Range Rover poprvé v elektrice. Lákadlem je nová bateriová technologie

  • Range Rover pracuje na svém prvním elektromobilu
  • Představen bude koncem roku 2024
  • Má mít novou technologii
Range Rover Electric během zimního testování ve Švédsku | foto: JLR

Range Rover EV během zimního testování ve Švédsku | foto: JLR

Další legendární značkou, která naskakuje na vlnu elektromobility, je Range Rover. První elektrické verze ikonického SUV bychom se měli dočkat už na konci letošního roku. Britský výrobce luxusních vozů Jaguar Land Rover (JLR) nechce ponechat nic náhodě a plánuje do něj nasadit pokročilý software Fortescue pro akumulátory elektromobilů. Nová technologie, která bude poprvé použita v modelu Range Rover EV, údajně zvyšuje dojezd díky rychlejšímu nabíjení.

Range Rover potěší své fanoušky

Když na konci dubna Range Rover odhalil první snímky svého dlouho očekávaného plně elektrického SUV, vyvolal obrovský zájem. Na rozdíl od mnoha jiných nesklouzl ke snaze o co nejvíce futuristický design. Místo toho se vyznačuje sice modernistickým, ale jednoduchým designem, který nezahazuje své kořeny a tradice. To ovšem neplatí o tom, co najdeme pod kapotou.

Range Rover se zaměřil na výkon klíčových komponentů, včetně akumulátorů a EDU, které se poprvé montují interně. Věří, že elektrický pohon vyvinutý ve vlastní režii mu umožní „překonat již proslulý výkon na površích s nízkou přilnavostí a zajistit si tak schopnosti v každém terénu, za každého počasí a na každém povrchu“. K tomu mu má pomoci i nový systém kontroly trakce, který je navržen tak, aby zvyšoval výkon na kluzkém povrchu.

Ne vše však automobilka vyvíjí interně. To je případ i softwaru na správu baterie od společnosti firmy Elysia, technologické odnože společnosti Fortescue, která se zabývá bateriemi pro elektromobily. Společnost tvrdí, že její software obsahuje nejlepší BMS algoritmy ve své třídě a výkonnou cloudovou platformu pro správu, optimalizaci a zvýšení výkonu. Je navržen tak, aby zlepšil životnost, bezpečnost a výkon baterie.

Range Rover EV během zimního testování ve Švédsku | foto: JLR

Range Rover EV během zimního testování ve Švédsku | foto: JLR


Čtěte také: Dotace? Japonci vymysleli něco mnohem lepšího, jak podpořit elektromobily


Technologie se dostane i dalších modelů

Nový software se poprvé objeví v připravovaném modelu Range Rover EV, jehož kupující mohou očekávat rychlejší nabíjení, lepší spolehlivost a další dojezd. Tímto modelem to však nekončí. Podle JLR je nové partnerství součástí její strategie Reimagine, která zahrnuje elektrifikaci všech značek do roku 2030. Své uplatnění tak software na správu baterie od Elysie najde ve všech budoucích elektromobilech JLR.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Range Rover poprvé v elektrice. Lákadlem je nová bateriová technologie

  • Range Rover pracuje na svém prvním elektromobilu
  • Představen bude koncem roku 2024
  • Má mít novou technologii
Range Rover Electric během zimního testování ve Švédsku | foto: JLR

Range Rover EV během zimního testování ve Švédsku | foto: JLR

Další legendární značkou, která naskakuje na vlnu elektromobility, je Range Rover. První elektrické verze ikonického SUV bychom se měli dočkat už na konci letošního roku. Britský výrobce luxusních vozů Jaguar Land Rover (JLR) nechce ponechat nic náhodě a plánuje do něj nasadit pokročilý software Fortescue pro akumulátory elektromobilů. Nová technologie, která bude poprvé použita v modelu Range Rover EV, údajně zvyšuje dojezd díky rychlejšímu nabíjení.

Range Rover potěší své fanoušky

Když na konci dubna Range Rover odhalil první snímky svého dlouho očekávaného plně elektrického SUV, vyvolal obrovský zájem. Na rozdíl od mnoha jiných nesklouzl ke snaze o co nejvíce futuristický design. Místo toho se vyznačuje sice modernistickým, ale jednoduchým designem, který nezahazuje své kořeny a tradice. To ovšem neplatí o tom, co najdeme pod kapotou.

Range Rover se zaměřil na výkon klíčových komponentů, včetně akumulátorů a EDU, které se poprvé montují interně. Věří, že elektrický pohon vyvinutý ve vlastní režii mu umožní „překonat již proslulý výkon na površích s nízkou přilnavostí a zajistit si tak schopnosti v každém terénu, za každého počasí a na každém povrchu“. K tomu mu má pomoci i nový systém kontroly trakce, který je navržen tak, aby zvyšoval výkon na kluzkém povrchu.

Ne vše však automobilka vyvíjí interně. To je případ i softwaru na správu baterie od společnosti firmy Elysia, technologické odnože společnosti Fortescue, která se zabývá bateriemi pro elektromobily. Společnost tvrdí, že její software obsahuje nejlepší BMS algoritmy ve své třídě a výkonnou cloudovou platformu pro správu, optimalizaci a zvýšení výkonu. Je navržen tak, aby zlepšil životnost, bezpečnost a výkon baterie.

Range Rover EV během zimního testování ve Švédsku | foto: JLR

Range Rover EV během zimního testování ve Švédsku | foto: JLR


Čtěte také: Dotace? Japonci vymysleli něco mnohem lepšího, jak podpořit elektromobily


Technologie se dostane i dalších modelů

Nový software se poprvé objeví v připravovaném modelu Range Rover EV, jehož kupující mohou očekávat rychlejší nabíjení, lepší spolehlivost a další dojezd. Tímto modelem to však nekončí. Podle JLR je nové partnerství součástí její strategie Reimagine, která zahrnuje elektrifikaci všech značek do roku 2030. Své uplatnění tak software na správu baterie od Elysie najde ve všech budoucích elektromobilech JLR.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."