Nový vynález od Hyndai: Automatické nastavení výšky auta za zlomek ceny

  • Hyundai představil zajímavě řešené elektronické ovládání podvozku
  • Systém dokáže automaticky upravit světlou výšku vozu až o 6 cm
  • Zařízení dokáže dokonale „vyžehlit“ vozovku
Hyundai Ioniq 5

Hyundai Ioniq 5 | foto: Hyundai

Společnost Hyundai Mobis, která dodává díly a služby pro jihokorejské automobilky Hyundai, Genesis a Kia, představila speciální systém, který dokáže automaticky upravit světlou výšku elektromobilu až o 6 cm. Systém funguje podobně jako nastavení vzduchového odpružení prémiových automobilů. Jeho výhodou je cenová dostupnost.

Ideální nastavení podvozku řídí počítač

Electronic Leveling Control (ELC) byl vyvinut ve spolupráci se společností Hyundai Motor Company s cílem chránit baterie elektromobilů, zvýšit dojezd a usnadnit nastupování nebo vystupování z vozidla zvednutím nebo snížením podvozku.

Podle oficiální tiskové zprávy používá Hyundai ELC k ovládání výšky všech čtyř kol elektrické hydraulické čerpadlo. Po analýze rychlosti jízdy a celkové hmotnosti vozidla systém automaticky nastaví světlou výšku, ale umožňuje řidiči také manuální volbu podle potřeby.

Hyundai říká, že ovládání výšky vozidla má řadu výhod zejména u elektromobilů, kde mohou být vysokonapěťové baterie umístěné na podlaze lépe chráněny před poškozením špatným povrchem nebo nerovnostmi vozovky. Systém také může přispět ke zvýšení dojezdu snížením světlé výšky a zlepšením aerodynamiky vozu. Díky snížení těžiště se současně zlepší jízdní vlastnosti.

Hyundai Ioniq 5, zezadu

Hyundai Ioniq 5, zezadu | foto: vlastní


Čtěte také: Tenhle update se nepovedl. Elektromobil Hyundai Ioniq 5 proměnil v „hlemýždě“


Systém odhalí nerovnosti s předstihem

Použití systému u osobních vozidel také může díky automatickému snížení vozidla zvýšit pohodlí ve chvíli, kdy se otevřou jedny z dveří. Jde o obdobu takzvaného Kneel Mode, který nabízí modely Rivian R1S a Rivian R1T vybavené vzduchovým odpružením. Podle vzhledu se zdá, že jde o sofistikovanější, počítačově řízenou verzi hydropneumatického odpružení, které v roce 1954 představil Citroen na zadní nápravě Traction Avant a následně na ikonickém modelu DS.

Jihokorejská automobilka dále informovala, že plánuje vyvinout verzi systému ELC, která využívá přední kameru pro skenování vozovky a navigační data, aby připravila podvozek pro nadcházející výmoly nebo hrboly na silnici, podobně jako nabízí Mercedes-Benz svým odpružením Magic Body Control. Systém je aktuálně podroben testům spolehlivosti s příslibem, že brzy bude dostupný na trhu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nový vynález od Hyndai: Automatické nastavení výšky auta za zlomek ceny

  • Hyundai představil zajímavě řešené elektronické ovládání podvozku
  • Systém dokáže automaticky upravit světlou výšku vozu až o 6 cm
  • Zařízení dokáže dokonale „vyžehlit“ vozovku
Hyundai Ioniq 5

Hyundai Ioniq 5 | foto: Hyundai

Společnost Hyundai Mobis, která dodává díly a služby pro jihokorejské automobilky Hyundai, Genesis a Kia, představila speciální systém, který dokáže automaticky upravit světlou výšku elektromobilu až o 6 cm. Systém funguje podobně jako nastavení vzduchového odpružení prémiových automobilů. Jeho výhodou je cenová dostupnost.

Ideální nastavení podvozku řídí počítač

Electronic Leveling Control (ELC) byl vyvinut ve spolupráci se společností Hyundai Motor Company s cílem chránit baterie elektromobilů, zvýšit dojezd a usnadnit nastupování nebo vystupování z vozidla zvednutím nebo snížením podvozku.

Podle oficiální tiskové zprávy používá Hyundai ELC k ovládání výšky všech čtyř kol elektrické hydraulické čerpadlo. Po analýze rychlosti jízdy a celkové hmotnosti vozidla systém automaticky nastaví světlou výšku, ale umožňuje řidiči také manuální volbu podle potřeby.

Hyundai říká, že ovládání výšky vozidla má řadu výhod zejména u elektromobilů, kde mohou být vysokonapěťové baterie umístěné na podlaze lépe chráněny před poškozením špatným povrchem nebo nerovnostmi vozovky. Systém také může přispět ke zvýšení dojezdu snížením světlé výšky a zlepšením aerodynamiky vozu. Díky snížení těžiště se současně zlepší jízdní vlastnosti.

Hyundai Ioniq 5, zezadu

Hyundai Ioniq 5, zezadu | foto: vlastní


Čtěte také: Tenhle update se nepovedl. Elektromobil Hyundai Ioniq 5 proměnil v „hlemýždě“


Systém odhalí nerovnosti s předstihem

Použití systému u osobních vozidel také může díky automatickému snížení vozidla zvýšit pohodlí ve chvíli, kdy se otevřou jedny z dveří. Jde o obdobu takzvaného Kneel Mode, který nabízí modely Rivian R1S a Rivian R1T vybavené vzduchovým odpružením. Podle vzhledu se zdá, že jde o sofistikovanější, počítačově řízenou verzi hydropneumatického odpružení, které v roce 1954 představil Citroen na zadní nápravě Traction Avant a následně na ikonickém modelu DS.

Jihokorejská automobilka dále informovala, že plánuje vyvinout verzi systému ELC, která využívá přední kameru pro skenování vozovky a navigační data, aby připravila podvozek pro nadcházející výmoly nebo hrboly na silnici, podobně jako nabízí Mercedes-Benz svým odpružením Magic Body Control. Systém je aktuálně podroben testům spolehlivosti s příslibem, že brzy bude dostupný na trhu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."