Proč Češi neustále odmítají protlačované elektromobily? Důvodů je několik

  • Provozovat elektromobil v Česku přináší i určité nevýhody
  • Tou největší bude asi vysoká pořizovací cena pro českého občana
  • Jaké jsou další nevýhody spojené s vlastnictvím elektrických vozidel u nás?
Škoda Enyaq

Škoda Enyaq | foto: Škoda Auto

Vlastnit elektromobil nepřináší svým majitelům jen výhody. Druhá strana mince má i svá negativa. Tím nemyslíme omezený a nižší dojezd, i když to také řidiče těchto vozů může někdy omezovat, ale nevýhody spojené s jejich provozem v Česku.

Znáte největší nevýhody elektromobilů v Česku?

Už je to zkrátka tak, elektromobily jsou drahé. Investice automobilek do vývoje a drahé komponenty se bohužel musí projevit na ceně elektrických vozů. Rozdíl mezi spalovacím a totožným autem na elektřinu může být i několik set tisíc. V segmentu dražších a luxusních vozů tyto rozdíly nejsou tolik viditelné a zejména jejich majitele příliš netrápí. V kategorii malých městských vozů je cenový skok už znatelný, a to citelně.

Nepřispívá tomu ani fakt, že v Česku stále nejsou dotace, které by vysokou cenovku elektromobilů pomohly stlačit níže a byly by tak pro veřejnost přijatelnou, a hlavně dostupnou alternativou ke konvenčním vozům. Ohlášený dotační program na pořízení aut na elektřinu i vodík měl být dostupný z jara tohoto roku. Na poslední chvíli ale došlo k jeho odložení.

Nabíjení elektromobilu Peugeot e-Rifter

Nabíjení elektromobilu Peugeot e-Rifter | foto: vlastní


Čtěte také: Znáte opravdu všechny největší výhody vlastnictví elektromobilu v Česku?


Slabá a nerovnoměrná infrastruktura

V Česku se pohybuje zhruba 10 tisíc aut do zásuvky. Ty je potřeba někde nabíjet. V ideálním případě tak činíte doma ze zásuvky či wallboxu. Ti méně šťastní musí využívat síť veřejných nabíječek. Pokud bydlíte ve větším městě, není problém využít rychlých DC i pomalých AC nabíječek. Komplikace mohou nastat, pokud bydlíte v místě, kde žádná nabíječka není, nebo do takové lokality cestujete z dálky a potřebujete nabít.

Zejména v pohraničí je nabíječek jako šafránu a cestu tak musíte patřičně plánovat, což mnohé zájemce dokáže od nákupu zaručeně odrazit.

Ostatní se na vás budou dívat skrz prsty

V podvědomí české společnosti je zakódováno, že elektromobily jsou jenom pro milionáře a že jejich baterie jsou jezdící pochodně. Může se vám tak stát, že se celkem snadno dostanete do konfliktu s cizí osobou, která je přesvědčená o své pravdě a má na elektromobily zcela opačný názor.

Zejména u vyhrazeného parkování u nabíječek může dojít ke konfrontaci velice snadno, pokud majitel spalovacího vozu neoprávněně parkuje na místě vyhrazeném pro nabíjení elektromobilů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Proč Češi neustále odmítají protlačované elektromobily? Důvodů je několik

  • Provozovat elektromobil v Česku přináší i určité nevýhody
  • Tou největší bude asi vysoká pořizovací cena pro českého občana
  • Jaké jsou další nevýhody spojené s vlastnictvím elektrických vozidel u nás?
Škoda Enyaq

Škoda Enyaq | foto: Škoda Auto

Vlastnit elektromobil nepřináší svým majitelům jen výhody. Druhá strana mince má i svá negativa. Tím nemyslíme omezený a nižší dojezd, i když to také řidiče těchto vozů může někdy omezovat, ale nevýhody spojené s jejich provozem v Česku.

Znáte největší nevýhody elektromobilů v Česku?

Už je to zkrátka tak, elektromobily jsou drahé. Investice automobilek do vývoje a drahé komponenty se bohužel musí projevit na ceně elektrických vozů. Rozdíl mezi spalovacím a totožným autem na elektřinu může být i několik set tisíc. V segmentu dražších a luxusních vozů tyto rozdíly nejsou tolik viditelné a zejména jejich majitele příliš netrápí. V kategorii malých městských vozů je cenový skok už znatelný, a to citelně.

Nepřispívá tomu ani fakt, že v Česku stále nejsou dotace, které by vysokou cenovku elektromobilů pomohly stlačit níže a byly by tak pro veřejnost přijatelnou, a hlavně dostupnou alternativou ke konvenčním vozům. Ohlášený dotační program na pořízení aut na elektřinu i vodík měl být dostupný z jara tohoto roku. Na poslední chvíli ale došlo k jeho odložení.

Nabíjení elektromobilu Peugeot e-Rifter

Nabíjení elektromobilu Peugeot e-Rifter | foto: vlastní


Čtěte také: Znáte opravdu všechny největší výhody vlastnictví elektromobilu v Česku?


Slabá a nerovnoměrná infrastruktura

V Česku se pohybuje zhruba 10 tisíc aut do zásuvky. Ty je potřeba někde nabíjet. V ideálním případě tak činíte doma ze zásuvky či wallboxu. Ti méně šťastní musí využívat síť veřejných nabíječek. Pokud bydlíte ve větším městě, není problém využít rychlých DC i pomalých AC nabíječek. Komplikace mohou nastat, pokud bydlíte v místě, kde žádná nabíječka není, nebo do takové lokality cestujete z dálky a potřebujete nabít.

Zejména v pohraničí je nabíječek jako šafránu a cestu tak musíte patřičně plánovat, což mnohé zájemce dokáže od nákupu zaručeně odrazit.

Ostatní se na vás budou dívat skrz prsty

V podvědomí české společnosti je zakódováno, že elektromobily jsou jenom pro milionáře a že jejich baterie jsou jezdící pochodně. Může se vám tak stát, že se celkem snadno dostanete do konfliktu s cizí osobou, která je přesvědčená o své pravdě a má na elektromobily zcela opačný názor.

Zejména u vyhrazeného parkování u nabíječek může dojít ke konfrontaci velice snadno, pokud majitel spalovacího vozu neoprávněně parkuje na místě vyhrazeném pro nabíjení elektromobilů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."