Revoluční baterie od Tesly? Spíš jen naleštěná bída, vzkazuje dlouholetý rival

  • Dle šéfa Lucidu je nová struktura baterií do elektromobilů nafouknutá bublina
  • Ačkoliv určité výhody přiznal, tak dle něj o tak velký objev nejde
  • Jak svůj názor zdůvodňuje a co na to Tesla?
CEO společnosti Lucid, Peter Rawlinson

Šéf automobilky Lucid Peter Rawlinson s modelem Lucid Air | foto: Lucid

Jak je již známo, tak Tesla pracuje na svých nových bateriích, které mají díky 5x větší energetické hustotě zajistit i větší výkon a dojezd. Baterie jsou také unikátní svou velikostí a typem 4680, přičemž spousta lidí je vnímá jako obrovský průlom. Tak to ale zdaleka nevidí všichni, třeba takový ředitel firmy Lucid si myslí, že o zas takový průlom nejde.

Baterie od Tesly nejsou vůbec tak revoluční!

Peter Rawlinson, který je CEO amerického výrobce elektrovozů Lucid, v novém článku od IEEE Spectrum okomentoval revoluční baterie Tesly. Ačkoliv přiznal, že větší baterie v novém designu nějaké ty výhody mají, tak ale zároveň prohlásil, že jde spíše o lepší balení než nějaký významný chemický objev či průlom.

Revoluční baterie Tesla 4680

Revoluční baterie Tesla 4680


Čtěte také: Panasonic odhalil přelomovou baterii do elektromobilů, výroba začne příští rok


„Použití formátu 4680 vypadá jako triumf v balení, ne v chemii. Myslím si, že určitě zde jsou výhody při použití větších baterií. Dojde tak ke snížení vnitřního odporu, což je významný krok kupředu. Ale lidé se na baterie 4680 koukají jako na nějaký obrovský revoluční objev, což je pouhá fantazie,“ prohlásil šéf Lucidu.

Automobilka tvrdí naprostý opak

Na druhou stranu Tesla zase již od začátku tvrdí, že nová struktura baterií zajistí zvýšení kapacity baterií a samotného dojezdu elektromobilů až o 30 %, a to bez jakékoliv nové chemie. Kromě toho jsou baterie díky novému designu i mnohem levnější na výrobu, přičemž by mohly srazit ceny nových elektromobilů až o tisíce dolarů.

Je pravda, že pokud by však došlo k použití nějakého nového chemického způsobu, tak by to v kombinaci s novou strukturou přineslo mnohem lepší specifikace a výsledky obecně. Možná by to dokonce dohnalo tradiční výrobce konvenčních vozů k zoufalství. To nám však ukáže až sám čas, jak moc velkým objevem nakonec nová baterie 4680 budou.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Revoluční baterie od Tesly? Spíš jen naleštěná bída, vzkazuje dlouholetý rival

  • Dle šéfa Lucidu je nová struktura baterií do elektromobilů nafouknutá bublina
  • Ačkoliv určité výhody přiznal, tak dle něj o tak velký objev nejde
  • Jak svůj názor zdůvodňuje a co na to Tesla?
CEO společnosti Lucid, Peter Rawlinson

Šéf automobilky Lucid Peter Rawlinson s modelem Lucid Air | foto: Lucid

Jak je již známo, tak Tesla pracuje na svých nových bateriích, které mají díky 5x větší energetické hustotě zajistit i větší výkon a dojezd. Baterie jsou také unikátní svou velikostí a typem 4680, přičemž spousta lidí je vnímá jako obrovský průlom. Tak to ale zdaleka nevidí všichni, třeba takový ředitel firmy Lucid si myslí, že o zas takový průlom nejde.

Baterie od Tesly nejsou vůbec tak revoluční!

Peter Rawlinson, který je CEO amerického výrobce elektrovozů Lucid, v novém článku od IEEE Spectrum okomentoval revoluční baterie Tesly. Ačkoliv přiznal, že větší baterie v novém designu nějaké ty výhody mají, tak ale zároveň prohlásil, že jde spíše o lepší balení než nějaký významný chemický objev či průlom.

Revoluční baterie Tesla 4680

Revoluční baterie Tesla 4680


Čtěte také: Panasonic odhalil přelomovou baterii do elektromobilů, výroba začne příští rok


„Použití formátu 4680 vypadá jako triumf v balení, ne v chemii. Myslím si, že určitě zde jsou výhody při použití větších baterií. Dojde tak ke snížení vnitřního odporu, což je významný krok kupředu. Ale lidé se na baterie 4680 koukají jako na nějaký obrovský revoluční objev, což je pouhá fantazie,“ prohlásil šéf Lucidu.

Automobilka tvrdí naprostý opak

Na druhou stranu Tesla zase již od začátku tvrdí, že nová struktura baterií zajistí zvýšení kapacity baterií a samotného dojezdu elektromobilů až o 30 %, a to bez jakékoliv nové chemie. Kromě toho jsou baterie díky novému designu i mnohem levnější na výrobu, přičemž by mohly srazit ceny nových elektromobilů až o tisíce dolarů.

Je pravda, že pokud by však došlo k použití nějakého nového chemického způsobu, tak by to v kombinaci s novou strukturou přineslo mnohem lepší specifikace a výsledky obecně. Možná by to dokonce dohnalo tradiční výrobce konvenčních vozů k zoufalství. To nám však ukáže až sám čas, jak moc velkým objevem nakonec nová baterie 4680 budou.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."