Společnost QuantumScape během loňského roku dodala svým partnerům a odběratelům první prototypy baterií s pevným elektrolytem k otestování. Dceřiná společnost koncernu Volkswagen, PowerCo, tyto baterie otestovala a zveřejnila velmi pozitivní výsledky. Technologie má velmi slibnou budoucnost. Kapacita článků zůstala neměnná ani po 500 tisících otestovaných kilometrech. A to se bavíme o bateriích s „krátkým“ dojezdem.
QuantumScape je na velmi dobré cestě stát se jedním z prvních a předních dodavatelů solid-state baterií. Na technologii nahrazující známé chemické baterie společnost pracuje již více než deset let. Od raných let navázala partnerství s koncernem Volkswagen, který se stal významným investorem. První prototypy se skládají z 24 vrstev článků.
Zpráva společnosti PowerCo oficiálně potvrzuje výborný výkon článků, které výrobce již dříve avizoval. Proces výroby se tak může posunout do další fáze, které budou zahrnovat i způsoby integrace baterií do nové generace. Dceřiná společnost prováděla důkladné testování v laboratořích v Salzgitteru v Německu. Prototypy solid-state baterií vystavila testu více než tisícovky nabíjecích cyklů.
Čtěte také: Zpráva, na kterou všichni čekají. Revoluční solid-state baterie míří do sériové výroby
Při měření na konci testování si články zachovaly více než 95 % své původní kapacity. Vůz s bateriemi QuantumScapes o dojezdu 500 až 600 kilometrů (dle metodiky WLTP) by tedy měl ujet půl milionu kilometrů bez znatelného úbytku kapacity. Současné požadavky odvětví stanovují minimální počet testovacích nabíjecích cyklů na 700 a maximální degradaci o dvacet procentních bodů. Výsledky těchto baterií jsou tak výrazně lepší.
PowerCo zveřejnilo, že testované prototypy by šlo již nyní zakomponovat do aktuální modelové řady vozidel. Je to ovšem myšleno po koncepční i velikostní stránce. Výrobce bude nyní optimalizovat výrobní procesy tak, aby bylo možné bez zbytečných odkladů a prodlev zahájit a následně navyšovat produkci i instalaci solid-state baterií do koncernových vozidel. Vzhledem k fázi prototypu si ale netroufáme odhadovat, kdy vozy značky Volkswagen, Audi nebo Škoda budou moci solid-state baterie dostat.
Společnost QuantumScape během loňského roku dodala svým partnerům a odběratelům první prototypy baterií s pevným elektrolytem k otestování. Dceřiná společnost koncernu Volkswagen, PowerCo, tyto baterie otestovala a zveřejnila velmi pozitivní výsledky. Technologie má velmi slibnou budoucnost. Kapacita článků zůstala neměnná ani po 500 tisících otestovaných kilometrech. A to se bavíme o bateriích s „krátkým“ dojezdem.
QuantumScape je na velmi dobré cestě stát se jedním z prvních a předních dodavatelů solid-state baterií. Na technologii nahrazující známé chemické baterie společnost pracuje již více než deset let. Od raných let navázala partnerství s koncernem Volkswagen, který se stal významným investorem. První prototypy se skládají z 24 vrstev článků.
Zpráva společnosti PowerCo oficiálně potvrzuje výborný výkon článků, které výrobce již dříve avizoval. Proces výroby se tak může posunout do další fáze, které budou zahrnovat i způsoby integrace baterií do nové generace. Dceřiná společnost prováděla důkladné testování v laboratořích v Salzgitteru v Německu. Prototypy solid-state baterií vystavila testu více než tisícovky nabíjecích cyklů.
Čtěte také: Zpráva, na kterou všichni čekají. Revoluční solid-state baterie míří do sériové výroby
Při měření na konci testování si články zachovaly více než 95 % své původní kapacity. Vůz s bateriemi QuantumScapes o dojezdu 500 až 600 kilometrů (dle metodiky WLTP) by tedy měl ujet půl milionu kilometrů bez znatelného úbytku kapacity. Současné požadavky odvětví stanovují minimální počet testovacích nabíjecích cyklů na 700 a maximální degradaci o dvacet procentních bodů. Výsledky těchto baterií jsou tak výrazně lepší.
PowerCo zveřejnilo, že testované prototypy by šlo již nyní zakomponovat do aktuální modelové řady vozidel. Je to ovšem myšleno po koncepční i velikostní stránce. Výrobce bude nyní optimalizovat výrobní procesy tak, aby bylo možné bez zbytečných odkladů a prodlev zahájit a následně navyšovat produkci i instalaci solid-state baterií do koncernových vozidel. Vzhledem k fázi prototypu si ale netroufáme odhadovat, kdy vozy značky Volkswagen, Audi nebo Škoda budou moci solid-state baterie dostat.