Přelomová elektromotorka? Evoke bude trhačem asfaltu, ale i terénní bestií

Matouš Vrchota
  • Značka Evoke vystoupila ze své komfortní zóny
  • Model AmpX se cítí nejlépe v offroadu na motocrossové trati
  • Tisíc Nm krouťáku je neskutečná síla
Elektrický motocykl Evoke AmpX
Elektrický motocykl Evoke AmpX

Výrobce elektrických motocyklů sídlící v Hong Kongu a v Pekingu, Evoke Motorcycles, představil model, který byste od něj příliš nečekali. Nový offroadový model AmpX se chlubí neskutečným kroutícím momentem 1 000 Nm. Evoke se chce ze silnice dostat i do crossové tratě a na nezpevněné cesty.

Z města do bláta se sílou na rozdávání

Evoke je známý především pro své schopné naháče vhodné pro denní přepravování. Model AmpX ale nemá ambice stát se obyčejným strojem, na kterém vyrazíte do práce nabo do kina. Společnosti má prorazit cestu k dirt motorkám a novým zážitkům mimo silnice a do terénu.

Přední odpružená vidlice nabízí chod 300 mm, zadní tlumí v dráze 120 mm a pod podvozkem máte 320 mm světlé výšky. Motocrossový závodní stroj dostal do výbavy elektromotor se špičkovým výkonem 20 kW, který je spojený s pětistupňovovou manuální převodovkou. Právě ta je schopná na zadní 19palcové kolo poslat až neskutečných 1 000 Nm točivého momentu.

Městský model Urban Classic a nový offroad AMpX
Městský model Urban Classic a nový offroad AMpX

Čtěte také: Je to e-bike nebo motocykl? Koncept slibuje revoluční design i použití


5 hodin neskutečné zábavy

Evoke uvádí, že na jedno nabití je elektromotorka schopna jezdit až pět hodin. Energii uchovává lithium-iontová baterie o kapacitě 5,8 kWh se schopností rychlého vybíjení. Společnost přiznává, že takto schopná baterie je alfou a omegou u motocyklu takového zaměření. Zatím není jisté, na kolik bude motocykl ohodnocen. Do předprodeje přitom míří již začátkem října letošního roku. Rezervace je možné provádět skrze hlavní web výrobce nebo u místních dealerů.

Ve srovnání s dosavadními modely nemůže snad jít o odlišnější typ motocyklu. Menším překvapením by snad bylo představení cestovního modelu. S potenciálem elektrického motoru ale dává offroadový směr docela smysl. Byť se spojení elektromotoru s manuální převodovkou zdá být nesmyslné, v tomto segmentu se nejedná o unikát. Nejde o běžné řešení, ale je vyzkoušené a funkční.


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.


Komentáře


Nejnovější články