Potvrzeno! BMW i3 nekončí

Ještě v červenci jsme uváděli, že to s městským vozítkem od BMW nevypadá růžově, teď je všechno jinak.

A je to potvrzeno přímo z úst nového generálního ředitele Olivera Zipse. BMW i3 tak pokračuje ve své úspěšné jízdě a zřejmě se tak zase dočkáme postupného navyšování kapacity baterií. Na i3 BMW zatím nemá co dalšího vylepšovat. Specifický design, který stále poutá pozornost, tělo posílené uhlíkovými vlákny, termoplasty a hliníkový rám, nic z toho nepřipomíná typické BMW.

Dnes ho pořídíte již ve 3.generaci s kapacitou baterií, které Vám dovolí víc než jen cestu na druhý konec města. A přesto, že bylo vždy odsouzeno do role druhého auta do rodiny, prodávalo se dobře i za ty nehorázné peníze, co si za ně BMW říká. Na druhou stranu nutno dodat, že kapacita se mezigeneračně stále navyšuje a cena zůstává prakticky stejná. Na i3 je tak krásně vidět pokrok, který za poslední roky baterie udělaly. Rozměry baterii se nezměnily, ale kapacitu nabízejí 2x vyšší než u prvního modelu. Skvělá práce. A do toho se prodejům daří více než kdy dříve. V USA sice zaznamenala automobilka mírný pokles zájmu, ale celosvětově zájem o i3 roste. Když uvážíte, že to auto vypadá posledních 6 let stejně, je skoro zázrak, že se ho daří tak stále dobře prodávat.

Počty prodejů od roku 2013 jsou následující:

  • 2013: 311
  • 2014: 16,052
  • 2015: 24,057
  • 2016: 25,528
  • 2017: 31,482
  • 2018: 36,829
  • 2019: poptávka v roce 2019 je vyšší o 20% než v předchozím roce.

Oliver Zipse k tomu ještě dodal:

“Prodeje i3 rostou každý rok. Investice byly odepsány, vyděláváme peníze s každým prodaným i3. Proč bychom se měli proboha vzdát tohoto auta, které je nyní na vrcholu své doby? Jsme si jisti, že i3 má stále velký potenciál“

V poslední verzi modelu je baterie o kapacitě 42,2 kWh a díky tomu můžeme odhadovat, že kapacita v další verzi by mohla atakovat hranici 52 -53 kWh a její dojezd by se tak dostal na úroveň současné konkurence. Verzi s prodlužovačem dojezdu už u nás nekoupíte a  nejspíš už ani nedává smysl. Nový model by se podle odhadů mohl objevit na přelomu roku 2020/2021. Takže všichni fanoušci tohoto již ikonického malého – velkého elektromobilu si mohou prozatím oddychnout.

Zdroj: insideevs

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Potvrzeno! BMW i3 nekončí

Ještě v červenci jsme uváděli, že to s městským vozítkem od BMW nevypadá růžově, teď je všechno jinak.

A je to potvrzeno přímo z úst nového generálního ředitele Olivera Zipse. BMW i3 tak pokračuje ve své úspěšné jízdě a zřejmě se tak zase dočkáme postupného navyšování kapacity baterií. Na i3 BMW zatím nemá co dalšího vylepšovat. Specifický design, který stále poutá pozornost, tělo posílené uhlíkovými vlákny, termoplasty a hliníkový rám, nic z toho nepřipomíná typické BMW.

Dnes ho pořídíte již ve 3.generaci s kapacitou baterií, které Vám dovolí víc než jen cestu na druhý konec města. A přesto, že bylo vždy odsouzeno do role druhého auta do rodiny, prodávalo se dobře i za ty nehorázné peníze, co si za ně BMW říká. Na druhou stranu nutno dodat, že kapacita se mezigeneračně stále navyšuje a cena zůstává prakticky stejná. Na i3 je tak krásně vidět pokrok, který za poslední roky baterie udělaly. Rozměry baterii se nezměnily, ale kapacitu nabízejí 2x vyšší než u prvního modelu. Skvělá práce. A do toho se prodejům daří více než kdy dříve. V USA sice zaznamenala automobilka mírný pokles zájmu, ale celosvětově zájem o i3 roste. Když uvážíte, že to auto vypadá posledních 6 let stejně, je skoro zázrak, že se ho daří tak stále dobře prodávat.

Počty prodejů od roku 2013 jsou následující:

  • 2013: 311
  • 2014: 16,052
  • 2015: 24,057
  • 2016: 25,528
  • 2017: 31,482
  • 2018: 36,829
  • 2019: poptávka v roce 2019 je vyšší o 20% než v předchozím roce.

Oliver Zipse k tomu ještě dodal:

“Prodeje i3 rostou každý rok. Investice byly odepsány, vyděláváme peníze s každým prodaným i3. Proč bychom se měli proboha vzdát tohoto auta, které je nyní na vrcholu své doby? Jsme si jisti, že i3 má stále velký potenciál“

V poslední verzi modelu je baterie o kapacitě 42,2 kWh a díky tomu můžeme odhadovat, že kapacita v další verzi by mohla atakovat hranici 52 -53 kWh a její dojezd by se tak dostal na úroveň současné konkurence. Verzi s prodlužovačem dojezdu už u nás nekoupíte a  nejspíš už ani nedává smysl. Nový model by se podle odhadů mohl objevit na přelomu roku 2020/2021. Takže všichni fanoušci tohoto již ikonického malého – velkého elektromobilu si mohou prozatím oddychnout.

Zdroj: insideevs

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."