Captur, Kadjar, Koleos. Automobilka Renault zkrátka jede na vlně větších aut v provedeních crossover/SUV, a tak bylo jen otázkou času, kdy dojde také na vůz typu SUV-kupé. Arkana je model, který přináší odpověď.
Jde o krásný hybrid s výraznými předními LED světlomety do písmene C a výrazným logem Renauult na přední masce. Zaujme také vyšší světlou výškou (190 mm) a do sportovna laděnou postupně se svažující střechou.
Nabízený bude ve dvou mild-hybridních variantách a jedné plug-in hybridní. Ta má označení E-Tech, se kterým už v loňském roce přišly modely Clio, Captur, ale také Mégane, který je taktéž do zásuvky a zvládne některé výlety jezdit plně na elektřinu, nejen na benzín.
Technologie E-Tech v případě plug-in hybridu Renault Arkana je stejná jako u sourozenců. Využívá se kombinace benzinového čtyřválcového motoru o objemu 1,6 litrů a dvou elektromotorů, které jsou spojeny s bezespojkovou převodovkou. Renault má na tohle řešení více než 150 patentů, které používal už například ve Formuli 1.
Arkana 2021 v případě varianty E-Tech disponuje výkonem 103 kW (140 koní) a později má dorazit také silnější konfigurace o výkonu 118 kW (160 koní). Otázkou je, zda půjde o slibovanou sportovní variantu R.S. Line, nebo zda to bude ještě další verze. Každopádně nejen výkonu by měl mít nový hybrid od Renaultu na rozdávání.
Nový plug-in hybridní model hraje kromě designu či výkonu především na spotřebu. Jak uvádí výrobce, po městě prý můžete jezdit v plně elektrickém režimu až 80 % doby. Samozřejmostí je rekuperace, která dobíjí baterii částečně během jízdy při brzdění. Přes noc je pak praktické auto připojit na zásuvku. Renault slibuje, že Arkana E-Tech ušetří až 40 % paliva v porovnání s ekvivalentním benzinovým motorem.
Co jsme se ze specifikací zatím nedozvěděli, tak je například velikost baterie a dojezd. Arkana E-Tech Plug-in hybrid by ovšem předpokládáme mohla být vybavena zhruba stejným akumulátorem, jako hybridní Captur. Ten spoléhá na kapacitu 9,8 kWh a dojezd v režimu elektromobilu činí až 50 km kombinovaně, resp. až 65 km ve městě. Překvapilo by nás, kdyby byly hodnoty u Arkanu výrazněji odlišné. Pokud jde o nabíjení, počítáme s výkonem kolem 3,6 kW přes Mennekes.
Nový model Arkana se začne prodávat v první polovině roku 2021, objednávky na českém trhu začnou v dubnu. Cena by měla začínat někde kolem 25 tisíc liber, tedy v přepočtu nejméně 750 tisíc korun. Přesnou cenu pro český trh zatím neznáme ani pro jednu z plánovaných variant.
Konstrukce | SUV-kupé, rozměry: 4568 x 1821 x 1571 mm, rozvor: 2720 mm, hmotnost: ? kg |
---|---|
Pohon | benzín + elektřina, pohon předních/zadních kol (?) |
Výkon | výkon až 118 kW, točivý moment až ? Nm |
Baterie | Li-Ion, ? kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: max. ? kW, palubní nabíječka: max. ? kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: ? l/100 km, dojezd na elektřinu: až ? km (WLTP) |
Výbava a technologie | 10,2″ digitální přístrojový panel, 9,3″ dotykový displej, bezpečnostní asistenti, aplikace do mobilu |
Cena a dostupnost | nejméně 35 000 liber (cca 750 000 Kč), první polovina roku 2021 |
Captur, Kadjar, Koleos. Automobilka Renault zkrátka jede na vlně větších aut v provedeních crossover/SUV, a tak bylo jen otázkou času, kdy dojde také na vůz typu SUV-kupé. Arkana je model, který přináší odpověď.
Jde o krásný hybrid s výraznými předními LED světlomety do písmene C a výrazným logem Renauult na přední masce. Zaujme také vyšší světlou výškou (190 mm) a do sportovna laděnou postupně se svažující střechou.
Nabízený bude ve dvou mild-hybridních variantách a jedné plug-in hybridní. Ta má označení E-Tech, se kterým už v loňském roce přišly modely Clio, Captur, ale také Mégane, který je taktéž do zásuvky a zvládne některé výlety jezdit plně na elektřinu, nejen na benzín.
Technologie E-Tech v případě plug-in hybridu Renault Arkana je stejná jako u sourozenců. Využívá se kombinace benzinového čtyřválcového motoru o objemu 1,6 litrů a dvou elektromotorů, které jsou spojeny s bezespojkovou převodovkou. Renault má na tohle řešení více než 150 patentů, které používal už například ve Formuli 1.
Arkana 2021 v případě varianty E-Tech disponuje výkonem 103 kW (140 koní) a později má dorazit také silnější konfigurace o výkonu 118 kW (160 koní). Otázkou je, zda půjde o slibovanou sportovní variantu R.S. Line, nebo zda to bude ještě další verze. Každopádně nejen výkonu by měl mít nový hybrid od Renaultu na rozdávání.
Nový plug-in hybridní model hraje kromě designu či výkonu především na spotřebu. Jak uvádí výrobce, po městě prý můžete jezdit v plně elektrickém režimu až 80 % doby. Samozřejmostí je rekuperace, která dobíjí baterii částečně během jízdy při brzdění. Přes noc je pak praktické auto připojit na zásuvku. Renault slibuje, že Arkana E-Tech ušetří až 40 % paliva v porovnání s ekvivalentním benzinovým motorem.
Co jsme se ze specifikací zatím nedozvěděli, tak je například velikost baterie a dojezd. Arkana E-Tech Plug-in hybrid by ovšem předpokládáme mohla být vybavena zhruba stejným akumulátorem, jako hybridní Captur. Ten spoléhá na kapacitu 9,8 kWh a dojezd v režimu elektromobilu činí až 50 km kombinovaně, resp. až 65 km ve městě. Překvapilo by nás, kdyby byly hodnoty u Arkanu výrazněji odlišné. Pokud jde o nabíjení, počítáme s výkonem kolem 3,6 kW přes Mennekes.
Nový model Arkana se začne prodávat v první polovině roku 2021, objednávky na českém trhu začnou v dubnu. Cena by měla začínat někde kolem 25 tisíc liber, tedy v přepočtu nejméně 750 tisíc korun. Přesnou cenu pro český trh zatím neznáme ani pro jednu z plánovaných variant.
Konstrukce | SUV-kupé, rozměry: 4568 x 1821 x 1571 mm, rozvor: 2720 mm, hmotnost: ? kg |
---|---|
Pohon | benzín + elektřina, pohon předních/zadních kol (?) |
Výkon | výkon až 118 kW, točivý moment až ? Nm |
Baterie | Li-Ion, ? kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: max. ? kW, palubní nabíječka: max. ? kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: ? l/100 km, dojezd na elektřinu: až ? km (WLTP) |
Výbava a technologie | 10,2″ digitální přístrojový panel, 9,3″ dotykový displej, bezpečnostní asistenti, aplikace do mobilu |
Cena a dostupnost | nejméně 35 000 liber (cca 750 000 Kč), první polovina roku 2021 |