Nutnost přechodu na elektromobilitu si netroufne zpochybnit snad žádný z významných výrobců automobilů. Přesto však není tento proces tak rychlý, jak by si mnozí přáli. Pro potenciální kupce je v celosvětovém měřítku stále největší překážkou vysoká cena elektromobilu, potvrzuje studie od společnosti S&P Global Mobility.
Přestože průměrná cena nových elektromobilů v posledním roce dramaticky klesla, z téměř 7 500 dotázaných lidí 48 % z nich uvedlo, že ceny elektromobilů jsou příliš vysoké. Odpovídali tak přesto, že jsou si vědomi toho, že většina elektromobilů je ze své podstaty spojena s cenovou přirážkou. Podle autorů studie to může být způsobeno únavou z cen, která je živena rostoucími úrokovými sazbami.
Pokud jde o nabíjení, přibližně 46 % respondentů se obávalo doby potřebné k nabití elektromobilu a 44 % dotázaných vyjádřilo obavy z dostupnosti dobíjecích stanic. Podle výsledků studie by většina z respondentů byla ochotná si počkat na dobití elektromobilu 30 minut až hodinu.
V případě minimálního dojezdu elektromobilu odpověděla většina z dotazovaných, že je pro ně přijatelné, pokud by byl pod 300 mil (483 km). Pouze 29 % by preferovalo minimální dojezd nad touto hranicí. Téměř každý nový elektromobil, který je dnes na trhu, tyto podmínky splňuje. Takže úzkost z dojezdu již není pro potencionální kupce největším problémem.
Čtěte také: V Česku jezdí už přes 20 tisíc elektromobilů. Které jsou nejoblíbenější?
Pokud jde o obavy z přijetí elektromobilů, otevřenost nákupu elektrického vozidla v posledních letech klesá. Podle letošního průzkumu S&P Global Mobility je otevřeno myšlence pořídit si elektromobil 67 % respondentů. V roce 2022 to bylo 71 % a v roce 2021 dokonce 86 %.
Společnost S&P Global Mobility provedla 23. května průzkum mezi 7 449 respondenty ze Spojených států, Velké Británie, Německa, Brazílie, Indie, Thajska, Japonska a pevninské Číny.
Nutnost přechodu na elektromobilitu si netroufne zpochybnit snad žádný z významných výrobců automobilů. Přesto však není tento proces tak rychlý, jak by si mnozí přáli. Pro potenciální kupce je v celosvětovém měřítku stále největší překážkou vysoká cena elektromobilu, potvrzuje studie od společnosti S&P Global Mobility.
Přestože průměrná cena nových elektromobilů v posledním roce dramaticky klesla, z téměř 7 500 dotázaných lidí 48 % z nich uvedlo, že ceny elektromobilů jsou příliš vysoké. Odpovídali tak přesto, že jsou si vědomi toho, že většina elektromobilů je ze své podstaty spojena s cenovou přirážkou. Podle autorů studie to může být způsobeno únavou z cen, která je živena rostoucími úrokovými sazbami.
Pokud jde o nabíjení, přibližně 46 % respondentů se obávalo doby potřebné k nabití elektromobilu a 44 % dotázaných vyjádřilo obavy z dostupnosti dobíjecích stanic. Podle výsledků studie by většina z respondentů byla ochotná si počkat na dobití elektromobilu 30 minut až hodinu.
V případě minimálního dojezdu elektromobilu odpověděla většina z dotazovaných, že je pro ně přijatelné, pokud by byl pod 300 mil (483 km). Pouze 29 % by preferovalo minimální dojezd nad touto hranicí. Téměř každý nový elektromobil, který je dnes na trhu, tyto podmínky splňuje. Takže úzkost z dojezdu již není pro potencionální kupce největším problémem.
Čtěte také: V Česku jezdí už přes 20 tisíc elektromobilů. Které jsou nejoblíbenější?
Pokud jde o obavy z přijetí elektromobilů, otevřenost nákupu elektrického vozidla v posledních letech klesá. Podle letošního průzkumu S&P Global Mobility je otevřeno myšlence pořídit si elektromobil 67 % respondentů. V roce 2022 to bylo 71 % a v roce 2021 dokonce 86 %.
Společnost S&P Global Mobility provedla 23. května průzkum mezi 7 449 respondenty ze Spojených států, Velké Británie, Německa, Brazílie, Indie, Thajska, Japonska a pevninské Číny.