Přední výrobce baterií do elektroaut mění plány. Propustí 20 % zaměstnanců
- Švédský bateriový gigant Northvolt propustí 1 600 lidí
- Nově se chce více zaměřit na nájezd výroby ve své gigafactory
- Kvůli neplnění dodávek přišel o kontrakt s BMW

Přední švédský výrobce lithium-iontových baterií Northvolt oznámil rozsáhlou restrukturalizaci. V jejím rámci propustí 1 600 lidí ze svých švédských závodů, což představuje přibližně 20 % všech jejich zaměstnanců, a zastaví projekt na rozšíření své továrny v severním Švédsku. Důvodem je nižší než očekávaný růst poptávky a problémy s realizací poptávky. Informoval o tom server Silicon canals.
Firma dupla na brzdu
Restrukturalizace je součástí strategie společnosti Northvolt upřednostnit své hlavní výrobní cíle, zejména náběh první fáze své gigafactory Northvolt Ett ve Skellefteå na severu Švédska, která má aktuálně výrobní kapacitu 16 GWh.
Součástí škrtů je mimo jiné pozastavení plánovaná expanze Northvolt Ett, která by přidala 30 GWh roční výrobní kapacity článků. Společnost také zpomalí některé výzkumné programy a plány na rozšíření svého vývojového centra Northvolt Labs. To by však mělo i nadále sloužit jako její klíčové centrum pro inovace baterií a vývoj produktů.
„I když celková dynamika elektrifikace zůstává silná, musíme se ujistit, že přijímáme správná opatření ve správný čas v reakci na nepříznivé faktory na automobilovém trhu a širší průmyslové klima. Nyní musíme veškerou energii a investice zaměřit na náš hlavní byznys. Úspěch při náběhu výroby v Northvolt Ett je rozhodující pro dodávky našim zákazníkům a umožnění udržitelných obchodních operací,“ komentoval restrukturalizaci Peter Carlsson, generální ředitel a spoluzakladatel společnosti Northvolt.

Čtěte také: Elektromobil v zimě? Podle zkušeností z Norska lepší než auto na benzín
BMW došla trpělivost
K současným drastickým opatřením přispěly i finanční problémy, se kterými se Northvolt v současnosti potýká. Letos v červnu přišel podle informací agentury Reuters o kontrakt v hodnotě 2 miliard eur (50,2 miliardy korun) od německé automobilky BMW poté, co nebyl schopen včas začít plnit dlouhodobou smlouvu o dodávkách bateriových článků podepsanou v roce 2020.
Autor článku

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.
Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.