací systém, který je ještě o 22 % rychlejší
Nio ET5, čínský elektrický sedan

Čínský elektrický sedan Nio ET5 | foto: Nio

Čínská automobilka Nio uvedla do provozu první výměnné stanice baterií čtvrté generace. Nové stanice jsou o 22 procent rychlejší než předchozí verze, což umožňuje provést výměnu baterie za pouhých 144 sekund. V reálných podmínkách to znamená, že proces výměny je více než dvakrát rychlejší než u předchozí generace, kdy výměna trvala kolem 6:30 až 7 minut.

Nio „nabijete“ rychleji než natankujete nádrž

Díky zvětšenému zásobníku na baterie, který pojme až 23 baterií, může nová stanice provést až 480 výměn denně, zatímco předchozí generace pojala jen přibližně tucet akupacků. Nové stanice jsou vybaveny šesti širokoúhlými systémy LiDAR a čtyřmi čipy Orin X, které dohromady dosahují nepředstavitelného výpočetního výkonu 1 016 TOPS (Tera Operations per Second). Technologická vylepšení znamenají nejen rychlejší, ale také efektivnější a bezpečnější provoz.

Uživatelé mohou nyní zahájit výměnu baterie jediným klepnutím na středový displej, aniž by museli být ve vozidle. Toto automatizované řešení je obrovským pokrokem oproti dřívějšímu systému, kde musel řidič zůstat ve vozidle během celé výměny. Nio neuvádí, zda jsou nové stanice obsazené pracovníky obsluhy, kteří na proces výměny dohlížejí.

Stanice pro výměnu baterií od společnosti Nio

Stanice pro výměnu baterií od společnosti Nio | foto: Nio


Čtěte také: Na tohle se čekalo. Ojetá elektroauta zlevnila pod úroveň spalovacích aut


Kde nové stanice je najdeme?

První swapovací stanice čtvrté generace byly instalovány v okrese Liwan v Guangzhou a v servisní oblasti Luoji na dálnici G40. Stanice v Guangzhou je také první, kterou Nio postavilo ve spolupráci se společností Zhongan Energy po podpisu dohody o strategickém partnerství v březnu tohoto roku. Krok je součástí širší strategie, která zahrnuje výstavbu dalších multifunkčních stanic kombinujících výměnu baterií, rychlonabíjení a výrobu energie z fotovoltaických systémů.

Ještě rychlejší nabíjení

Spolu s novými výměnnými stanicemi Nio představilo také kapalinou chlazenou nabíječku o výkonu 640 kW. Tato nabíječka pracuje s maximálními hodnotami 765 ampér a 1000 voltů. Speciální kapalinou chlazený kabel, vyvinutý značkou Nio, váží pouhých 2,4 kilogramů, což usnadňuje jeho použití a zlepšují uživatelský komfort.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Rychlejší než tankování. Elektromobily z Číny mají nové eso v rukávu

  • Elektromobily není potřeba nabíjet
  • Stačí jen vyměnit vybitou baterii za plně nabitou
  • Nio uvádí nový swapovací systém, který je ještě o 22 % rychlejší
Nio ET5, čínský elektrický sedan

Čínský elektrický sedan Nio ET5 | foto: Nio

Čínská automobilka Nio uvedla do provozu první výměnné stanice baterií čtvrté generace. Nové stanice jsou o 22 procent rychlejší než předchozí verze, což umožňuje provést výměnu baterie za pouhých 144 sekund. V reálných podmínkách to znamená, že proces výměny je více než dvakrát rychlejší než u předchozí generace, kdy výměna trvala kolem 6:30 až 7 minut.

Nio „nabijete“ rychleji než natankujete nádrž

Díky zvětšenému zásobníku na baterie, který pojme až 23 baterií, může nová stanice provést až 480 výměn denně, zatímco předchozí generace pojala jen přibližně tucet akupacků. Nové stanice jsou vybaveny šesti širokoúhlými systémy LiDAR a čtyřmi čipy Orin X, které dohromady dosahují nepředstavitelného výpočetního výkonu 1 016 TOPS (Tera Operations per Second). Technologická vylepšení znamenají nejen rychlejší, ale také efektivnější a bezpečnější provoz.

Uživatelé mohou nyní zahájit výměnu baterie jediným klepnutím na středový displej, aniž by museli být ve vozidle. Toto automatizované řešení je obrovským pokrokem oproti dřívějšímu systému, kde musel řidič zůstat ve vozidle během celé výměny. Nio neuvádí, zda jsou nové stanice obsazené pracovníky obsluhy, kteří na proces výměny dohlížejí.

Stanice pro výměnu baterií od společnosti Nio

Stanice pro výměnu baterií od společnosti Nio | foto: Nio


Čtěte také: Na tohle se čekalo. Ojetá elektroauta zlevnila pod úroveň spalovacích aut


Kde nové stanice je najdeme?

První swapovací stanice čtvrté generace byly instalovány v okrese Liwan v Guangzhou a v servisní oblasti Luoji na dálnici G40. Stanice v Guangzhou je také první, kterou Nio postavilo ve spolupráci se společností Zhongan Energy po podpisu dohody o strategickém partnerství v březnu tohoto roku. Krok je součástí širší strategie, která zahrnuje výstavbu dalších multifunkčních stanic kombinujících výměnu baterií, rychlonabíjení a výrobu energie z fotovoltaických systémů.

Ještě rychlejší nabíjení

Spolu s novými výměnnými stanicemi Nio představilo také kapalinou chlazenou nabíječku o výkonu 640 kW. Tato nabíječka pracuje s maximálními hodnotami 765 ampér a 1000 voltů. Speciální kapalinou chlazený kabel, vyvinutý značkou Nio, váží pouhých 2,4 kilogramů, což usnadňuje jeho použití a zlepšují uživatelský komfort.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."