Vlastnit elektromobil nepřináší svým majitelům jen výhody. Druhá strana mince má i svá negativa. Tím nemyslíme omezený a nižší dojezd, i když to také řidiče těchto vozů může někdy omezovat, ale nevýhody spojené s jejich provozem v Česku.
Už je to zkrátka tak, elektromobily jsou drahé. Investice automobilek do vývoje a drahé komponenty se bohužel musí projevit na ceně elektrických vozů. Rozdíl mezi spalovacím a totožným autem na elektřinu může být i několik set tisíc. V segmentu dražších a luxusních vozů tyto rozdíly nejsou tolik viditelné a zejména jejich majitele příliš netrápí. V kategorii malých městských vozů je cenový skok už znatelný, a to citelně.
Nepřispívá tomu ani fakt, že v Česku stále nejsou dotace, které by vysokou cenovku elektromobilů pomohly stlačit níže a byly by tak pro veřejnost přijatelnou, a hlavně dostupnou alternativou ke konvenčním vozům. Ohlášený dotační program na pořízení aut na elektřinu i vodík měl být dostupný z jara tohoto roku. Na poslední chvíli ale došlo k jeho odložení.
Čtěte také: Znáte opravdu všechny největší výhody vlastnictví elektromobilu v Česku?
V Česku se pohybuje zhruba 10 tisíc aut do zásuvky. Ty je potřeba někde nabíjet. V ideálním případě tak činíte doma ze zásuvky či wallboxu. Ti méně šťastní musí využívat síť veřejných nabíječek. Pokud bydlíte ve větším městě, není problém využít rychlých DC i pomalých AC nabíječek. Komplikace mohou nastat, pokud bydlíte v místě, kde žádná nabíječka není, nebo do takové lokality cestujete z dálky a potřebujete nabít.
Zejména v pohraničí je nabíječek jako šafránu a cestu tak musíte patřičně plánovat, což mnohé zájemce dokáže od nákupu zaručeně odrazit.
V podvědomí české společnosti je zakódováno, že elektromobily jsou jenom pro milionáře a že jejich baterie jsou jezdící pochodně. Může se vám tak stát, že se celkem snadno dostanete do konfliktu s cizí osobou, která je přesvědčená o své pravdě a má na elektromobily zcela opačný názor.
Zejména u vyhrazeného parkování u nabíječek může dojít ke konfrontaci velice snadno, pokud majitel spalovacího vozu neoprávněně parkuje na místě vyhrazeném pro nabíjení elektromobilů.
Vlastnit elektromobil nepřináší svým majitelům jen výhody. Druhá strana mince má i svá negativa. Tím nemyslíme omezený a nižší dojezd, i když to také řidiče těchto vozů může někdy omezovat, ale nevýhody spojené s jejich provozem v Česku.
Už je to zkrátka tak, elektromobily jsou drahé. Investice automobilek do vývoje a drahé komponenty se bohužel musí projevit na ceně elektrických vozů. Rozdíl mezi spalovacím a totožným autem na elektřinu může být i několik set tisíc. V segmentu dražších a luxusních vozů tyto rozdíly nejsou tolik viditelné a zejména jejich majitele příliš netrápí. V kategorii malých městských vozů je cenový skok už znatelný, a to citelně.
Nepřispívá tomu ani fakt, že v Česku stále nejsou dotace, které by vysokou cenovku elektromobilů pomohly stlačit níže a byly by tak pro veřejnost přijatelnou, a hlavně dostupnou alternativou ke konvenčním vozům. Ohlášený dotační program na pořízení aut na elektřinu i vodík měl být dostupný z jara tohoto roku. Na poslední chvíli ale došlo k jeho odložení.
Čtěte také: Znáte opravdu všechny největší výhody vlastnictví elektromobilu v Česku?
V Česku se pohybuje zhruba 10 tisíc aut do zásuvky. Ty je potřeba někde nabíjet. V ideálním případě tak činíte doma ze zásuvky či wallboxu. Ti méně šťastní musí využívat síť veřejných nabíječek. Pokud bydlíte ve větším městě, není problém využít rychlých DC i pomalých AC nabíječek. Komplikace mohou nastat, pokud bydlíte v místě, kde žádná nabíječka není, nebo do takové lokality cestujete z dálky a potřebujete nabít.
Zejména v pohraničí je nabíječek jako šafránu a cestu tak musíte patřičně plánovat, což mnohé zájemce dokáže od nákupu zaručeně odrazit.
V podvědomí české společnosti je zakódováno, že elektromobily jsou jenom pro milionáře a že jejich baterie jsou jezdící pochodně. Může se vám tak stát, že se celkem snadno dostanete do konfliktu s cizí osobou, která je přesvědčená o své pravdě a má na elektromobily zcela opačný názor.
Zejména u vyhrazeného parkování u nabíječek může dojít ke konfrontaci velice snadno, pokud majitel spalovacího vozu neoprávněně parkuje na místě vyhrazeném pro nabíjení elektromobilů.