Rivian dlouho připravoval své fanoušky na příchod a představení menšího SUV R2, které v mnoha aspektech vychází z velkého modelu první generace. Akce proběhla velmi dobře a to i díky nečekanému překvapení. Kromě menší „er dvojky“ se na ploše ukázal ještě kompaktnější crossover s dalším pořadovým číslem, tedy R3. O modelu zatím víme jen základní informace.
Ředitel společnosti popsal malý crossover jako kombinaci výbavy modelu R2 a nové menší platformy. Tento mix vzali a zmenšili ještě více. Zatímco dosud značka představovala SUV, které nejen Američané čím dál více milují, Rivian R3 se bude mnohem lépe cítit v urbanistické oblasti. Typické prvky Rivianu si ale bere samozřejmě s sebou. Na první pohled tedy poznáte, k jakému výrobci vůz patří. Z některých snímků vůz vzdáleně připomíná první generace Volkswagenu Golf, především ty s přídomkem Country. Nemyslíte?
Modely R1T a R1S se zaměřovaly zcela otevřeně na majetné zájemce. Menší R2 má výrobci přivést nové publikum i zákazníky. Bojovat chce i cenou, ale cena převyšující jeden milion korun je pro mnoho stále nedosažitelná cena. Proto má „trojka“ oslovit skutečně řadové občany, kterým zatím Rivian zůstával zapovězený. S plánovanou masivní výrobou by navíc na silnicích měly být menší kousky vidět častěji než stále velmi exkluzivní řada R1. Konkrétní cenová hladina zůstává utajena. Jisté ale je, že půjde o částku pod hranicí jednoho milionu korun, tedy o méně než 45 tisíc dolarů.
Čtěte také: Tesla si jde pro firemní zákazníky. Začíná prodávat „vykuchaný“ Model Y
Oproti R2 bude model R3 ještě o dalších 12,7 centimetru kratší. Jeho délka se proto zastaví na čtyřech metrech a 57 centimetrech. Skvělé je, že Rivian nebude chtít zájemce o nic ochudit. Vybírat proto budou moci ze stejných variant pohonu od jednoho až po tři elektromotory. V nabídce bude dvojice velikostí baterií. Ta větší ujede přes 483 kilometrů, tedy shodně jak R2 přes 300 mil na jedno nabití.
Vestavěná kompatibilita s novým americkým nabíjecím standardem je samozřejmostí. U malých modelů je ale slíbená možnost využití i nám více známého konektoru CCS Combo. Výrobce bude pro tyto účely nabízet redukci. Jde o nepřímý slib rozšíření trhu nebo jen pokrytí širší sítě veřejných nabíjecích stanic? Díky rychlonabíjení vůz doplní 70 procent baterie (10-80 %) za méně než třicet minut. S jakým maximmálním výkonem si vůz poradí ale zatím nevíme. To stejné bohužel platí i o velikosti baterií nebo výkonech jednotlivých elektromotorů.
Malý Rivian R3 se ale těžce zbrojí pro jízdu bez řidiče. Do jeho výbavy patří pětice radarů a jedenáct kamer, které spolupracují v pokročilém systému. Zatím řidiči asistují a usnadňují řízení, časem ale mají být připraveny pro autonomní ovládání. Sedadla v druhé řadě složíte do roviny, takže kempování nebo v převozu většího nákladu vám nebude nic bránit. Dalším překvapením bylo představení i verze zaměřené na výkon. Ta se spíše než na kempování hodí více na závody rallye. Od běžného modelu jej poznáte podle označení R3X.
Na závěr ředitel oznámil, že všechny nové menší modely mají být dostupné mezinárodně. První na řadě ovšem logicky budou američtí zákaznici. Zatímco R2 již má datum uvedení na trh, menší sourozenci na něj zatím čekají. Cílem je ale dostat tyto modely na trh co nejdříve tak, aby výrazně podpořili finanční situaci ve firmě.
Rivian dlouho připravoval své fanoušky na příchod a představení menšího SUV R2, které v mnoha aspektech vychází z velkého modelu první generace. Akce proběhla velmi dobře a to i díky nečekanému překvapení. Kromě menší „er dvojky“ se na ploše ukázal ještě kompaktnější crossover s dalším pořadovým číslem, tedy R3. O modelu zatím víme jen základní informace.
Ředitel společnosti popsal malý crossover jako kombinaci výbavy modelu R2 a nové menší platformy. Tento mix vzali a zmenšili ještě více. Zatímco dosud značka představovala SUV, které nejen Američané čím dál více milují, Rivian R3 se bude mnohem lépe cítit v urbanistické oblasti. Typické prvky Rivianu si ale bere samozřejmě s sebou. Na první pohled tedy poznáte, k jakému výrobci vůz patří. Z některých snímků vůz vzdáleně připomíná první generace Volkswagenu Golf, především ty s přídomkem Country. Nemyslíte?
Modely R1T a R1S se zaměřovaly zcela otevřeně na majetné zájemce. Menší R2 má výrobci přivést nové publikum i zákazníky. Bojovat chce i cenou, ale cena převyšující jeden milion korun je pro mnoho stále nedosažitelná cena. Proto má „trojka“ oslovit skutečně řadové občany, kterým zatím Rivian zůstával zapovězený. S plánovanou masivní výrobou by navíc na silnicích měly být menší kousky vidět častěji než stále velmi exkluzivní řada R1. Konkrétní cenová hladina zůstává utajena. Jisté ale je, že půjde o částku pod hranicí jednoho milionu korun, tedy o méně než 45 tisíc dolarů.
Čtěte také: Tesla si jde pro firemní zákazníky. Začíná prodávat „vykuchaný“ Model Y
Oproti R2 bude model R3 ještě o dalších 12,7 centimetru kratší. Jeho délka se proto zastaví na čtyřech metrech a 57 centimetrech. Skvělé je, že Rivian nebude chtít zájemce o nic ochudit. Vybírat proto budou moci ze stejných variant pohonu od jednoho až po tři elektromotory. V nabídce bude dvojice velikostí baterií. Ta větší ujede přes 483 kilometrů, tedy shodně jak R2 přes 300 mil na jedno nabití.
Vestavěná kompatibilita s novým americkým nabíjecím standardem je samozřejmostí. U malých modelů je ale slíbená možnost využití i nám více známého konektoru CCS Combo. Výrobce bude pro tyto účely nabízet redukci. Jde o nepřímý slib rozšíření trhu nebo jen pokrytí širší sítě veřejných nabíjecích stanic? Díky rychlonabíjení vůz doplní 70 procent baterie (10-80 %) za méně než třicet minut. S jakým maximmálním výkonem si vůz poradí ale zatím nevíme. To stejné bohužel platí i o velikosti baterií nebo výkonech jednotlivých elektromotorů.
Malý Rivian R3 se ale těžce zbrojí pro jízdu bez řidiče. Do jeho výbavy patří pětice radarů a jedenáct kamer, které spolupracují v pokročilém systému. Zatím řidiči asistují a usnadňují řízení, časem ale mají být připraveny pro autonomní ovládání. Sedadla v druhé řadě složíte do roviny, takže kempování nebo v převozu většího nákladu vám nebude nic bránit. Dalším překvapením bylo představení i verze zaměřené na výkon. Ta se spíše než na kempování hodí více na závody rallye. Od běžného modelu jej poznáte podle označení R3X.
Na závěr ředitel oznámil, že všechny nové menší modely mají být dostupné mezinárodně. První na řadě ovšem logicky budou američtí zákaznici. Zatímco R2 již má datum uvedení na trh, menší sourozenci na něj zatím čekají. Cílem je ale dostat tyto modely na trh co nejdříve tak, aby výrazně podpořili finanční situaci ve firmě.