První elektrokolo Honda je parádním strojem to terénu. Dali byste si říct?

Matouš Vrchota
  • Honda chce zkombinovat radost motocyklu se sportovní cyklistikou
  • Svůj koncept představila v rámci veletrhu Japan Mobility Show
  • Má Honda šanci prorazit i v tomto segmentu?
První elektrokolo značky Honda
První elektrokolo značky Honda

Jak se u automobilek stalo zvykem, kromě elektrických vozidel čím dál častěji představují i elektrické stroje z jednostopého segmentu jízdních kol. Dalším v pořadí, kdo se zaměřil i na sportovce, je japonská Honda. Svůj speciální koncept představila na veletrhu Japan Mobility Show v Tokiu. Zaměřuje se na sjezdové jezdce.

První elektrokolo značky Honda

Na veletrhu se objevilo více extravagantních konceptů elektrokol, přičemž Honda se řadí spíše po bok těch, které by eventuálně mohly dosáhnout i produkční verze. Robustní a tlustá hlavní rámová trubka připomíná stylem závodní sjezdové speciály. Některé koncepty se naproti tomu jevily jako z výrobních linek mimozemských cestovatelů.

Při vymýšlení konceptu e-MTB se Honda spojila s renomovaným výrobcem motoru Brose umístěném ve středu kola. Japonská automobilka se zde nesnažila přijít na trh s vlastními inovacemi, místo toho raději použila osvědčené komponenty a zaměřila se více na celkový design a funkčnost.

I z těchto důvodů je elektrické kolo osazeno pohonem řady SRAM Eagle AXS. Shimano dodalo prémiovou řadu hydraulických brzd. O přední i zadní tlumiče se postaral Fox. Na takovém typu kola nesmí chybět teleskopická sedlovka (RockShox Reverb). Ráfky pochází z dílen DT Swiss (XM 1700) a z výroby má kolo obuté pláště Maxxis Minion DHF.

E-gravel Specialized Creo 2
E-gravel Specialized Creo 2

Čtěte také: Je to e-bike nebo motocykl? Koncept slibuje revoluční design i použití


Tohle nemá být výstřelek. Honda to myslí vážně!

Honda by chtěla zúročit své zkušenosti z motocyklové branže a přenést zážitky i na prémiová a našlapaná elektrokola. Chce tak i drsnější lesní traily zpřístupnit více víkendovým jezdcům. Do kopce se vytáhnete s pomocí výkonného motoru a z kopce si užijete svižnou jízdu po stezce. Se svým konceptem se tak Honda řadí mezi velikány typu Harley-Davidson, Porsche nebo Audi. I tací mají svého zástupce v cyklistickém odvětví. Peugeot se do cyklistky zapojil více klasicky a dnes nabízí celé modelové řady.

Své cyklo koncepty oznámila i americká skupina General Motors a Jeep. Cyklistika neustále sbírá velkou popularitu a roste. Mnoho států jim nyní připravuje i dotační programy s cílem upřednostnit městskou mobilitu i před elektromobily. Zde jde velkým příkladem Francie, nové programy tohoto typu představuje i Norsko. Je tedy více než jasné, že i velké automobilky si chtějí z těchto trendů uříznout kus podílu.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články