Přechod na elektromobily Ferrari nijak neublíží. Možná právě naopak

Matouš Vrchota
  • Italské Ferrari se elektrické budoucnosti neobává
  • I po roce 2025 si chce zachovat svůj vysoký ziskový plán
  • Pro běžné automobilky to bude další zasazená rána
Ferrari 812 Competizione
Ferrari 812 Competizione

Ferrari je již v plném vývoji svého prvního elektrického modelu. Na trh by se měl dostat ke konci roku 2025. Plná výroba se ale rozběhne až v následujícím kvartálu. Italská ikonická automobilka si pro vývoj a výrobu elektrických modelů postavila v Maranellu novou továrnu.

Nová éra vyžaduje novou technologii

Nová výrobní hala, ve které se kromě kompletace vozidel bude pracovat i na vývoji elektrických motorů, invertorů i baterií by měla být dostavěna v polovině příštího roku. Staví se v blízkosti celého závodu v domácím městě automobilky se znakem vzpínajícího se koně. Pokud vše půjde podle plánů, zabere stavba přesně dva roky. Informace serveru Bloomberg poskytl přímo ředitel Benedetto Vigna.

Továrna je označována jako e-budova a její chloubou budou flexibilní výrobní linky. Bude tak možné kombinovat montáž elektrických i spalovacích modelů. Zachování takové možnosti a především flexibilita byla jedna z hlavních požadavků nové haly. Na první elektrický model si ale ještě chvíli počkáme. Jeho vývoj bude dokončený v roce 2025. Koncem roku sjedou z linky první kusy a naplno se výroba rozjede až v dalším roce.

Patent elektrického Ferrari
Patent elektrického Ferrari

Čtěte také: Šéf Ferrari se vyjádřil jasně. Autonomní technologie je firmě naprosto ukradená


Typ pohonu nebude mít vliv na obchodní model ani zisk

I když je tak oficiální představení stále relativně vzdálené, ředitel je velmi sebevědomý ve finančních výsledcích. Podle jeho slov si Ferrari zachová zhruba stejné marže na prodeji elektrických modelů jako má nyní ze spalovacích. Je to velmi zajímavý výrok. Se stejnou taktikou většina tradičních výrobců v dnešní době velmi bojuje.

Pravdou ovšem je, že úroveň na které Ferrari operuje je výrazně odlišná od běžných masových automobilek. Nicméně bude zajímavé sledovat, jak se tyto cíle bude dařit italskému výrobci plnit. V prvním kvartále letošního roku ale společnost operuje se ziskem téměř 27 procent. Jedná se o jeden z nejvyšších profitů v celém odvětví. Pokud si podobné hodnoty zachovají i po příchodu elektrických modelů, bude se k jejich obchodnímu plánu obracet mnohem více výrobců.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články