Covid-19 a válka na Ukrajině. Něco, co se nedalo předvídat, když se v roce 2020 jednalo v EU o zavedení cel v rámci „pobrexitových“ obchodních vztahů EU a Velké Británie. Z tohoto důvodu se nyní státy Evropské unie shodly, že bude lepší odložit uplatňování přísnějších pravidel pro obchod s elektromobily, který měl začít platit již od příštího roku.
Brusel zařídil tříletý odklad přísnějších pobrexitových pravidel, takže například cla za elektromobily ve výši 10 % se začnou uplatňovat nejdříve až od začátku roku 2027.
Pro automobilový průmysl je to dobrá zpráva, protože už někteří začínali malovat černé scénáře o tom, jak Británie ztratí konkurenceschopnost na evropském trhu a dotkne se to posléze i německých automobilek.
Čtěte také: Auta mají mít lepší ochranu proti kyberútokům. Pomůže nové nařízení od EU?
Nepředvídatelná situace, která vedla ke zpomalení evropského bateriového trhu, tedy nedopadne tvrdě na automobilové výrobce a jejich externí dodavatele.
„Toto odvětví by v souladu s očekáváním mělo být do roku 2027 schopno přizpůsobit se požadavku na vyšší lokální obsah rozšiřováním výroby baterií pro elektrické automobily v tomto období,“ uvádí ve svém prohlášení Rada EU.
Covid-19 a válka na Ukrajině. Něco, co se nedalo předvídat, když se v roce 2020 jednalo v EU o zavedení cel v rámci „pobrexitových“ obchodních vztahů EU a Velké Británie. Z tohoto důvodu se nyní státy Evropské unie shodly, že bude lepší odložit uplatňování přísnějších pravidel pro obchod s elektromobily, který měl začít platit již od příštího roku.
Brusel zařídil tříletý odklad přísnějších pobrexitových pravidel, takže například cla za elektromobily ve výši 10 % se začnou uplatňovat nejdříve až od začátku roku 2027.
Pro automobilový průmysl je to dobrá zpráva, protože už někteří začínali malovat černé scénáře o tom, jak Británie ztratí konkurenceschopnost na evropském trhu a dotkne se to posléze i německých automobilek.
Čtěte také: Auta mají mít lepší ochranu proti kyberútokům. Pomůže nové nařízení od EU?
Nepředvídatelná situace, která vedla ke zpomalení evropského bateriového trhu, tedy nedopadne tvrdě na automobilové výrobce a jejich externí dodavatele.
„Toto odvětví by v souladu s očekáváním mělo být do roku 2027 schopno přizpůsobit se požadavku na vyšší lokální obsah rozšiřováním výroby baterií pro elektrické automobily v tomto období,“ uvádí ve svém prohlášení Rada EU.