Porsche vyvíjí vysoce výkonné baterie na bázi křemíku, aby dosáhlo ještě vyšší hustoty energie a rychlejšího nabíjení. Německá značka to poprvé vysvětlila během Power Day koncernu Volkswagen 15. března 2021. Nové baterie se mají vyrábět v Evropě a zpočátku by se měly využívat v malých sériích ve vysoce výkonných vozidlech a v motorsportu.
Od 21. června je jasné, co je myšleno Evropou, pokud jde o místo výroby z předchozího odstavce. Porsche oznámilo vytvoření společného podniku s firmou Customcells za účelem vstupu do výroby vysoce výkonných bateriových článků. Podnik bude sídlit v Tübingenu v Německu. Nové baterie přinášejí větší hustotu energie, teplotní stabilitu a rychlejší nabíjení.
Kapacita plánované továrny by měla dosahovat 100 megawatthodin ročně. Při průměrné kapacitě baterie 100 kWh to odpovídá výrobě bateriových článků pro přibližně tisíc vozů. Porsche drží ve společném podniku většinový podíl 83,75 % a do podniku bude investovat vysokou dvoucifernou částku v milionech eur.
Elektrifikované vysoce výkonné sportovní vozy kladou na technologii baterií ty nejvyšší nároky. Z tohoto důvodu Porsche potřebuje speciální, vysoce výkonné články. Křemík má pro dané použití velký potenciál. Křemík namísto grafitových anod, nové elektrolyty a přísady umožňují provoz i při teplotách nad 75 °C, říká Porsche. To je důležité zejména pro použití na závodní dráze, kde aktuálně možných 55 °C má negativní dopad na výkon v extrémních situacích.
Doporučujeme: Totální revoluce? Vědci vyvinuli baterii z papíru, která se časem sama rozloží
S křemíkem jako anodovým materiálem je možné výrazně zvýšit hustotu energie oproti současným sériovým bateriím. Baterie tak může být při stejném energetickém obsahu kompaktnější. Nová chemie také snižuje vnitřní odpor. Díky tomu může baterie doplnit víc energie při rekuperaci a je také efektivnější při rychlonabíjení.
Hustota energie nového bateriového článků bude asi o 40 % vyšší než u současného Taycanu. Nová chemie také výrazně zkracuje dobu nabíjení. Dnes je Taycan nabitý z 5 na 80 % za 22,5 minuty. Vysoce výkonné články bude možné nabít za méně než 15 minut. To se již blíží trvání tradičního procesu doplňování paliva.
Porsche vyvíjí vysoce výkonné baterie na bázi křemíku, aby dosáhlo ještě vyšší hustoty energie a rychlejšího nabíjení. Německá značka to poprvé vysvětlila během Power Day koncernu Volkswagen 15. března 2021. Nové baterie se mají vyrábět v Evropě a zpočátku by se měly využívat v malých sériích ve vysoce výkonných vozidlech a v motorsportu.
Od 21. června je jasné, co je myšleno Evropou, pokud jde o místo výroby z předchozího odstavce. Porsche oznámilo vytvoření společného podniku s firmou Customcells za účelem vstupu do výroby vysoce výkonných bateriových článků. Podnik bude sídlit v Tübingenu v Německu. Nové baterie přinášejí větší hustotu energie, teplotní stabilitu a rychlejší nabíjení.
Kapacita plánované továrny by měla dosahovat 100 megawatthodin ročně. Při průměrné kapacitě baterie 100 kWh to odpovídá výrobě bateriových článků pro přibližně tisíc vozů. Porsche drží ve společném podniku většinový podíl 83,75 % a do podniku bude investovat vysokou dvoucifernou částku v milionech eur.
Elektrifikované vysoce výkonné sportovní vozy kladou na technologii baterií ty nejvyšší nároky. Z tohoto důvodu Porsche potřebuje speciální, vysoce výkonné články. Křemík má pro dané použití velký potenciál. Křemík namísto grafitových anod, nové elektrolyty a přísady umožňují provoz i při teplotách nad 75 °C, říká Porsche. To je důležité zejména pro použití na závodní dráze, kde aktuálně možných 55 °C má negativní dopad na výkon v extrémních situacích.
Doporučujeme: Totální revoluce? Vědci vyvinuli baterii z papíru, která se časem sama rozloží
S křemíkem jako anodovým materiálem je možné výrazně zvýšit hustotu energie oproti současným sériovým bateriím. Baterie tak může být při stejném energetickém obsahu kompaktnější. Nová chemie také snižuje vnitřní odpor. Díky tomu může baterie doplnit víc energie při rekuperaci a je také efektivnější při rychlonabíjení.
Hustota energie nového bateriového článků bude asi o 40 % vyšší než u současného Taycanu. Nová chemie také výrazně zkracuje dobu nabíjení. Dnes je Taycan nabitý z 5 na 80 % za 22,5 minuty. Vysoce výkonné články bude možné nabít za méně než 15 minut. To se již blíží trvání tradičního procesu doplňování paliva.