První elektrická „Amerika“ se už prodává. Dodge nasadil ceny pekelně vysoko

  • Elektrický Dodge Charger Daytona už brázdí americké silnice
  • Nabízet se bude ve dvou karosériích s dvojicí výkonu
  • Všechny elektrické muscle car budou čtyřkolky
Dodge Charger Daytona EV (2024)

Dodge Charger Daytona EV (2024)

Dodge byl dobou donucený změnit dekády burácejících silných muscle sporťáků za elektrické modely. Charger Daytona je na trhu teprve pár měsíců a kromě prvního zástupce této populární americké skupiny vozidel si odnáší i další prvenství. Tímto už se nikdo nejspíše tolik chlubit nechce. Dodge si totiž za vůz účtuje nehoráznou částku.

Muscle car do každé rodiny? Tyto doby pominuly!

Muscle car je typickou skupinou rychlých a velmi silných spalovacích vozidel, které se na domácí půdě dlouhé dekády pyšní i příznivými cenami. I proto je tato kategorie natolik oblíbená, a to nejen mezi mladými generacemi. Jenže s příchodem elektrické verze se Dodge rozhodl, že si za baterie a elektromotory zájemci připlatí. Charger Daytona se nabízí ve dvou a čtyř dvéřové variantě. Na výběr je i ze dvou verzí výbavy, model Scat Pack doplňuje R/T. K dostání je zatím dvou dveřová varianta, prostornější přijde až po roce od uvedení na trh.

Jelikož patří značka do skupiny Stellantis, použil Dodge jako základ elektrickou platformu STLA Large. Ta nabízí zatím 400V palubní architekturu. Vůz může být osazený dvojicí pohonných jednotek o kombinovaném výkonu až 500 kW. Oba motory mají shodný výkon. Na stovku se s takovou výbavou dostanete za 3,3 sekundy. Motory jsou umístěné přímo na nápravách a všechny modely jsou díky tomu poháněné na všech kolech. Pro silné Američany je přesto typičtější pohon zadní nápravy.

Dodge Charger Daytona EV (2024), kupé a sedan

Dodge Charger Daytona EV (2024), kupé a sedan | foto: Dodge


Čtěte také: Stellantis vezme e-mobilitu za správný konec. Francouzi slibují pořádnou ofenzívu


Sportovní režim pro každý den v týdnu

Baterie nabídnou kapacitu rovných 100 kWh. Výrobce jim přidal i speciální režim pro stabilní dodávku energie při krátké závodní disciplíně na čtvrt míle. Výkonu pomáhá i použitý typ baterie, složení NCA spolu s prizmatickými články nabízí lepší výkon. Verze Daytona R/T na jedno nabití ujede až 510 kilometrů, Daytona Scat Pack má dojezd zhruba o sto kilometrů kratší. Jelikož je vůz vyráběný na výkon a závodní disciplíny, mohou si řidiči kromě standardního setu režimů zvolit i závodní okruhový a Drag mód. Pomocí tlačítek navolíte i driftovací režim a nebo speciální vychytávku pro jízdu v kruzích, tzn. Donutech.

Dodge si vyhrál především se zvukovým projevem. Unikátní a patentovaný Fratzonic výfukový systém je tvořený dvojicí trubek a ventilátorů, které umí věrně imitovat „uširvoucí“ projev Hellcatu. Pokud tedy nebudete věnovat pozornost designu, na první poslech možná nezjistíte, že vás předjel elektrický Dodge.

Cena

Kolik, že ale za takovou zábavu zaplatíte? Jelikož se vozy Dodge Charger Daytona vyrábí v Ontariu, mohou si zájemci odečíst 7 500 dolarů státní dotace. I poté vás základ vyjde na 59 595 dolarů (1 380 000 Kč). Výkonnější verze vychází na 73 190 dolarů (1 695 000 Kč). Vždy musíte přičíst doručovací poplatek ve výši 1 995 dolarů a případně i doplňkové balíky jako prosklenou střechu nebo prémiový audio systém.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

První elektrická „Amerika“ se už prodává. Dodge nasadil ceny pekelně vysoko

  • Elektrický Dodge Charger Daytona už brázdí americké silnice
  • Nabízet se bude ve dvou karosériích s dvojicí výkonu
  • Všechny elektrické muscle car budou čtyřkolky
Dodge Charger Daytona EV (2024)

Dodge Charger Daytona EV (2024)

Dodge byl dobou donucený změnit dekády burácejících silných muscle sporťáků za elektrické modely. Charger Daytona je na trhu teprve pár měsíců a kromě prvního zástupce této populární americké skupiny vozidel si odnáší i další prvenství. Tímto už se nikdo nejspíše tolik chlubit nechce. Dodge si totiž za vůz účtuje nehoráznou částku.

Muscle car do každé rodiny? Tyto doby pominuly!

Muscle car je typickou skupinou rychlých a velmi silných spalovacích vozidel, které se na domácí půdě dlouhé dekády pyšní i příznivými cenami. I proto je tato kategorie natolik oblíbená, a to nejen mezi mladými generacemi. Jenže s příchodem elektrické verze se Dodge rozhodl, že si za baterie a elektromotory zájemci připlatí. Charger Daytona se nabízí ve dvou a čtyř dvéřové variantě. Na výběr je i ze dvou verzí výbavy, model Scat Pack doplňuje R/T. K dostání je zatím dvou dveřová varianta, prostornější přijde až po roce od uvedení na trh.

Jelikož patří značka do skupiny Stellantis, použil Dodge jako základ elektrickou platformu STLA Large. Ta nabízí zatím 400V palubní architekturu. Vůz může být osazený dvojicí pohonných jednotek o kombinovaném výkonu až 500 kW. Oba motory mají shodný výkon. Na stovku se s takovou výbavou dostanete za 3,3 sekundy. Motory jsou umístěné přímo na nápravách a všechny modely jsou díky tomu poháněné na všech kolech. Pro silné Američany je přesto typičtější pohon zadní nápravy.

Dodge Charger Daytona EV (2024), kupé a sedan

Dodge Charger Daytona EV (2024), kupé a sedan | foto: Dodge


Čtěte také: Stellantis vezme e-mobilitu za správný konec. Francouzi slibují pořádnou ofenzívu


Sportovní režim pro každý den v týdnu

Baterie nabídnou kapacitu rovných 100 kWh. Výrobce jim přidal i speciální režim pro stabilní dodávku energie při krátké závodní disciplíně na čtvrt míle. Výkonu pomáhá i použitý typ baterie, složení NCA spolu s prizmatickými články nabízí lepší výkon. Verze Daytona R/T na jedno nabití ujede až 510 kilometrů, Daytona Scat Pack má dojezd zhruba o sto kilometrů kratší. Jelikož je vůz vyráběný na výkon a závodní disciplíny, mohou si řidiči kromě standardního setu režimů zvolit i závodní okruhový a Drag mód. Pomocí tlačítek navolíte i driftovací režim a nebo speciální vychytávku pro jízdu v kruzích, tzn. Donutech.

Dodge si vyhrál především se zvukovým projevem. Unikátní a patentovaný Fratzonic výfukový systém je tvořený dvojicí trubek a ventilátorů, které umí věrně imitovat „uširvoucí“ projev Hellcatu. Pokud tedy nebudete věnovat pozornost designu, na první poslech možná nezjistíte, že vás předjel elektrický Dodge.

Cena

Kolik, že ale za takovou zábavu zaplatíte? Jelikož se vozy Dodge Charger Daytona vyrábí v Ontariu, mohou si zájemci odečíst 7 500 dolarů státní dotace. I poté vás základ vyjde na 59 595 dolarů (1 380 000 Kč). Výkonnější verze vychází na 73 190 dolarů (1 695 000 Kč). Vždy musíte přičíst doručovací poplatek ve výši 1 995 dolarů a případně i doplňkové balíky jako prosklenou střechu nebo prémiový audio systém.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."