ElektrickéVozy.cz

Nový typ baterie pro Nissan Leaf již brzy ve výrobě

  |  komentovat  |  autor: František Kubiš

V minulosti měl Nissan Leaf značné potíže s baterií v teplých klimatických podnebích jako je Arizona ve Spojených Státech. Venkovní teploty zde v létě běžně dosahují teplot okolo 40°C a baterie v elektromobilech takovéto teploty opravdu nemají rády. Proto každý elektromobil má svou vlastní implementaci regulace teploty, takzvaný teplotní management baterie.

Nissan Leaf není výjimkou, ale jeho baterie je chlazená pouze vzduchem a takovéto řešení nemusí vždy stačit. Minulý rok si mnoho uživatelů v těchto teplých oblastech stěžovalo, že ztrácí kapacitu baterie rychleji než předpokládali a neměli se proti tomu jak bránit. Nissan se tehdy rozhodl situaci řešit úpravou záručních podmínek a jako první výrobce elektromobilů v USA nabízí garanci 70% zbylé kapacity baterie po 8 letech (v některých státech se jedná až o 10 let). Ačkoli se jedná o velice pozitivní zprávu pro zákazníka, který se chystá koupit si nový elektromobil, pro Nissan takovéto řešení může být celkem nákladné pokud je mnoho vozů vystavováno vysokým teplotám. Proto před rokem začal vyvíjet upravené složení baterie, tak aby byla odolnější i v těchto teplých podmínkách.

leaf-pack-620

Vývoj zřejmě pokračuje podle plánu a minulý týden Andy Palmer, víceprezident a šéf marketingu pro Nissan, oznámil, že tyto nové baterie se dostanou do výroby již brzy, nejspíš v první polovině příštího roku. Nové složení však nebude mít vliv na standardizovaný dojezd vozu, ikdyž by v reálných podmínkách měl podávat lepší výkony a zaznamenat menší degradaci baterie. Kapacita zůstane na hodnotě 24kWh a normovaný dojezd NEDC na 200km (EPA 135km). Bude se tedy jednat jen o vylepšení, kvůli kterému není třeba zavádět nové označení nebo modelový rok. A jelikož v českém mírném podnebí zatím nebyly hlášeny žádné (velké) ztráty kapacity baterie, ani zákazníci v ČR zřejmě nepoznají velký rozdíl.

Při této příležitosti můžeme zmínit, že Nissan Leaf, se kterým máme osobní zkušenosti, po dvou letech provozu a najetých více než 32.000km, má stále všech 12/12 dílků ukazatele zdraví baterie a pokles kapacity se pohybuje někde v rozmezí 3-6%.

ČLÁNKY:, ,

Diskuze

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na
Test: Lexus CT 200h snoubí funkčnost a nadčasovou eleganci

Test: Lexus CT 200h snoubí funkčnost a nadčasovou eleganci

1. 4. 2018  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

Modernizovaný Lexus CT 200h (2017) staví na osvědčených základech japonské automobilky, přesto dokáže být značně originální. Na začátku všeho byl nelehký…

Je čištění vody klíčem k ekologičtějším elektromobilům?

Je čištění vody klíčem k ekologičtějším elektromobilům?

11. 3. 2018  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (1)

Elektromobily nejsou zase tak ekologické, jak by se na první pohled mohlo zdát. A nulové emise jsou mýtus. Ano, samozřejmě,…

Opel: v roce 2020 uvedeme plně elektrickou Corsu

Opel: v roce 2020 uvedeme plně elektrickou Corsu

16. 2. 2018  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (0)

Šéf automobilky Opel Michael Lohscheller oznámil, že příští generace Opelu (Vauxhallu) Corsa bude od roku 2019 vyráběn výhradně ve španělské…

Mobilní zobrazení