Mladoboleslavská automobilka Škoda po „výpadku“ Číny a Ruska hledá nové trhy, na které vstoupí, aby v dlouhodobějším horizontu zalepila díry a v ideálním případě nakopla další růst společnosti.
Aktuálně Škoda vstoupila na vietnamský trh, který roste mimořádným tempem a již nyní je čtvrtým největším odbytištěm aut v jihovýchodní Asii. V loňském roce se zde prodalo 367 tisíc vozidel. Cílem českého výrobce aut je prodat v letošním roce řádově stovky vozů a postupně čísla navyšovat tak, aby po roce 2030 překročila hranici 40 tisíc aut ročně.
Ve Vietnamu prodává Škodovka své SUV modely Karoq a Kodiaq dovezené z Česka. V příštím roce chce automobilka s místním partnerem TC Group rozjet výrobu vozů z plně rozložených sad (CKD – Completely Knocked Down) v nově budovaném závodě. Dojít má také na dovoz modelů Octavia a Superb, počítá se i s uvedením elektrického modelu Enyaq iV.
Po Vietnamu zvažuje Škoda, že vstoupí také do Thajska, Malajsie, nebo Indonésie.
Mladoboleslavská automobilka Škoda po „výpadku“ Číny a Ruska hledá nové trhy, na které vstoupí, aby v dlouhodobějším horizontu zalepila díry a v ideálním případě nakopla další růst společnosti.
Aktuálně Škoda vstoupila na vietnamský trh, který roste mimořádným tempem a již nyní je čtvrtým největším odbytištěm aut v jihovýchodní Asii. V loňském roce se zde prodalo 367 tisíc vozidel. Cílem českého výrobce aut je prodat v letošním roce řádově stovky vozů a postupně čísla navyšovat tak, aby po roce 2030 překročila hranici 40 tisíc aut ročně.
Ve Vietnamu prodává Škodovka své SUV modely Karoq a Kodiaq dovezené z Česka. V příštím roce chce automobilka s místním partnerem TC Group rozjet výrobu vozů z plně rozložených sad (CKD – Completely Knocked Down) v nově budovaném závodě. Dojít má také na dovoz modelů Octavia a Superb, počítá se i s uvedením elektrického modelu Enyaq iV.
Po Vietnamu zvažuje Škoda, že vstoupí také do Thajska, Malajsie, nebo Indonésie.