Stylovka do města, která se nebojí ani na delší trasy a prakticky nemá žádné větší nedostatky. Takový je Opel Mokka-e, který jsme v redakci nedávno otestovali. Tentokrát došlo na praktický a velmi životně důležitý test bezpečnosti od Euro NCAP. Jak v něm elektromobil dopadl?
Vesměs jsou výsledky hodně podobné sesterským vozům od Stellantisu. Celkové hodnocení 4 z 5 hvězdiček není naprostá extratřída a Opel má rozhodně prostor k dalšímu zlepšování. V crashtestu se objevily všechny nabízené verze, tedy jak spalovací, tak i právě čistě elektrická.
Nejlépe dopadl Opel Mokka-e v případě ochrany dětské posádky, kde dosáhl na 73% hodnocení. Podobné to bylo i v případě dospělých cestujících, zde obdržel 73 %. Na poli bezpečnostních asistentů pak dobře zafungoval automatický nouzový systém brzdění před překážkou, resp. chodcem či vozem, za což si vysloužil 64% hodnocení.
Čtěte také: Nový Opel Astra nabírá na obrátkách, ve hře je i čistě elektrická verze
Achillovou patou Mokky však byla ochrana kolemjdoucích, kdy už dojde k nárazu a následky nemusí být zrovna nejlepší. Městský crossover s poměrně velkou kapotou a vyšší světlou výškou je už z konstrukčního hlediska větším oříškem a je složitější jej udělat stejně bezpečný, jako menší vozy. Skóre bylo jen 58 %.
Stylovka do města, která se nebojí ani na delší trasy a prakticky nemá žádné větší nedostatky. Takový je Opel Mokka-e, který jsme v redakci nedávno otestovali. Tentokrát došlo na praktický a velmi životně důležitý test bezpečnosti od Euro NCAP. Jak v něm elektromobil dopadl?
Vesměs jsou výsledky hodně podobné sesterským vozům od Stellantisu. Celkové hodnocení 4 z 5 hvězdiček není naprostá extratřída a Opel má rozhodně prostor k dalšímu zlepšování. V crashtestu se objevily všechny nabízené verze, tedy jak spalovací, tak i právě čistě elektrická.
Nejlépe dopadl Opel Mokka-e v případě ochrany dětské posádky, kde dosáhl na 73% hodnocení. Podobné to bylo i v případě dospělých cestujících, zde obdržel 73 %. Na poli bezpečnostních asistentů pak dobře zafungoval automatický nouzový systém brzdění před překážkou, resp. chodcem či vozem, za což si vysloužil 64% hodnocení.
Čtěte také: Nový Opel Astra nabírá na obrátkách, ve hře je i čistě elektrická verze
Achillovou patou Mokky však byla ochrana kolemjdoucích, kdy už dojde k nárazu a následky nemusí být zrovna nejlepší. Městský crossover s poměrně velkou kapotou a vyšší světlou výškou je už z konstrukčního hlediska větším oříškem a je složitější jej udělat stejně bezpečný, jako menší vozy. Skóre bylo jen 58 %.